Anketa:
Michal Búlik uspel v náročných pretekoch v Bopfingene (GER)
ZdieľaťPridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2362 [Šport - Ostatné]
V sobotu 23.8. sa v nemeckom Bopfingene konal šiesty podnik nemeckého ADAC Mini Bike cupu. Slovenský zástupca v kategórii Einsteiger Michal Búlik z BOS racing teamu Skalica nastupoval do pretekov ako líder šampionátu.
Tím dorazil na trať neskoro v noci a po prebudení sme boli očarení krásnym prostredím nemeckého vidieka. Prekvapením bola 1020 m dlhá trať, ktorá určite patrí medzi najnáročnejšie, na ktorýchjazdili. V piatok Michal absolvoval päť voľných tréningov, v druhom mal hneď na začiatku po kontakte s pomalším jazdcom pád, ale mechanik Edo pripravil motocykel do ďalšieho tréningu na 100%. Na posledný tréning sa trošku oteplilo, Miško si veril a časy pod 58 naznačili, že by sme mohli byť v 27-člennom (!) štartovom poli konkurencieschopný.
![]() |
Prvý voľný tréning v sobotu kvôli teplote okolo 11°C neabsolvoval (v piatkových chladných tréningoch bolo na trati niekoľko ťažších pádov, z ktorých sa jeden skončil zlomeninou nohy). Pre veľký počet jazdcov rozdelili tréningy do dvoch skupín. Do druhého tréningu sa trošku oteplilo a Miško v ňom dokázal vyjazdiť štvrtý najrýchlejší čas 58,942 so stratou 0,6 sekundy na najrýchlejšieho Nikolasa Czybu. Prvých deväť pretekárov bolo v jednej sekunde. Prvý merák vo svojej skupine dokázal Miško vyhrať časom 57,672, ale v druhej skupine ho prekonal Czyba . Do pretekov sa kvalifikovalo 21 jazdcov a druhé miesto na štarte bolo pre celý tým veľkým povzbudením, pretože drsné počasie aj v sobotu spôsobilo niekoľko pádov, z ktorých jeden skončil zlomeninou kľúčnej kosti.
![]() |
Pred štartom prvých pretekov bola trať sčasti oschnutá. Miško dokázal výborne odštartovať a usadil sa na prvom mieste. Na konci prvého kola mu na výjazde podkĺzlo zadné kolo a nasledoval ľahký pád. Traťový komisár mu po prejdení všetkých jazdcov motocykel nadvihol a Miško vyrazil na trať. V tom čase však spadol Czyba, ktorý zostal pod motocyklom v strede trate. Boli vyvesené červené vlajky a preteky bol prerušené a reštartované. Po dojazde na štart sme zistili poškodenú brzdu a technický komisár, ktorý si to všimol naznačil, že do pretekov nás nepustí. Mechanik Edo bez problémov zvládol kritickú situáciu a pri odjazde sanitky z trate už komisár kývol že je všetko OK. Reštart pretekov, už bez Czybu opäť Miško zvládol, no v druhej zákrute sa pred neho dostal Aaron Schäfer. Do konca pretekov už sa Miško pred Schäfera nedokázal dostať a obsadil s minimálnym odstupom druhé miesto, keď sa zvyšku štartového poľa obaja dokázali výrazne vzdialiť.
![]() |
Štart druhých pretekov, na ktorom už opäť stál aj Czyba, opäť dokázal ovládnuť Miško. Tri kolá dokázal vodiť celé pole, keď sa pred neho dokázal dostať Czyba. Prvých 5 jazdcov sa dokázalo odpútať a bolo jasné, že práve oni sa pobijú o víťazstvo. Dve kolá pred cieľom sa pred Miška dokázal dostať aj Schäfer. V tomto poradí prišli aj do cieľa, keď prvých päť jazdcov delilo 1,4 sekundy. Miško je tri podujatia pred koncom seriálu na čele s desaťbodovým náskokom pred Nemcom Schäferom.
Pridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez? - Redakcia
- Španielska šanca Michala Búlika - Risso46
- Búlikov vynikajúci štart do novej sezóny - Redakcia
- Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!