Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2743 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29877
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17651)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024

 Zdieľať

Pridané: 10.07.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3361 [Šport - SuperMoto]

Počas uplynulého víkendu v Talianskej Busce druhým podujatím vyvrcholil tohtoročný FIM Supermoto LEGEND cup, kde úspešne štartoval slovenský jazdec Michal Solík. Po štvrtom mieste v Španielsku a dobrom výsledku v Taliansku skončil v konečnom poradí Michal na krásnom druhom mieste.

Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024
Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024

Tohto dvojdielneho pohárového seriálu sa mohli zúčastniť jazdci, ktorí sa v minulosti zúčastnili majstrovstiev sveta Supermoto alebo Supermota národov a práve Michal túto podmienku spĺňa.

Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024
Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024

Michal Solík: “Preteky sa išli za riadneho tepla, 38° stupňov, čo preverilo našu kondičku. Po problémoch s technikou a samotnou prípravou som bol veľmi rád, že som na preteky vôbec dorazil a touto cestou by som chcel poďakovať rodine Vorličkových, že mi poskytli potrebnú pomoc a zázemie. Konkurencia bola o niečo väčšia ako v Španielsku. Talianski matadori od voľných tréningov nasadili ozaj svetácke tempo a ja som sa pohyboval okolo šiesteho miesta. V samotných pretekoch sa mi podarilo nabodovat a v celkovom hodnotení som sa posunul na druhé miesto v kategórii supermoto Legend za čo som nesmierne vďačný a rád, že z krajiny kde je motorizmus vytláčany na okraj spoločnosti sa mi podaril taký pekný výsledok. Ďakujem rodine za podporu, partnerom za dôveru a Hondičke, že také tlaky vydržala a doniesla ma úspešne do cieľa.”

Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024
Michal Solík druhý v FIM Supermoto Legend cupe 2024

Michal gratulujeme!

Zdroj: SMF

Pridané: 10.07.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »