Anketa:
Yamaha XJR1300 a XJR1300 Racer 2015
ZdieľaťPridané: 30.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12177 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Yamaha inovovala svoju stálicu v ponuke, model XJR1300 a pridala k nemu aj verziu Racer. Inovácia tohto modelu, patriaceho medzi motocykle, ktoré majú priniesť čaro starých mašín do moderného sveta, vychádza z priamej spolupráce s úpravcami z japonska.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Yamaha XJR1300 je doslova ikonou v ponuke modelov Yamaha už dve dekády a pre rok 2015 sa ju rozhodli výraznejšie upraviť. Aj naďalej však ostáva nezmenená jej podstata, teda jednoduchosť. Hlavným črtom XJR1300-vky je jej veľký vzduchom chladený štvorvalec a práve ten ostáva nezmenený.
Yamaha posledných 5 rokov úzko spolupracuje s rôznymi profesionálnymi úpravcami motocyklov čo vyvrcholilo v sériu rôznych upravených motocyklov Yard Built. Táto spolupráca dovolila Yamahe získať rôzne skúsenosti, čím sa jej podarilo inkorporovať unikátne prvky dizajnu na mieru vyrábaných motocyklov do koncového produkčného dizajnu sérioviek. Práve spolupráca s úpravcami od Wrenchmonkees a DEUS Ex Machina mala veľký vplyv na konečný vzhľad modelu XJR1300 a XJR1300 Racer.
Yamaha XJR1300 2015
Na novej XJR1300 nájdeme užšiu, 14.5 litrovú, nádrž, ktorá má evokovať športovejší charakter mašiny a má vytvoriť hlbší kontrast medzi nádržou a masívnym motorom uloženým pod ňou. Športovejší nádych má 1300-vke dodať aj sedadlo, ktoré je síce určené pre dvoch a v zásade sa má tváriť ako sólo sedanka. V kontraste s veľkou výfukovou koncovkou je zase odhľahčene pôsobiaca zadná časť, ktorá vychádza z kratšieho a zjednodušeného zadného rámu.
Yamaha chcela jednoznačne dodať modelu XJR1300 športovejší charakter. Okrem už spomínaných zmien má tento pocit navodiť aj použitie hliníkových riadidiel, hliníkových bočných krytov, odľahčených trojicou otvorov a rovnaký ľahký dojem má navodiť aj držiak predného okrúhleho svetlometu.
Srdcom tohto motocykla je starý známy vzduchom chladený radový štvorvalec o objeme 1251 ccm, ktorý poskytuje výkon 98 koní a krútiaci moment 108.4 N. Je uložený v oceľovom kolískovom ráme tak aby bola maximalizovaná redukcia vibrácii prechádzajúca na jazdca avšak aby bol motor jasne viditeľný ako charakteristická súčasť tohto modelu.
O odpruženie sa vpredu stará klasická vidlica s DLC (Diamond-like Carbon) úpravou povrchu vnútorných trubíc a vzadu je to zase dvojica tlmičov značky Ohlins.
Yamaha XJR1300 2015 bude dostupná vo farbách Power Blue (modrá), Matt Grey (sivá) a Midnight Black (čierna).
Video: 2015 Yamaha XJR1300
Yamaha XJR1300 Racer
Verzia Racer má byť akýmsi odkazom pre možnosti úprav modelu XJR1300 zakomponovaným v sériovej produkcii Yamahy. Úpravy majú navodiť pocit, že jazdec sedlá skutočného Café Racera.
Skrátený predný blatník, kryt zadnej časti sedadla a predná malá kapotáž sú z karbónu. Všetky tieto časti sú dizajnovými doplnkami,ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou štýlu café racer, avšak vyrobené tak aby kládli dôraz na to, že tento model patrí do roku 2015. Samozrejmosťou sú aj nízko umiestnené riadidlá, vďaka ktorým sa zmení pozícia pri jazde zo vzpriamenej na viac športovú, zaľahnutejšiu.
Yamaha XJR1300 Racer je taktiež dostupná vo farbách Power Blue (modrá), Matt Grey (sivá) a Midnight Black (čierna).
Video: Yamaha XJR1300 Racer 2015
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | XJR1300 | XJR1300 Racer |
Rok: | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1251 ccm | 1251 ccm |
Max. výkon: | 97.8 k (71.9 kW) / 8000 ot. | 97.8 k (71.9 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 108.4 Nm / 6000 ot. | 108.4 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.7:1 | 9.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 x 63.8 mm | 79.0 x 63.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 240 kg | |
Výška sedla: | 829 mm | 829 mm |
Rázvor: | 1500 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2190 mm |
Šírka: | 820 mm | 820 mm |
Výška: | 1120 mm | 1120 mm |
Svetlá výška: | 133 mm | 133 mm |
Objem nádrže: | 14.5 l | 14.5 l |
Pridané: 30.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Honda CB1100EX 2014 - retro na kochačku a príjemnú jazdu - zeON
- Predpremiéra Moto Guzzi V7 II 2015 - zeON
- Yamaha MT-07 Moto Cage 2015 - Dark Side of Japan bližšie k stunt ridingu - zeON
- Moto Guzzi V7 Racer 2013 – kafe vo veľkom štýle - matox
- Yard Built: Yamaha XV950 D-Side - sajdka so surfom od Deus Ex Machina - zeON
- Modely Yamaha v sfarebení Race Blu pre rok 2015 - zeON
- Yamaha XJR 1300 Monkeefist od Wrenchmonkees - zeON
- Suzuki TU250X 2015 - retro naháč s malým motorom - zeON
- Výstava INTERMOT 2014 - Yamaha - MT-07 Moto Cage a reinkarnácia XJR1300 - Awia
- Moto Guzzi V7 Stone 2012 - v 7. nebi? - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora