Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1343 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29772
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17600)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12172)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mitas predstavil na výstave INTERMOT 2014 nové pneumatiky pre motokros

 Zdieľať

Pridané: 06.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8612 [Bleskovky - Novinky]

Hlavnými novinkami Mitas na výstave Intermot v Kolíne nad Rýnom sú motokrosové plášte C-25 a C-24 na piesočnatý a extrémne bahnitý terén a ďalej C-27 a C-26 na veľmi tvrdý a kamenistý terén.

Seriál článkov - Intermot Kolín 2014:

Mitas tiež pripravil niekoľko noviniek v segmente cestných motocyklových pneumatík.

"V motocyklovej divízii Mitas vývojári v priebehu roka 2014 pracovali na predstavení noviniek s úlohou ďalej posilniť pozíciu českého výrobcu na trhu v segmente off-road motocyklových plášťov," uviedla Ksenija Bitenc, riaditeľka Mitas Moto. "Motokrosové plášte Mitas spĺňajú požiadavky aj tých najnáročnejších jazdcov," dodala Ksenija Bitenc.

 Mitas C-26
Mitas C-26

Úplne nové pneumatiky C-25 (predná) a C-24 (zadná) majú veľmi dobrú schopnosť samočistenia a výborné jazdné vlastnosti v mäkkom a bahnitom teréne. Tieto plášte uvoľní Mitas do predaja v decembri 2014. Ďalšou novinkou sú pneumatiky C-27 (predná) a C-26 (zadná). Ich hlavnými výhodami sú vynikajúca výdrž a trvanlivosť spolu s excelentnými jazdnými vlastnosťami v náročnom, skalnatom teréne. Tieto plášte budú k dispozícii od novembra 2014. Nové motokrosové pneumatiky bude Mitas vyrábať v rozmeroch 80/100-21 a 110/90-19.

Mitas C-26 zadná motokros pneumatika
Mitas C-27 predná motokros pneumatika


V rámci výstavy Intermot, Mitas ďalej predstavil novinky v rade plášťov Motocross Competition, vyvinuté priamo pre motokrosové preteky. Nové pneumatiky s označením C-28 a C-29 TERRACROSS sú určené pre stredne tvrdý terén a C-30 a C-31 TERRACROSS pre veľmi tvrdý terén. Mitas TERRACROSS sú správnou voľbou pre pretekárov a náročných jazdcov motokrosu. Na trhu budú k dispozícii od decembra 2014.

V segmente cestných pneumatík Mitas predstavil nové rozmery, ktoré doplnia ponuku profilov MC50 a MC38. Niekoľko nových rozmerov bude tiež uvedených u profilov MC50 M-Racer pre segment Youngtimer, konkrétne: 80/100-17 46S TL, 130/80-17 65H TL a 100/90-17 55S TL.

Mitas tiež uvádza nové rozmery pneumatík MC38 MAX SCOOT pre skútre. Jedná sa o rozmery 80/90-14 40P TL a 80/90-16 45P TL. Plášte MC38 MAX SCOOT sú napríklad vo výbave skútrov Honda (modely Vision a NSC).

Pridané: 06.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Intermot Kolín 2014:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »