Anketa:
Mitas predstavil na výstave INTERMOT 2014 nové pneumatiky pre motokros
ZdieľaťPridané: 06.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8612 [Bleskovky - Novinky]
Hlavnými novinkami Mitas na výstave Intermot v Kolíne nad Rýnom sú motokrosové plášte C-25 a C-24 na piesočnatý a extrémne bahnitý terén a ďalej C-27 a C-26 na veľmi tvrdý a kamenistý terén.
Seriál článkov - Intermot Kolín 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Intermot Kolín 2014 | Nasledujúci
Mitas tiež pripravil niekoľko noviniek v segmente cestných motocyklových pneumatík.
"V motocyklovej divízii Mitas vývojári v priebehu roka 2014 pracovali na predstavení noviniek s úlohou ďalej posilniť pozíciu českého výrobcu na trhu v segmente off-road motocyklových plášťov," uviedla Ksenija Bitenc, riaditeľka Mitas Moto. "Motokrosové plášte Mitas spĺňajú požiadavky aj tých najnáročnejších jazdcov," dodala Ksenija Bitenc.
![]() |
Mitas C-26 |
Úplne nové pneumatiky C-25 (predná) a C-24 (zadná) majú veľmi dobrú schopnosť samočistenia a výborné jazdné vlastnosti v mäkkom a bahnitom teréne. Tieto plášte uvoľní Mitas do predaja v decembri 2014. Ďalšou novinkou sú pneumatiky C-27 (predná) a C-26 (zadná). Ich hlavnými výhodami sú vynikajúca výdrž a trvanlivosť spolu s excelentnými jazdnými vlastnosťami v náročnom, skalnatom teréne. Tieto plášte budú k dispozícii od novembra 2014. Nové motokrosové pneumatiky bude Mitas vyrábať v rozmeroch 80/100-21 a 110/90-19.
V rámci výstavy Intermot, Mitas ďalej predstavil novinky v rade plášťov Motocross Competition, vyvinuté priamo pre motokrosové preteky. Nové pneumatiky s označením C-28 a C-29 TERRACROSS sú určené pre stredne tvrdý terén a C-30 a C-31 TERRACROSS pre veľmi tvrdý terén. Mitas TERRACROSS sú správnou voľbou pre pretekárov a náročných jazdcov motokrosu. Na trhu budú k dispozícii od decembra 2014.
V segmente cestných pneumatík Mitas predstavil nové rozmery, ktoré doplnia ponuku profilov MC50 a MC38. Niekoľko nových rozmerov bude tiež uvedených u profilov MC50 M-Racer pre segment Youngtimer, konkrétne: 80/100-17 46S TL, 130/80-17 65H TL a 100/90-17 55S TL.
Mitas tiež uvádza nové rozmery pneumatík MC38 MAX SCOOT pre skútre. Jedná sa o rozmery 80/90-14 40P TL a 80/90-16 45P TL. Plášte MC38 MAX SCOOT sú napríklad vo výbave skútrov Honda (modely Vision a NSC).
Pridané: 06.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Intermot Kolín 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Intermot Kolín 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Výstava INTERMOT 2014 - Yamaha - MT-07 Moto Cage a reinkarnácia XJR1300 - Awia
- Výstava INTERMOT 2014 - KTM - prvé foto 1290 Super Adventure 2015 a 3x Freeride E - Redakcia
- Výstava INTERMOT 2014 - BMW - Nový S1000RR, boxer naháč R1200R a sport-touring R1200RS 2015 - Redakcia
- Výstava INTERMOT 2014 - Prvé foto radikálnej Kawasaki Ninja H2R s kompresorom - 300 koní na dvoch kolesách! - Redakcia
- Výstava INTERMOT 2014 - Triumph - Street Triple RX 2015 a špeciálky Bonneville - Awia
- Výstava INTERMOT 2014 - Piaggio group - Moto Guzzi V7 II a Aprilia Caponord 1200 Rally - Awia
- Výstava INTERMOT 2014 - Honda - VFR800X Crossrunner 2015 - Awia
- Výstava INTERMOT 2014 - Suzuki - V-Strom 650 XT, GSX-R 1000, naháče GSX-S 1000 a Bandit 1250 - Awia
- Výstava INTERMOT 2014 - Ducati - Scrambler 2015 - Awia
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!