Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1634 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Intermot 2014 - AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 3444 [Novinky - Reportáž]

Prestavby sú mojou srdcovkou. Sám som sa o pár výtvorov pokúsil a aj sa o ďalší idem teraz cez zimu pokúšať.

Seriál článkov - Intermot Kolín 2014:

Vždy som sa snažil urobiť čo najfunkčnejšiu motorku a s čo najlepším rozpočtom. A robím to teda dosť inak (too softly , ako to robila viac ako stovka účastníkov majstrovstiev sveta v prestavbách AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014 počas Intermotu 2014.

Až som mal pocit, že heslo: „Mať zmysel pre nezmysel,“ bolo tým hlavným mottom tohtoročných majstrovstiev. No a k naplneniu tohto cieľa viedla cesta iba cez takmer dokonalé technické, konštrukčné a dielenské spracovanie.

Až je mi trocha na smiech, že jeden nemenovaný japonský výrobca (môj obľúbený) hľadá inšpiráciu v garážových firmách a na výstave popri tom predstaví trojkolesový úlet. Iný výrobca z krajiny vychádzajúceho slnka predstavil rovnako plastovú kreáciu (ešte aj akože pneumatiky boli z plastu), tentoraz pre zmenu na štyroch kolesách.

Na margo "garážových firiem" – toto veľmi obdivujem a oceňujem (sám sa o to pokúšam). Títo tvorcovia (bohužiaľ aj ja...) ale neposúvajú dizajn výraznejšie niekde inde. Iba svojimi variáciami (zväčša nostalgickými) obohacujú a spestrujú „všedný“ motocyklový park a sú malým príspevkom k individualite.

Inak individualita bola dosť často spomínaná aj tými najväčšími výrobcami. Možnosť odlíšiť sa od tých tisícok rovnako vyzerajúcich strojov sa pomaly dostáva do popredia. Vyzerá to tak, že čoraz viac ľudí chce mať trošku inú motorku ako majú všetci a výrobcovia na to začínajú reagovať.

No a tí, čo chcú mať úplne inú motorku, si ju postavia tak, aby sa mohli zúčastniť AMD. Na rovinu, čakal som pár stavieb, variácie okolo V2. Pýtal som sa sám seba, čo už by ma tu len mohlo prekvapiť? Nízke sedadlá, široké zadné pneumatiky, airbrush a pod? A videl som to, čo asi 200 000 ďalších návštevníkov. V prvej trojke iba jeden V2 a to na druhom mieste. Víťazný Krugger je R6 od BMW a tretí Fiat Abarth je „doma“ vyrobený R2!

Musím uznať, že počas toho, ako som sa prechádzal okolo týchto výnimočných strojov som sa pristihol, že mám ovisnutú spodnú sánku, orosené čelo a zahmlený objektív. Tie výtvory v sebe skrývajú neuveriteľný um, fantáziu a úsilie. Až som sa pristihol pri myšlienke, že na čom tí tvorcovia fičia, že toto dokážu?

Tu som sa ani nepokúšal o nejaký opis a popis. Nemalo by to zmysel. Treba sa iba pozerať a čudovať. A obdivovať.

Tak o rok?

Pridané: 15.10.2014 Autor: Romoto Zdieľať

Seriál článkov - Intermot Kolín 2014:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: