ISSN 1336-6491 | Online: 2085 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29881
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17652)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

SLOVAKIA RING oslavuje okrúhlych 5 rokov

 Zdieľať

Pridané: 22.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3938 [Bleskovky - Novinky]

Vo štvrtok 1. októbra 2009 uplynulo 5 rokov od okamihu, keď SLOVAKIA RING, jediný profesionálny automobilový okruh na Slovensku, bol oficiálne otvorený.

Pozri tiež:

01.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28202 [Novinky - Oznam]

-

Slovakiaring dnes slávnostne otvorený!

1. október 2009 sa výrazne zapíše do histórie slovenského motošportu. Dočkali sme sa otvorenia prvého motoristického okruhu na našom území... DOPLNENÉ: Video z otvorenia.

 

SLOVAKIA RING sa odvtedy rozrástol na multifunkčný areál s okruhom, hotelom, offroad dráhou, aj tréningovým Centrom bezpečnej jazdy. Toto zázemie výrazne pomohlo rozvoju slovenského motoršportu a zvýšilo príťažlivosť celého regiónu.

Počas uplynulých 5 rokov SLOVAKIA RING privítal desiatky jazdeckých agentúr z celej Európy, stovky výborných jazdcov, ale aj tisícky divákov a tisíce tých, ktorí v Centre bezpečnej jazdy zdokonalili svoje vodičské zručnosti. Okruh pri Orechovej Potôni pravidelne hostí významné motoristické podujatia. K najvýznamnejším patria Majstrovstvá sveta cestovných automobilov WTCC a preteky áut kráľovskej špecifikácie GT, čiže podujatia, ktoré tvoria prvú ligu svetového motoršportu. Medzi tradičné podujatia sa už zaradili aj medzinárodné motocyklové preteky Alpe Adria, ktoré od roku 2010 ani raz neobišli slovenský okruh. Vo svojej 30-ročnej tradícii pokračujú aj národné majstrovstvá - Veľká cena Slovenskej republiky preteky cestných automobilov na okruhu SLOVAKIA RING.

„Žiadny špičkový šport sa nezaobíde bez entuziazmu a podpory širokej siete partnerov. Vďaka nadšeniu a dobrému zázemiu sa nám podarilo zrealizovať sen generácií nadšencov motošportu na Slovensku. SLOVAKIA RING je svetovým slovenským okruhom, vďaka ktorému sme sa výrazne zapísali na mapu sveta a otvárame možnosti pre výchovu nových talentov,“ hovorí Pavel Čulík, riaditeľ SLOVAKIA RINGu.

 Profilovú publikáciu SLOVAKIA RING: Svetový slovenský okruh pokrstili (zľava) Štefan Rosina, Pavel Čulík aTibor Mikuš.
Profilovú publikáciu SLOVAKIA RING: Svetový slovenský okruh pokrstili (zľava) Štefan Rosina, Pavel Čulík aTibor Mikuš.

Pridané: 22.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »