Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2304 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28532
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16993)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11539)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2015: Kawasaki Z300 - vyzlečená malá Ninja

 Zdieľať

Pridané: 08.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 14301 [Novinky - Predstavujeme]

No ok, slovo vyzlečená zase až také výstižné nebude, kapôt má Kawasaki Z300 dosť, je to však naháč, presnejšie streetfighter pre mladých, odvodený od zabehnutej malej Kawasaki Ninja 300.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Zdá sa, že „tristovky“ sa tešia narastajúcemu záujmu aj v Európe. Trieda, ktorá tu pred pár rokmi prakticky nebola sa pomaličky rozrastá a jej potenciál využíva čoraz viac výrobcov. Kawasaki so svojou Ninjou 300 je v tejto triede už známou firmou, a tak vytvorenie agresívneho malého streetfightra na báze tohto superšportu je logickým, a zároveň málo nákladným krokom.

Agresívny vzhľad rodiny Zed

Kawasaki Z300 dedí jasný dizajnový smer od svojich väčších sestier v ponuke zelených. To, že neponúka výkon veľkých mašín neznamená, že nemôže dojem veľkej mašiny budiť. A tak tu máme klasickú nahatú Kawasaki, teda optický presun všetkej hmoty na predok a ľahko pôsobiaca zadná časť. Takéto uspôsobenie má navodiť dojem dynamiky už pri stojacom biku.

Malý streetfighter pôsobí skutočne ako veľká strojovňa. Rôzne hrany a skosené línie navodzujú agresívny dojem. Zamračená maska s dvojitým svetlometom je jasným dedičstvom modelu Z800 a bočné kapoty v tvare písmena Z zase jasne pripomínajú kam celá Z300 patrí. Nuž a čo by t bolo za Streetfightra bez poriadneho klinu pod motorom, ktorý malému Zedku samozrejme nechýba.

Kawasaki Z300
Kawasaki Z300
Kawasaki Z300
Kawasaki Z300

Široké riadidlá nesmú taktiež chýbať. Posed sa teda oproti modelu Ninja 300 mení, má byť vzpriamenejší a Z300 sa vďaka novým riadidlám má dať lepšie ovládať. Predný blatník, zadná časť a prístrojová doska sú prevzaté zo superšportovej sestry Ninja 300. Akurát prístrojovka je o čosi farebnejšia. Polkruhový otáčkomer s čiernym podkladom nahrádza biely podklad. Potom sí tu po stranách umiestnené bežné výstražné kontrolky a vpravo dole umiestnený LCD displej (rýchlosť, stav paliva vnádrži,hodiny, dva tripy, celkové kilometre).

Kawasaki Z300

Kawasaki Z300 sa bude dodávať vo farebnom prevedení Candy Flat Blazed Green / Metallic Spark Black (zelená) a Metallic Raw Graystone / Metallic Flat Spark Black (čierna).

Kawasaki Z300
Kawasaki Z300
Kawasaki Z300
Kawasaki Z300

Tristovkové srdce stroja

Kvapalinou chladený radový dvojvalec o objeme 296 ccm dedí Z300 priamo od modelu Ninja 300. Hodnoty maximálneho výkonu a krútiaceho momentu sú teda nezmenené. Kawasaki Z300 teda ponúka 29 kW pri 11.000 ot./min. a 27 Nm pri 10.000 ot./min.

Motor má ponúknuť ľahké ovládanie a silu najmä v nízky a stredných otáčkach, pričom sa nezabúda ani na športový pocit pri jazde vo vysokých otáčkach. Ideálne vyladenie výkonovej krivky a nízku spotrebu paliva má zabezpečiť vstrekovanie paliva s dvojicou škrtiacich klapiek. Hlavná klapka má priemer 32 mm avšak pred ňou sa nachádza ešte jedna väčšia s priemerom 40,2 mm.

Kawasaki Z300
Kawasaki Z300
Kawasaki Z300
Kawasaki Z300

A určite poteší, že aj v biku tejto triedy nájdeme anti-hopingovú spojku.

Podvozok a brzdy

Na Kawasaki Z300 nájdeme podvozok, ktorý má byť naladený tak aby zvládol jazdu aj po rozbitejších cestách v meste avšak má z neho byť cítiť športový potenciál. Vpredu nájdeme 37 mm klasickú teleskopickú vidlicu so zdvihom 120 mm a vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku spojenú s kyvkou systémom prepákovania Uni-Trak so zdvihom 132 mm. Na zadnom tlmiči je naviac možné nastaviť predpätie pružiny v piatich rôznych hodnotách pomocou kľúča, ktorý je súčasťou výbavy Kawasaki Z300.

Kawasaki Z300

O brzdenie sa postarajú jednokotúčové brzdy. Vyhryzené kotúče sú štýlové a sedia k dizajnu stroja. Vpredu nájdeme 290 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň, zatiaľ čo vzadu je kotúč s priemerom 220 mm a tak isto dvojpiestik. Kawasaki Z300 bude možné vybaviť aj systémom ABS.

Záver

Kawasaki Z300 je bezpochyby dizajnovo podarenou „nahatou“ tristovkou, ktorá vychádza z overeného modelu Ninja 300. Malá Ninja 300 svojich obľúbencov má, a tak je isté, že svoje publikum si nájde aj táto tristovka. Podľa môjho skromného názoru, malé naháče (a nie len malé) prinášajú predsa len o kúsok viac zábavy na cestách než superšporty. Široké rajdy a vzpriamenejšia pozícia znásobujú ešte viac pocit bicyklovej ovládateľnosti týchto strojovní.

Kawasaki Z300

Video: Nová Kawasaki Z300 MY2015 - SHOWTIME

Video: Nová Kawasaki Z300 2015 - Oficiálne predstavenie

Pridané: 08.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki Z 300 2015:

Foto:
Kawasaki Z 300 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Z 300
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:296 ccm
Max. výkon:39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:27 Nm / 10000 ot.
Kompresný pomer:10.6:1
Vŕtanie x Zdvih:62.0 x 49 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:132 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm
Pneu vpredu:110/70-17 M/C (54S)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:140/70-17 M/C (62S)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:170 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1405 mm
Dĺžka:2015 mm
Šírka:750 mm
Výška:1025 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 364 km
Servisný interval:6000 km kontrola, 12 000 ventily a výmena oleja
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Poznámka:
Cena 5/2015 4.495,-Eur, s ABS 4.995,-Eur

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria