Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10310)

Grécko 2004

Pridané: 19.01.2005 Autor: Francuz
Čitatelia: 20260 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Blížil sa koniec leta a už som myslel, že sa na motorke nikde nedostanem, keď sa mi v kalendári zrazu objavilo 6 dní voľna. Voľba padla na rýchlu otočku do Grécka, kde v tej dobe dovolenkovala moja exmanželka aj s našou dcérou.

V garáži mi už v tej dobe stálo okrem iného aj nové Varadero, ideálna motorka na hltanie veľkého množstva denných kilometrov. 2 dni tam, 2 dni na pláži a dva dni na cestu späť.

Štvrtok 26.8.2004, 713 km, Trnava-Szeged-Arad-Timisoara-Lugor-Orsova Ráno o 6:30 vyrážam z Trnavy a už v Štúrove mám celú motorku špinavú. Aj keď nemoknem, cesta je neustále mokrá, niekde predo mnou musí pršať. Až v Budapešti začína ten pravý dážď. Na diaľnici zaľahnem za plexi a 160-tkou to valím až po Szeged. Pršať prestalo až na Rumunských hraniciach. Pri krátkej pauze dávam dole regenku a zisťujem, že mi chýba skrutka príruby, ktorá spája koleno s výfukom. V Arade v železiarstve ju teda kupujem a pri oprave som si všimol, že vymedovacia podložka pod skrutkou, ktorá drží nosiče batožiny a zadnú kapotáž, chýba... A keďže som puntičkár, všetko začínam rozoberať. Veď to musí byť hneď hotové. Lenže chyba. Naspäť to už tak ľahko nešlo. Celé mi to napokon zabralo 2 hodiny a je mi jasné, že nocovať niekde pri Sofii, ako som plánoval, je nereálne.
Asi o 19:30 som prišiel do kúpeľného mestečka Baila Herculane. Už veľa krát som išiel okolo, ale nikdy mi nezostal čas sa tu zastaviť. Hotely však boli dosť plné a za izbu pre jedného chcú na Rumunsko nekresťanských 700 000 lei. Tak skúšam kemp na začiatku kúpeľov, vyzerá veľmi dobre, ale nemajú tu chatky, musel by som rozbaliť svoj stan, čo sa mi pri pohľade na zaťahujúcu sa oblohu veľmi nechcelo. Dažďa už dnes bolo až dosť.
Tak pokračujem do mesta Orsova, majú tu byť dva hotely. Jeden je plný, ale v druhom som dostal za 500 000 lei super izbu aj s TV. Len čo som zosadol z motorky, púšťa sa lejak, pri ktorom sa mi krásne zaspávalo.

Piatok 27.8.2004, 730 km,Orsova-Calafat-Vidin-Montana-Sofia- Thesaloniky-Kateriny-Olympská riviéra
Ráno z Orsovy vyrážam o 7:00 do hraničného mesta na brehu Dunaja Calafat. Do Bulharska tu cez Dunaj jazdí trajekt za 260 Sk. Kupujem si lístok a podľa colníkov má trajekt odchod za 40 minút. Lenže na trajekt prišla nejaká technická inšpekcia a zo 40 minút boli 3 hodiny. Takže ak chcem byť večer pri mori, musím sa opäť dosť ponáhľať. Vonku je chladno,tak si radšej pod oblečenie dávam ešte aj termoprádlo.
Prvé, čo ma v Bulharsku privíta, je dážď a trvá až po mesto Dypnica, čo je asi 250 km. V Sofii som si dal na OMV rýchly obed a ceta až na grécke hranice ma príjemne prekvapila. Rýchle tiahle zákruty a dobre sa predbieha.
Grécke hranice prechádzam až za šera a 160 km po Grécku idem už za tmy, ženiem to 140-160 km/h. Na olympskú riviéru prichádzam o 21:45. O tom, že idem do Grécka, vedela len moja ex, ktorá ma našťstie čakala na začiatku strediska, inak by som ten hotel asi nenašiel.
Keď som zaklopal na dvere apartmánu a otvorila mi moja 13 ročná dcéra, pozerala na mňa ako na zjavenie.
Po vybalení a hygiene sme zapadli do jedného z množstva barov a dávam si Metaxu. Zaslúženú. Na moje prekvapenie mi ju priniesli vo vínovom pohári na stopke a bolo jej asi 2 dcl. Ustatý a hladný ako svinka, viete si predstaviť, ako som po nej vyzeral.

Sobota - Nedeľa 28-29.8.2004, 0 km, Olympská riviéra
2 dni vylihujem, užívam si pláže, more a Metaxu v miestnych baroch.

Pondelok 30.8.2004, 795 km, Olympská riviéra-Thesaloniky-Sofia-Montana-Vidin-Negotin-Orsova-Slatina Tumis
Ráno odcházam o 6:00, chcem dnes spraviť čo najviac kilometrov. Práve nad morom vychádza slnko.

Cesty sú z rána prázdne a počasie tiež super. Cesta zo Sofie do Montany cez hory je samá zákruta a pripomína mi to pezinskú Babu. Len dĺžka je asi 80 km.

Nechcem opäť riskovať čakanie na trajekt do Rumunska cez Dunaj. A tak radšej vo Vidine odbáčam na Juhosláviu do Rumunska vchádzam cez prechod Kladovo, ktorý je priamo na hrázi hydroelektrárne „Železné vráta“. Určite je to rýchlejšie ako cez Vidin.

Večer o 19:30 začína hrmieť a padajú prvé kvapky, tak zastavujem v motoreste pri dedine Slatina Tumis v ktorom som pred dvoma mesiacmi raňajkoval. Izba v podkroví za 400 Sk a motorka v garáži.

Utorok 31.8.2004, 628 km, Slatina Tumis-Timisoara-Arad-Szeged-Budapešť-Štúrovo-Trnava
Celý deň dosť ženiem, chcem byť doma čo najskôr. Pri prechode Budapešťou ešte rozmýšľam, že sa vyzlečiem do trička, také bolo teplo. Ale po prekročení hraníc v Štúrove sa neuveriteľne ochladilo. A od Nových Zámkov, až do Trnavy dážď.
V Trnave ešte zastávka v jednom bare na kávičku a chalani mi tu oznanujú, že pozajtra odchádzame na 3 dni do rakúskeho Villachu na chopper show. Tento výlet mal 2866 kilometrov a spotreba na XL 1000V Varadero, r.v. 2003, bola 5,64 l/100km.

Pridané: 19.01.2005 Autor: Francuz Zdieľať

Pridal:
Dzešec učinkoh šľivovici na hlopoh :...
1.- Perše poldeci : - prestaňe ci šmerdzec zos papuľi ...
2.- Druhe poldeci :- prestaňu ce ozjabac nohi ...
3.- Trece poldeci :- prestaňe ce boľec bruh ...
4.- Štrvarte poldeci :- prestaňu še ci kľepac ruki ...
5.- Piate poldeci :- prestaňu ci ciskac boganče ...
6.- Šeste poldeci :- prestaňeš še mračic ...
7.- Šedzme poldeci :- začňeš špivac ...
8.- Osme poldeci :- začňeš mladnuc....
9.- Dzevjate poldeci :- začňu še ci pačic druhe ženi ...
10.- Dzešate poldeci :- začňe še ci pačic Tvoja manželka ..