Anketa:
MotoGP 2015 - VC Argentíny - kvalifikácia
ZdieľaťPridané: 18.04.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 3824 [Šport - MotoGP]
Zajtra prvý na rošte Marc Marquez, druhý Aleix Espargaro, Andrea Iannone
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Druhý rad Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso.
Ďakujeme stanici Nova Sport, že sme to mohli vidieť....
![]() |
Pos. | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time | Gap 1st/Prev. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 326.0 | 1'37.802 | |
2 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 312.3 | 1'38.316 | 0.514 / 0.514 |
3 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 328.1 | 1'38.467 | 0.665 / 0.151 |
4 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | CWM LCR Honda | Honda | 323.5 | 1'38.485 | 0.683 / 0.018 |
5 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 320.0 | 1'38.485 | 0.683 |
6 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 318.3 | 1'38.520 | 0.718 / 0.035 |
7 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Pramac Racing | Ducati | 323.2 | 1'38.786 | 0.984 / 0.266 |
8 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 317.0 | 1'38.890 | 1.088 / 0.104 |
9 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 314.4 | 1'39.187 | 1.385 / 0.297 |
10 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 322.7 | 1'39.197 | 1.395 / 0.010 |
11 | 45 | Scott REDDING | GBR | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 321.3 | 1'39.380 | 1.578 / 0.183 |
12 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 321.7 | 1'40.526 | 2.724 / 1.146 |
Pridané: 18.04.2015 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2015 - VC Ameriky - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2015 - VC Argentíny - pretek - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - kvalifikácia - pole position pre Ducati - Awia
- MotoGP 2015 - VC Katalánska - Beal
- MotoGP 2015 VC Španielska - Lorenzo útočí - Beal
- MotoGP 2015 - VC USA - Beal
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení - Beal
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam - Beal
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali. - Beal
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015 - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!