ISSN 1336-6491 | Online: 1553 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17657)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2015 - VC Argentíny - kvalifikácia

 Zdieľať

Pridané: 18.04.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 3824 [Šport - MotoGP]

Zajtra prvý na rošte Marc Marquez, druhý Aleix Espargaro, Andrea Iannone

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Druhý rad Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso.

Ďakujeme stanici Nova Sport, že sme to mohli vidieť....

Kvalifikácia
Pos.Num.RiderNationTeamBikeKm/hTimeGap 1st/Prev.
193Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda326.01'37.802
241Aleix ESPARGAROSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki312.31'38.3160.514 / 0.514
329Andrea IANNONEITADucati TeamDucati328.11'38.4670.665 / 0.151
435Cal CRUTCHLOWGBRCWM LCR HondaHonda323.51'38.4850.683 / 0.018
599Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha320.01'38.4850.683
64Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati318.31'38.5200.718 / 0.035
79Danilo PETRUCCIITAPramac RacingDucati323.21'38.7860.984 / 0.266
846Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha317.01'38.8901.088 / 0.104
925Maverick VIÑALESSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki314.41'39.1871.385 / 0.297
1038Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha322.71'39.1971.395 / 0.010
1145Scott REDDINGGBREG 0,0 Marc VDSHonda321.31'39.3801.578 / 0.183
128Hector BARBERASPAAvintia RacingDucati321.71'40.5262.724 / 1.146

Pridané: 18.04.2015 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »