Anketa:
BMW R1200RS 2015 - Pohodlný športovec 3/3
ZdieľaťPridané: 03.06.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 20322 [Testy a predstavenia - Test]
Kutil s.r.o. a RS-ko
Veru tak, rozoberať a upravovať túto mašinku nebude také jednoduché, čo môže niekomu vadiť. Na spodnej strane zadného sedadla nájdete zopár inštrumentov, s ktorými z motorky zhodíte všetky kapoty, ale načo? No lebo ani takú baterku nenájdete po sňatí sedadiel. Inštrumenty postačia na domácu výmenu oleja (motor/kardan), na rúčke šrubováka je napríklad aj špeci nástavec pre otvor na naliatie oleja. Aj žiarovky v predných svetlometoch vymeníte pohodlne. Stačí odobrať jeden z plastov pod riadidlami a odkrútiť menšie veko, lenivci neodoberú ani ten plast a trošku sa potrápia.
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Keď sa na eRS-o niekto pozrie predstaví si skôr pohodlného turistu ako športovca. A nie je ďaleko od pravdy. Ak BMW postavilo sport-touring misky váh boli vždy viac naklonené k tomu touring ako sport. Pri novom RS som čakal čosi podobné ale prišlo prekvapko. Mám dojem že sa posunuli viac k športu. Stále je to ale rozmerná motorka kde sa pohodlne usadí aj mohutný chlap Slovenských proporcií.
K športovejšiemu stroju pasuje viac aj nový motor Boxer, ktorý je výkonnejší a nechá sa veľmi ochotne vytáčať, nie je to už ten starý krútiakom nadopovaný ťahúň, ktorému sa do otáčok moc nechcelo. Ak k tomu pridáme nový podvozok, kde je vpredu namiesto teleleveru USD vidlica a perfektné radiálne brzdy, o športovú jazdu je postarané. K tomu ma naozaj príjemne prekvapil aj zvuk zo sériovej koncovky výfuku. Tento koktejl sa Nemcom rozhodne podaril.
Koktejl sa im podaril, no napriek tomu má niekoľko chybičiek. Absolútne mi nesedela prístrojovka, kde je analógový rýchlomer. Športová moto má mať rozhodne takýto otáčkomer, veľa krát som ho tam podvedome hľadal a informácia z tohto budíka mi bola... viete načo :-) Navyše sa plexi na prístrojovke dosť výrazne leskne. Priznávam, za jazdy som si to až tak neuvedomoval ako až po jazde, keď som ju chcel odfotiť. RS-a z pohľadu vyslovene športovej mašiny je trochu ťažšia, s tým treba počítať. Za jazdy to nie je žiadny problém, možno len pri manipulácii na mieste. To je však niečo čo je medzi turistami normálne.
RS-o sa hravo môže postaviť svojmu kolegovi GS-u, ktoré je bestsellerom značky. Ak niekto naozaj nemusí, a nechce, jazdiť ani trochu v teréne, páči sa mu prejav boxer motora a chce trochu športovejšiu moto, RS-o môže byť skvelou voľbou. Rovnaká technika v základe, bohatá možnosť výbavy, ale v cestnom balení, a na pneu cestných rozmerov.
Podvozok Dynamic ESA, motor jeho prejav, príjemným prekvapením sériový zvuk, rozmery bike pre EU chlapa, predná vidlica (nechýba mi telelever) | lesklá prístrojovka, analógový rýchlomer namiesto otáčkomera, mnoho doplnkov za príplatok, ťažší športovec no nie extra ťažký turista |
Konkurencia
Tak ako s konkurenciou? Čistokrvní konkurenti zameraním aj objemom motora budú zrejme iba Honda VFR1200F a Suzuki GSX1250FA. Ak si porovnáme motorky v základnej výbave Honda je na tom podobne ako BMW, avšak cenovo je na tom lepšie strojovňa z Nemecka (o slušných 1.500,-EUR). Obe však vedia ponúknuť čosi čo tá druhá nie, Honda automatickú prevodovku a BMW semi-aktívny elektronický podvozok, palivové mapy (ktoré má aj v základe) či bez kľúčové zapaľovanie. Honda však boduje výkonom. Suzuki zase neboduje ani výkonom ani výbavou, no jej cenovka hovorí za všetko (8.990,-EUR). Dosť blízko zameraniu BMW R1200RS má aj Kawasaki Z1000SX, síce má menší motor, no výkonu má viac, to sa ale nedá povedať o Nm. V sériovej výbave sú si opäť podobné. Nechýba kontrola trakcie a dve palivové mapy u oboch. Pri cene s ABS-kom je pritom rozdiel "len" 605,-EUR v prospech "zelenej".
Za konkurentov pre RS-ko by sa pritom dala brať do úvahy celá rada rôznych motocyklov. Taká Yamaha FJR1300A by však mala byť postavená proti BMW R1200RT. Rovnako aj Kawasaki GTR1400, Triumph Trophy či Moto Guzzi Norge 1200. Všetko sú to oveľa väčší turisti než športovci. Na druhej strane tu máme čistokrvných maxi športov ako Moto Guzzi 1200 Sport, Kawasaki ZZR1400 či Suzuki Hayabusa, ktorí by však mali stáť oproti BMW K1300S. Ono je to tak s motorkami na pomedzí rôznych tried. Dýchať na krk BMW R1200RS by mohol aj Triumph Sprint GT, avšak v ponuke slovenského dovozcu tejto značky sa nenachádza.
Záver
Motorka sa mi páči, oslovila ma a vlastne si viem takto namixované vlastnosti turistu a športovca živo predstaviť na cesty Európou. Na motorku sa totiž v pohode zmestí aj ktosi s veľkým pupkom, no jej rozmery mi nevadili pri "šalení" sa v zákrutách. Ochrana pred vetrom je dobrá, posed pohodlný, turista ocení aj bez údržbový kardan a športovec zase dynamický charakter nového boxera. O to viac zamrzí lesklá prístrojovka a menšie nedotiahnuté detaily. Lebo ináč je BMW R1200RS sport-touring ako sa patrí a vďaka Dynamic ESA tieto dva charaktery necháva naplno vyniknúť.
Plusy a mínusy
Dynamic ESA, motor, pohodlie vs. šport, ovládanie tempomatu, dizajn, ovládacie prvky na riadidlách, zvuk, nastavovanie veterného štítu, kardan, spotreba | prístrojová doska, zopár nedotiahnutých detailov, chýba blatník na zadnom kolese, trošku ťažkopádne pri rýchlych preklápačkách |
Video
Video: BMW R 1200RS 2015
Video: BMW R1200 RS 2015
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW R1200RS 2015:
Servisný interval | 15.000 km |
Spotreba | 4.9 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 264 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.500 ot. (3.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot. |
Cena testovaného modelu | 15.840,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Comfort paket | 403,- EUR |
Touring paket | 1.442,-EUR |
Dynamic paket | 595,-EUR |
Bez kľúčové zapaľovanie | 257,-EUR |
Quickshifter | 403,-EUR |
Alarm | 217,-EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim Badlands, Klim Latitude a prilbách Touratech Aventuro.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | Honda | Suzuki | Kawasaki | Triumph |
Model: | R 1200 RS | VFR1200F | GSX 1250 FA | Z 1000 SX | Sprint GT SE |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||||
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | V4 (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1237 ccm | 1255 ccm | 1043 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot. | 97.9 k (72.0 kW) / 7500 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 131.9 k (97.0 kW) / 9200 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 129 Nm / 8750 ot. | 108 Nm / 3700 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 108 Nm / 6300 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12:1 | 10,5:1 | 11.8:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 81 x 60mm | 79 x 64 mm | 77 x 56 mm | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Unicam (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 43 mm | 120 mm | 127 mm | |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 138 mm | 152 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 6 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 300 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 276 mm | 250 mm | 255 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR17MC (75W) | 180/55 ZR17 | 190/50ZR17M/C | 180/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 268 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 236 kg | 267 kg | 257 kg | 230 kg | 239 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 815 mm | 805 mm | 820 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1545 mm | 1485 mm | 1445 mm | 1565 mm |
Dĺžka: | 2203 mm | 2250 mm | 2130 mm | 2105 mm | 2260 mm |
Šírka: | 998 mm | 886 mm | 790 mm | 790 mm | 760 mm |
Výška: | 1285 mm | 1220 mm | 1235 mm | 1170 mm | 1295 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | 135 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 18 l | 19 l | 19 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.2 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 274 km | |||
Servisný interval: | 6000 km / 12000 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | za príplatok | nie | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | nie | |||
El. Podvozok: | za príplatok | nie | nie | ||
Iná výbava: | Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok. | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 13.400,-EUR | Cena: 02/2015 8.990,-EUR | V sérii KTRC (trakčná kontrola), dvojica palivových máp Full a Low Cena 02/2015: 12 195 EUR (ABS +600EUR) |
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | BMW | BMW | Yamaha | Kawasaki | Triumph | Moto Guzzi |
Model: | R 1200 RS | R 1200 RT | FJR1300A | 1400 GTR | Trophy | Norge GT 8V |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||||
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Cestovná | Športovo cestovná | Cestovná | Cestovná |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1170 ccm | 1298 ccm | 1352 ccm | 1215 ccm | 1151 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot. | 155.0 k (114.0 kW) / 8800 ot. | 134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 125 Nm / 6500 ot. | 138 Nm / 7000 ot. | 136 Nm / 6200 ot. | 120 Nm / 6450 ot. | 104 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12.5:1 | 10.8:1 | 10.7:1 | 11 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 101.0 x 73.0 mm | 79.0 x 66.2 mm | 84,0 x 61,0 mm | 85 x 71.4 | 95 x 81.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 120 mm | 135 mm | 113 mm | 130 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 136 mm | 125 mm | 136 mm | 120 mm | 155 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70 R17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 276 mm | 282 mm | 270 mm | 282 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-ZR17 | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/55 R17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 251 kg | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 236 kg | 274 kg | 289 kg | 305 kg | 301 kg | |
Výška sedla: | 820 mm | 805 mm | 805 mm | 815 mm | 800 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1485 mm | 1545 mm | 1520 mm | 1542 mm | |
Dĺžka: | 2203 mm | 2222 mm | 2230 mm | 2230 mm | 2235 mm | 2195 mm |
Šírka: | 998 mm | 983 mm | 750 mm | 790 mm | 975 mm | 870 mm |
Výška: | 1285 mm | 1325 mm | 1345 mm | 1555 mm | 1125 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | ||||
Objem nádrže: | 18 l | 25 l | 25 l | 22 l | 26 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 220 km/h | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | |||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 3.9 l/100km | 5.9 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 480 km | cca 292 km | |||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | za príplatok | nie | ||||
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok verzie AE a AS | ||||
Iná výbava: | Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok. | Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Vyhrievané rukoväte | ||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 13.400,-EUR | Cena 02/2015: 16990,-€ | Eco indikátor, bočné kufre, bezkľúčový štart, elektrické plexi | V sérii: nastaviteľný podvozok, ABS, bočné kufre, palubný počítač, elektrický predný štít, vyhrievané rukoväte, centrálny stojan. Cena 05/2013 13995,-€ |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | BMW | Kawasaki | Suzuki | Moto Guzzi |
Model: | R 1200 RS | K 1300 S Motorsport | ZZR 1400 | Hayabusa | 1200 Sport 8V |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||||
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Superšport | Športovo cestovná |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1293 ccm | 1441 ccm | 1340 ccm | 1151 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 172.7 k (127.0 kW) / 9250 ot. | 210.1 k (154.5 kW) / 10000 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 140 Nm / 8250 ot. | 162.5 Nm / 7500 ot. | 105 Nm / 6750 ot. | |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 13:1 | 12.3 :1 | 12,5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 80 mm x 64.3 mm | 84 x 65 mm | 81.0 x 63.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 44 mm | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 115 mm | 117 mm | ||
Zdvih vzadu: | 140 mm | 135 mm | 124 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 3 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 265 mm | 250 mm | 282 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55-ZR17 | 190/50ZR17M/C | 190/50-ZR17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 228 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 236 kg | 254 kg | 268 kg | 240 kg | |
Výška sedla: | 820 mm | 820 mm | 800 mm | 805 mm | 800 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1585 mm | 1480 mm | 1480 mm | |
Dĺžka: | 2203 mm | 2182 mm | 2170 mm | 2190 mm | 2195 mm |
Šírka: | 998 mm | 905 mm | 770 mm | 735 mm | 840 mm |
Výška: | 1285 mm | 1.221 mm | 1170 mm | 1165 mm | 1160 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | 120 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 19 l | 22 l | 21 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.5 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 313 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
Tempomat: | za príplatok | ||||
LED denné svetlá: | za príplatok | ||||
El. Podvozok: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok. | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 13.400,-EUR | Za príplatok ABS, ESA, ASC,... | Cena: 02/2015 15.495,-EUR | Cena 04/2012: 11 600 ,- EUR bez ABS, 12 200 s ABS |
Pridané: 03.06.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora