Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3442 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28539
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW R1200RS 2015 - Pohodlný športovec 3/3

 Zdieľať

Pridané: 03.06.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 20322 [Testy a predstavenia - Test]

Kutil s.r.o. a RS-ko

Veru tak, rozoberať a upravovať túto mašinku nebude také jednoduché, čo môže niekomu vadiť. Na spodnej strane zadného sedadla nájdete zopár inštrumentov, s ktorými z motorky zhodíte všetky kapoty, ale načo? No lebo ani takú baterku nenájdete po sňatí sedadiel. Inštrumenty postačia na domácu výmenu oleja (motor/kardan), na rúčke šrubováka je napríklad aj špeci nástavec pre otvor na naliatie oleja. Aj žiarovky v predných svetlometoch vymeníte pohodlne. Stačí odobrať jeden z plastov pod riadidlami a odkrútiť menšie veko, lenivci neodoberú ani ten plast a trošku sa potrápia.

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Keď sa na eRS-o niekto pozrie predstaví si skôr pohodlného turistu ako športovca. A nie je ďaleko od pravdy. Ak BMW postavilo sport-touring misky váh boli vždy viac naklonené k tomu touring ako sport. Pri novom RS som čakal čosi podobné ale prišlo prekvapko. Mám dojem že sa posunuli viac k športu. Stále je to ale rozmerná motorka kde sa pohodlne usadí aj mohutný chlap Slovenských proporcií.

BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015

K športovejšiemu stroju pasuje viac aj nový motor Boxer, ktorý je výkonnejší a nechá sa veľmi ochotne vytáčať, nie je to už ten starý krútiakom nadopovaný ťahúň, ktorému sa do otáčok moc nechcelo. Ak k tomu pridáme nový podvozok, kde je vpredu namiesto teleleveru USD vidlica a perfektné radiálne brzdy, o športovú jazdu je postarané. K tomu ma naozaj príjemne prekvapil aj zvuk zo sériovej koncovky výfuku. Tento koktejl sa Nemcom rozhodne podaril.

BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015

Koktejl sa im podaril, no napriek tomu má niekoľko chybičiek. Absolútne mi nesedela prístrojovka, kde je analógový rýchlomer. Športová moto má mať rozhodne takýto otáčkomer, veľa krát som ho tam podvedome hľadal a informácia z tohto budíka mi bola... viete načo :-) Navyše sa plexi na prístrojovke dosť výrazne leskne. Priznávam, za jazdy som si to až tak neuvedomoval ako až po jazde, keď som ju chcel odfotiť. RS-a z pohľadu vyslovene športovej mašiny je trochu ťažšia, s tým treba počítať. Za jazdy to nie je žiadny problém, možno len pri manipulácii na mieste. To je však niečo čo je medzi turistami normálne.

BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015

RS-o sa hravo môže postaviť svojmu kolegovi GS-u, ktoré je bestsellerom značky. Ak niekto naozaj nemusí, a nechce, jazdiť ani trochu v teréne, páči sa mu prejav boxer motora a chce trochu športovejšiu moto, RS-o môže byť skvelou voľbou. Rovnaká technika v základe, bohatá možnosť výbavy, ale v cestnom balení, a na pneu cestných rozmerov.

Podvozok Dynamic ESA, motor jeho prejav, príjemným prekvapením sériový zvuk, rozmery bike pre EU chlapa, predná vidlica (nechýba mi telelever) lesklá prístrojovka, analógový rýchlomer namiesto otáčkomera, mnoho doplnkov za príplatok, ťažší športovec no nie extra ťažký turista

Konkurencia

Tak ako s konkurenciou? Čistokrvní konkurenti zameraním aj objemom motora budú zrejme iba Honda VFR1200F a Suzuki GSX1250FA. Ak si porovnáme motorky v základnej výbave Honda je na tom podobne ako BMW, avšak cenovo je na tom lepšie strojovňa z Nemecka (o slušných 1.500,-EUR). Obe však vedia ponúknuť čosi čo tá druhá nie, Honda automatickú prevodovku a BMW semi-aktívny elektronický podvozok, palivové mapy (ktoré má aj v základe) či bez kľúčové zapaľovanie. Honda však boduje výkonom. Suzuki zase neboduje ani výkonom ani výbavou, no jej cenovka hovorí za všetko (8.990,-EUR). Dosť blízko zameraniu BMW R1200RS má aj Kawasaki Z1000SX, síce má menší motor, no výkonu má viac, to sa ale nedá povedať o Nm. V sériovej výbave sú si opäť podobné. Nechýba kontrola trakcie a dve palivové mapy u oboch. Pri cene s ABS-kom je pritom rozdiel "len" 605,-EUR v prospech "zelenej".

Za konkurentov pre RS-ko by sa pritom dala brať do úvahy celá rada rôznych motocyklov. Taká Yamaha FJR1300A by však mala byť postavená proti BMW R1200RT. Rovnako aj Kawasaki GTR1400, Triumph Trophy či Moto Guzzi Norge 1200. Všetko sú to oveľa väčší turisti než športovci. Na druhej strane tu máme čistokrvných maxi športov ako Moto Guzzi 1200 Sport, Kawasaki ZZR1400 či Suzuki Hayabusa, ktorí by však mali stáť oproti BMW K1300S. Ono je to tak s motorkami na pomedzí rôznych tried. Dýchať na krk BMW R1200RS by mohol aj Triumph Sprint GT, avšak v ponuke slovenského dovozcu tejto značky sa nenachádza.

Záver

Motorka sa mi páči, oslovila ma a vlastne si viem takto namixované vlastnosti turistu a športovca živo predstaviť na cesty Európou. Na motorku sa totiž v pohode zmestí aj ktosi s veľkým pupkom, no jej rozmery mi nevadili pri "šalení" sa v zákrutách. Ochrana pred vetrom je dobrá, posed pohodlný, turista ocení aj bez údržbový kardan a športovec zase dynamický charakter nového boxera. O to viac zamrzí lesklá prístrojovka a menšie nedotiahnuté detaily. Lebo ináč je BMW R1200RS sport-touring ako sa patrí a vďaka Dynamic ESA tieto dva charaktery necháva naplno vyniknúť.

BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015

Plusy a mínusy

Dynamic ESA, motor, pohodlie vs. šport, ovládanie tempomatu, dizajn, ovládacie prvky na riadidlách, zvuk, nastavovanie veterného štítu, kardan, spotreba prístrojová doska, zopár nedotiahnutých detailov, chýba blatník na zadnom kolese, trošku ťažkopádne pri rýchlych preklápačkách

Video

Video: BMW R 1200RS 2015

Video: BMW R1200 RS 2015

Pozadie / Wallpaper:

BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015
BMW R 1200RS 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW R1200RS 2015:

Servisný interval 15.000 km
Spotreba 4.9 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 18 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 264 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2.500 ot. (3.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot.
Cena testovaného modelu 15.840,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Comfort paket 403,- EUR
Touring paket 1.442,-EUR
Dynamic paket 595,-EUR
Bez kľúčové zapaľovanie 257,-EUR
Quickshifter 403,-EUR
Alarm 217,-EUR

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim Badlands, Klim Latitude a prilbách Touratech Aventuro.

Foto:
 BMW R 1200 RS 2015 Honda VFR1200F 2015 Suzuki GSX 1250 FA 2015 Kawasaki Z 1000 SX 2015 Triumph Sprint GT SE 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaSuzukiKawasakiTriumph
Model:R 1200 RSVFR1200FGSX 1250 FAZ 1000 SXSprint GT SE
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)V4 (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1170 ccm1237 ccm1255 ccm1043 ccm1050 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot.97.9 k (72.0 kW) / 7500 ot.142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot.131.9 k (97.0 kW) / 9200 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.129 Nm / 8750 ot.108 Nm / 3700 ot.111 Nm / 7300 ot.108 Nm / 6300 ot.
Kompresný pomer:12.5:112:110,5:111.8:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm81 x 60mm79 x 64 mm77 x 56 mm79 x 71.4mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Unicam (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:140 mm43 mm120 mm127 mm
Zdvih vzadu:140 mm138 mm152 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 6 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR17120/70ZR17M/C120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:276 mm276 mm250 mm255 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17190/55 ZR17MC (75W)180/55 ZR17190/50ZR17M/C180/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:268 kg
Hmotnosť s náplňami:236 kg267 kg257 kg230 kg239 kg
Výška sedla:820 mm815 mm805 mm820 mm830 mm
Rázvor:1530 mm1545 mm1485 mm1445 mm1565 mm
Dĺžka:2203 mm2250 mm2130 mm2105 mm2260 mm
Šírka:998 mm886 mm790 mm790 mm760 mm
Výška:1285 mm1220 mm1235 mm1170 mm1295 mm
Svetlá výška:125 mm135 mm
Objem nádrže:18 l18 l19 l19 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 kmcca 274 km
Servisný interval:6000 km / 12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériinie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinieáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatoknie
LED denné svetlá:za príplatoknie
El. Podvozok:za príplatoknienie
Iná výbava:Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok.
Poznámka:
Poznámka:Cena: 05/2015 13.400,-EURCena: 02/2015 8.990,-EURV sérii KTRC (trakčná kontrola), dvojica palivových máp Full a Low
Cena 02/2015: 12 195 EUR (ABS +600EUR)
Foto:
 BMW R 1200 RS 2015 BMW R 1200 RT 2015 Yamaha FJR1300A 2015 Kawasaki 1400 GTR 2015 Triumph Trophy 2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWYamahaKawasakiTriumphMoto Guzzi
Model:R 1200 RSR 1200 RTFJR1300A1400 GTRTrophyNorge GT 8V
Rok:201520152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovnáCestovnáŠportovo cestovnáCestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1170 ccm1170 ccm1298 ccm1352 ccm1215 ccm1151 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot.155.0 k (114.0 kW) / 8800 ot.134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.125 Nm / 6500 ot.138 Nm / 7000 ot.136 Nm / 6200 ot.120 Nm / 6450 ot.104 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:12.5:112.5:110.8:110.7:111 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm101.0 x 73.0 mm79.0 x 66.2 mm84,0 x 61,0 mm85 x 71.495 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardankardankardankardan
Zdvih vpredu:140 mm120 mm135 mm113 mm130 mm170 mm
Zdvih vzadu:140 mm136 mm125 mm136 mm120 mm155 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm310 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70ZR17M/C120/70 R17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm276 mm282 mm270 mm282 mm282 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55 ZR 17180/55-ZR17190/50ZR17M/C (73W)190/55 R17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:251 kg
Hmotnosť s náplňami:236 kg274 kg289 kg305 kg301 kg
Výška sedla:820 mm805 mm805 mm815 mm800 mm800 mm
Rázvor:1530 mm1485 mm1545 mm1520 mm1542 mm
Dĺžka:2203 mm2222 mm2230 mm2230 mm2235 mm2195 mm
Šírka:998 mm983 mm750 mm790 mm975 mm870 mm
Výška:1285 mm1325 mm1345 mm1555 mm1125 mm
Svetlá výška:130 mm125 mm
Objem nádrže:18 l25 l25 l22 l26 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km3.9 l/100km5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 kmcca 480 kmcca 292 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatoknie
El. Podvozok:za príplatokza príplatok verzie AE a AS
Iná výbava:Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok.Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Vyhrievané rukoväte
Poznámka:
Poznámka:Cena: 05/2015 13.400,-EURCena 02/2015: 16990,-€Eco indikátor, bočné kufre, bezkľúčový štart, elektrické plexiV sérii: nastaviteľný podvozok, ABS, bočné kufre, palubný počítač, elektrický predný štít, vyhrievané rukoväte, centrálny stojan.

Cena 05/2013 13995,-€
Foto:
 BMW R 1200 RS 2015 BMW K 1300 S Motorsport 2015 Kawasaki ZZR 1400 2015 Suzuki Hayabusa 2015 Moto Guzzi 1200 Sport 8V 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWKawasakiSuzukiMoto Guzzi
Model:R 1200 RSK 1300 S MotorsportZZR 1400Hayabusa1200 Sport 8V
Rok:20152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáSuperšportŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1170 ccm1293 ccm1441 ccm1340 ccm1151 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.172.7 k (127.0 kW) / 9250 ot.210.1 k (154.5 kW) / 10000 ot.104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.140 Nm / 8250 ot.162.5 Nm / 7500 ot.105 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:12.5:113:112.3 :112,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm80 mm x 64.3 mm84 x 65 mm81.0 x 63.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 44 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanreťazreťazkardan
Zdvih vpredu:140 mm115 mm117 mm
Zdvih vzadu:140 mm135 mm124 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 3 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70ZR17M/C120/70-ZR17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm265 mm250 mm282 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17190/55-ZR17190/50ZR17M/C190/50-ZR17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg
Hmotnosť s náplňami:236 kg254 kg268 kg240 kg
Výška sedla:820 mm820 mm800 mm805 mm800 mm
Rázvor:1530 mm1585 mm1480 mm1480 mm
Dĺžka:2203 mm2182 mm2170 mm2190 mm2195 mm
Šírka:998 mm905 mm770 mm735 mm840 mm
Výška:1285 mm1.221 mm1170 mm1165 mm1160 mm
Svetlá výška:125 mm120 mm
Objem nádrže:18 l19 l22 l21 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 kmcca 313 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:Rozšírená kontrola trakcie, palubný počítač a palivové mapy za príplatok.
Poznámka:
Poznámka:Cena: 05/2015 13.400,-EURZa príplatok ABS, ESA, ASC,...Cena: 02/2015 15.495,-EURCena 04/2012: 11 600 ,- EUR bez ABS, 12 200 s ABS

<

Pridané: 03.06.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: