Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2363 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28827
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17152)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11675)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva 2/2

 Zdieľať

Pridané: 26.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 24077 [Testy a predstavenia - Test]

Populárna trieda univerzálov

Stále populárnejšej kategórii univerzálnych bajkov logicky prispôsobujú svoj sortiment aj svetový výrobcovia motoriek a preto je konkurencia celkom pestrá. Posnažím sa preto vypichnúť len tých najbližších rivalov.

Suzuki V-Strom 650 ABS – univerzálnejšia (v zmysle terénu – 19“predne koleso) motorka, ináč v mnohom veľmi podobne mašiny – váha, výkon, objem – akurát nie R2 ale V2. Skôr na cestovanie ako na šantenie, s cenou 7.690,- Eur.

Honda NC750X ABS
– keďže Transalp sa už v ponuke Hondy nenachádza, konkurenciu Versysu robí práve NC750X. Je to motorka zameraná hlavne na úžitkovú hodnotu, s dobrým pomerom cena – “výkon“. Je to tak isto radový dvojválec, ale s nižším výkonom (55 koni) a o 4 Nm väčším krútiakom. Je aj ťažší, ale vyznačuje sa veľmi nízkou spotrebou a dobrou nákupnou cenou 6.390,- EUR v akcii. (bežná cena 6.790,- Eur)

Yamaha má malú Tenerku, ale je to jednoválec a predsa len s hlavným zameraním na nespevnené cesty, takže túto do konkurencie nepustíme.

BMW F 700 GS – Nemčúri ponúkajú svoj univerzál v podobe sedemstovkového GSa, ktoré je vlastne osemstovkové. Má 75 koni a 77 Nm, väčšie predné kolo a nižšiu váhu. Mašina ponúka povestnú nemeckú spoľahlivosť, nízku spotrebu, ale za to všetko si nechá aj zaplatiť. (presnú cenu predajca na stránke neuvádza)

Slovo na záver

Kawasaki Versys 650 2015
Kawasaki Versys 650 2015

Versys bol už od samotného začiatku populárna motorka, pretože za slušné penízky dokázal jazdcovi dať tak trochu od každého rožku trošku s dôrazom na zábavnosť a hravosť. Väčšinou keď sa robia kompromisy, nie je to ani ryba ani rak, ale tu je to tak trochu nový druh. S novým modelom malý Versys ponúka potencionálnym záujemcom stále tú istú zábavnú mašinku s nízkymi prevádzkovými nákladmi a veľkým fun faktorom a navyše prináša o dosť väčší cestovateľský potenciál. Spája viac motoriek v jednej a robí to dobre. Keby chcem novú motorku a môžem iba jednu, Versys 650 by bol horúci kandidát.

Plusy, mínusy

všestrannosť, dizajn, pohodlie, jazdné vlastnosti detaily ako chýbajúci ukazovateľ teploty motora, doplnkové ovládače vyhrievania rúčok a prídavných svetiel vyzerajú ako after-market výbava, palubný PC by sa mohol dat ovládať na riaditkách, škaredá trúba :)

Video

Video: Nová Kawasaki Versys 650 MY15 - All Roads, One Bike


Video: Kawasaki Versys 650 2015

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Versys 650 2015
Kawasaki Versys 650 2015
Kawasaki Versys 650 2015
Kawasaki Versys 650 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Versys 650 2015

Servisný interval 6000 km
Spotreba 5.1 l/100km
Objem nádrže 21 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 308 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 3100 ot.(4st.) / 4100ot.(6st.) / 6200 ot.(6st.)
Cena motorky 8.995,- EUR (základ s ABS 7.695,- EUR)

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Juraj Odin Klačko

Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki.sk prostredníctvom motorent.sk . Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR. Prilbu AGV poskytla spoločnosť Kawasaki U.M.S., s.r.o.

Foto:
 Kawasaki Versys 650 2015 Suzuki V-Strom 650 2015 Honda NC 750 X 2015 BMW F 700 GS 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiSuzukiHondaBMW
Model:Versys 650V-Strom 650NC 750 XF 700 GS
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáCestovné enduroCestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm645 ccm745 ccm798 ccm
Max. výkon:69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8800 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 7000 ot.60 Nm / 6400 ot.68 Nm / 4750 ot.77 Nm / 5300 ot.
Kompresný pomer:10.8:111.5:110.7: 112:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60 mm81.0 x 62.6 mm77 x 80mm82 mm x 75.6 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm153.5 mm170 mm
Zdvih vzadu:145 mm150 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovádvoj kotúčová (ABS)
Priemer bŕzd vpredu:300 mm310 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)110/80-R19120/70-17110/80-R19 59 H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm260 mm240 mm265 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)150/70-R17160/60-17140/80-R17 69 H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg
Hmotnosť s náplňami:214 kg214 kg219 kg209 kg
Výška sedla:840 mm835 mm830 mm820 mm
Rázvor:1415 mm1540 mm1562 mm
Dĺžka:2165 mm2210 mm2280 mm
Šírka:840 mm840 mm880 mm
Výška:1400 mm1285 mm1215 mm
Svetlá výška:170 mm165 mm
Objem nádrže:21 l20 l14.1 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:192 km/h
Spotreba paliva:5.1 l/100km3.5 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 308 kmcca 302 kmcca 266 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2015 7.695,- EUR vrátane ABSCena 10/2012: 8 290,- EURCena 2/2014: 6790,- EUR (7590,- EUR verzia s DCT)

<

Pridané: 26.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: