Anketa:
Pozvánka na dvojdňový Fun Cup – 8. a 9. júna 2015 na Hungaroringu
ZdieľaťPridané: 27.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3624 [Šport - Cestné Motocykle]
Pozývame Vás na dvojdňové podujatie Fun Cup, ktoré sa tentoraz uskutoční na maďarskom okruhu Hungaroring, ktorý patrí medzi motorkármi k najobľúbenejším. Pre profesionálnych pretekárov zo seriálov Alpe Adria a IMRC sa tak navyše naskytá možnosť využiť Fun Cup ako ideálny tréning na majstrovské podujatie, ktoré sa na Hungaroringu uskutoční v auguste.
ZADELENIE DO SKUPÍN
Aj tentoraz budú motorkári na podujatiach Fun Cup zadelení do skupín: A 1000 rýchli, B 600 rýchli, C pokročilí, D začiatočníci, teda podľa výkonnosti, čím zabezpečíme plynulosť jazdenia a bezpečnosť jazdcov na dráhe.
![]() |
REGISTRÁCIA – ZVÝHODNENÝ PREDPREDAJ
Zvýhodnená cena platí do 30. mája, kedy musíme evidovať Vašu prihlášku a aj úhradu na našom účte.
90,-€ / 1 deň (po tomto termíne platí štandardná cena 110,-€ / 1 deň)
160,-€ / 2 dni (po tomto termíne platí štandardná cena 180,-€ / 2 dni)
Registrovať sa môžete na tomto odkaze: www.slovakiaracing.sk/sk/prihlaska-fun-cup-8-9-6-2015-hungaroring/
Na podujatí máte možnosť prenájmu boxu za 170,-€ / 1 deň. Box je veľký, vojde sa doňho 10 motocyklov.
Ako je u nás zvykom, v cene štartovného je transpondér, občerstvenie, ceny pre víťazov a Prize money a hostesky.
PRIZE MONEY
Aj tento rok sme pre Vás pripravili odmeny za umiestnenia na jednotlivých podujatiach, ale aj koncoročné losovanie o ceny. Ich prehľad nájdete tu: www.slovakiaracing.sk/wp-content/uploads/PRIZE-MONEY-FUN-CUP-2015-SVK.pdf
![]() |
ČASOVÝ HARMONOGRAM
Časový harmonogram podujatia Fun Cup:
8.6.: www.slovakiaracing.sk/wp-content/uploads/CASAK-FUN-CUP-8.6-Hungaroring.docx
9.6.: www.slovakiaracing.sk/wp-content/uploads/CASAK-FUN-CUP-9.6-Hungaroring.docx
VYHLÁSENIE ÚČASTNÍKA
Vyhlásenie účastníka je potrebné vyplnené odovzdať pri registrácii na mieste.
Vyhlásenie účastníka stiahnete tu: Vyhlásenie-účastníka-Slovakia-Racing-x.docx
![]() |
KONTAKTUJTE NÁS
V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte či už na adrese info@slovakiaracing.sk, alebo priamo na telefónnom čísle +421 918 736 557.
Tešíme sa na Vašu účasť!
Pridané: 27.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
- Tomáš Svitok - Vydarený víkend so smutným koncom - Redakcia
- Prvý Fun Cup 2015 bude 17. apríla na Pannonia-ringu - Risso46
- Posledný tohtoročný Fun Cup naplnil štartové rošty - datadive
- Skončila ďalšia sezóna Fun Cupov - sumár 2014 - Redakcia
- V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov - Redakcia
- Tomáš Svitok s tímom DRT Racing v Alpe Adrii 2015 - Redakcia
- Blíži sa Alpe Adria, ME Stock 250 a IMRC 2015 na Pannoniaringu - Redakcia
- Blíži sa finále Alpe Adrie a IMRC 2015 na Slovakia Ringu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!