Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov

 Zdieľať

Pridané: 21.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3001 [Šport - Cestné Motocykle]

Na českom autodróme v Moste sa cez víkend konalo ďalšie podujatie medzinárodných motocyklových seriálov Alpe Adria Championship, Majstrovstiev Európy Stock 250 a International Motorcycle Race Cup (IMRC). Na pretekárov čakalo dvoje pretekov, pričom v rámci podujatia sa bojovalo aj o body do národných šampionátov niekoľkých krajín.

Slovenská agentúra Slovakia Racing, ktorá je organizátorom uvedených seriálov, aj tentoraz pretekárom pripravila zázemie so všetkými benefitmi, ktorými pozdvihla úroveň týchto podujatí, no popritom akoby mali Slováci konexie aj na vyšších miestach, veď aj tentoraz vyšlo pre motocyklové preteky potrebné počasie a takmer dvesto jazdcov z trinástich krajín si tak mohlo naplno užívať boje o majstrovské a pohárové body. Podujatie svojou návštevou poctil aj predseda Komisie cestných pretekov motocyklov FIM Europe, pán Ejgil Solkær z Dánska.

Stock 250

Tento rok celkom nový seriál Majstrovstiev Európy triedy Stock 250, určený predovšetkým pre začínajúcich pretekárov, bojuje o svoje miesto v prostredí motocyklového športu a doslova platí nováčikovskú daň v podobe nízkeho počtu štartujúcich, no tí najrýchlejší podávajú výborné výkony a bolo by určite k prospechu tohto športu, keby sa tu v budúcnosti predstavilo viac pretekárov. O víťazstvá sa v Moste podelili domáci jazdec Oliver König a Talian Manuel Torrini, ktorý zároveň zvýšil svoj náskok na čele priebežného hodnotenia seriálu.

125GP/Moto3

Suverénom oboch pretekov triedy 125GP/Moto3 bol 14-ročný pretekár Martin Gbelec, ktorý si do Mostu odskočil zo seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup. O dve zostávajúce miesta na pódiu sa po bratsky rozdelili Taliani Gabriele Gnani a Nicola Settimo, no pre nestarnúceho Gnaniho to znamenalo udržanie 37-bodového náskoku v tabuľke práve pred svojím krajanom.

125SP

Triedu 125SP ovládol dvomi víťazstvami česko-taliansky pretekár Pierre Coppa, ktorý sa po krátkej prestávke v pretekaní rýchlo vrátil do výbornej formy. Aj v tomto prípade sa o druhé a tretie miesto delili dvaja jazdci, tento rok tradiční súperi, Radek Lamich z ČR a Chorvát Andrej Kosmač. Pri Lamichovej nepravidelnej účasti v Alpe Adrii je však Kosmač hlavným favoritom seriálu. Lamicha však môžu tešiť suverénne víťazstvá v rámci hodnotenia IMRC.

V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov
V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov

Superstock 600

Najúspešnejším pretekárom triedy Superstock 600 bol v Moste domáci Karel Pešek, ktorý v sobotu zvíťazil a v nedeľu skončil druhý za Maďarom Dávidom Juhászom. Na čele priebežného poradia je jeho krajan Alen Györfi, no už len s osembodovým náskokom práve na Juhásza. Juhász s Györfim si navyše podelili víťazstvá v rámci hodnotenia IMRC.

Supersport 600

Po prvý raz tento rok zažil maďarský pretekár János Chrobák porážku v pretekoch triedy Supersport. V sobotu ešte zvíťazil, no v nedeľu podľahol stále sa lepšiacemu Poliakovi Sebastianovi Zielinskemu. Aj napriek tomu sa Chrobák dostal späť na prvé miesto tabuľky pred českého pretekára Igora Kalába. Chrobák a Zielinski získali okrem prvenstiev v Alpe Adrii víťazstvá aj v rámci hodnotenia IMRC.

V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov
V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov

Superstock 1000

Hneď ako sa na podujatie v Moste prihlásil český jazdec Michal Filla, obhajca alpsko-jadranského titulu v triede Superstock 1000, bolo zrejmé, že pôjde o favorita číslo jeden. Michal, ktorý tento rok jazdí prednostne nemecký šampionát, svoju úlohu dvomi suverénnymi víťazstvami do bodky naplnil. Fillovi krajania, Michalovia Prášek a Šembera, sú najväčšími súpermi v boji o alpsko-jadrnaské prvenstvo. V Moste bol úspešnejší Šembera, keď sa v priebežnej tabuľke dostal s náskokom jediného bodu na prvé miesto. Dve víťazstvá do hodnotenia seriálu IMRC vybojoval Poliak Marek Szkopek.

Superbike

V najprestížnejšej triede Superbike si prvenstvá pripísali Poliak Pawel Szkopek a Rakúšan Roland Resch, tohtoročný suverén seriálu, ktorý tak opäť zvýšil svoj náskok na čele priebežného hodnotenia na 63 bodov a už na budúcom podujatí má veľkú šancu predčasne potvrdiť zisk titulu šampióna. Obe víťazstvá v Superbikoch v rámci hodnotenia IMRC putujú rovnako ako v litrových stockoch do rodiny Szkopkovcov, v tomto prípade vďaka Marekovmu bratovi Pawlovi.

V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov
V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov

IMRC Cup

Záver programu v Moste patril pretekárom pohárových seriálov IMRC Cup do 600 a nad 600 cm3. V slabších šesťstovkách zvíťazil český jazdec Vilém Ságner a aj prvenstvo v silnejšej triede nakoniec zostalo na domácej pôde vďaka Marekovi Hartlovi.

Nasledujúce podujatie seriálov Alpe Adria, ME Stock 250 a IMRC sa uskutoční 8. a 9. augusta na maďarskom Hungaroringu.

V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov
V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov

Kompletné výsledky z podujatia v Moste nájdete tu: www.slovakiaracing.sk/sk/live-timing-a-vysledky-z-mostu

Pridané: 21.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »