Anketa:
V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov
ZdieľaťPridané: 21.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3001 [Šport - Cestné Motocykle]
Na českom autodróme v Moste sa cez víkend konalo ďalšie podujatie medzinárodných motocyklových seriálov Alpe Adria Championship, Majstrovstiev Európy Stock 250 a International Motorcycle Race Cup (IMRC). Na pretekárov čakalo dvoje pretekov, pričom v rámci podujatia sa bojovalo aj o body do národných šampionátov niekoľkých krajín.
Slovenská agentúra Slovakia Racing, ktorá je organizátorom uvedených seriálov, aj tentoraz pretekárom pripravila zázemie so všetkými benefitmi, ktorými pozdvihla úroveň týchto podujatí, no popritom akoby mali Slováci konexie aj na vyšších miestach, veď aj tentoraz vyšlo pre motocyklové preteky potrebné počasie a takmer dvesto jazdcov z trinástich krajín si tak mohlo naplno užívať boje o majstrovské a pohárové body. Podujatie svojou návštevou poctil aj predseda Komisie cestných pretekov motocyklov FIM Europe, pán Ejgil Solkær z Dánska.
Stock 250
Tento rok celkom nový seriál Majstrovstiev Európy triedy Stock 250, určený predovšetkým pre začínajúcich pretekárov, bojuje o svoje miesto v prostredí motocyklového športu a doslova platí nováčikovskú daň v podobe nízkeho počtu štartujúcich, no tí najrýchlejší podávajú výborné výkony a bolo by určite k prospechu tohto športu, keby sa tu v budúcnosti predstavilo viac pretekárov. O víťazstvá sa v Moste podelili domáci jazdec Oliver König a Talian Manuel Torrini, ktorý zároveň zvýšil svoj náskok na čele priebežného hodnotenia seriálu.
125GP/Moto3
Suverénom oboch pretekov triedy 125GP/Moto3 bol 14-ročný pretekár Martin Gbelec, ktorý si do Mostu odskočil zo seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup. O dve zostávajúce miesta na pódiu sa po bratsky rozdelili Taliani Gabriele Gnani a Nicola Settimo, no pre nestarnúceho Gnaniho to znamenalo udržanie 37-bodového náskoku v tabuľke práve pred svojím krajanom.
125SP
Triedu 125SP ovládol dvomi víťazstvami česko-taliansky pretekár Pierre Coppa, ktorý sa po krátkej prestávke v pretekaní rýchlo vrátil do výbornej formy. Aj v tomto prípade sa o druhé a tretie miesto delili dvaja jazdci, tento rok tradiční súperi, Radek Lamich z ČR a Chorvát Andrej Kosmač. Pri Lamichovej nepravidelnej účasti v Alpe Adrii je však Kosmač hlavným favoritom seriálu. Lamicha však môžu tešiť suverénne víťazstvá v rámci hodnotenia IMRC.
Superstock 600
Najúspešnejším pretekárom triedy Superstock 600 bol v Moste domáci Karel Pešek, ktorý v sobotu zvíťazil a v nedeľu skončil druhý za Maďarom Dávidom Juhászom. Na čele priebežného poradia je jeho krajan Alen Györfi, no už len s osembodovým náskokom práve na Juhásza. Juhász s Györfim si navyše podelili víťazstvá v rámci hodnotenia IMRC.
Supersport 600
Po prvý raz tento rok zažil maďarský pretekár János Chrobák porážku v pretekoch triedy Supersport. V sobotu ešte zvíťazil, no v nedeľu podľahol stále sa lepšiacemu Poliakovi Sebastianovi Zielinskemu. Aj napriek tomu sa Chrobák dostal späť na prvé miesto tabuľky pred českého pretekára Igora Kalába. Chrobák a Zielinski získali okrem prvenstiev v Alpe Adrii víťazstvá aj v rámci hodnotenia IMRC.
Superstock 1000
Hneď ako sa na podujatie v Moste prihlásil český jazdec Michal Filla, obhajca alpsko-jadranského titulu v triede Superstock 1000, bolo zrejmé, že pôjde o favorita číslo jeden. Michal, ktorý tento rok jazdí prednostne nemecký šampionát, svoju úlohu dvomi suverénnymi víťazstvami do bodky naplnil. Fillovi krajania, Michalovia Prášek a Šembera, sú najväčšími súpermi v boji o alpsko-jadrnaské prvenstvo. V Moste bol úspešnejší Šembera, keď sa v priebežnej tabuľke dostal s náskokom jediného bodu na prvé miesto. Dve víťazstvá do hodnotenia seriálu IMRC vybojoval Poliak Marek Szkopek.
Superbike
V najprestížnejšej triede Superbike si prvenstvá pripísali Poliak Pawel Szkopek a Rakúšan Roland Resch, tohtoročný suverén seriálu, ktorý tak opäť zvýšil svoj náskok na čele priebežného hodnotenia na 63 bodov a už na budúcom podujatí má veľkú šancu predčasne potvrdiť zisk titulu šampióna. Obe víťazstvá v Superbikoch v rámci hodnotenia IMRC putujú rovnako ako v litrových stockoch do rodiny Szkopkovcov, v tomto prípade vďaka Marekovmu bratovi Pawlovi.
IMRC Cup
Záver programu v Moste patril pretekárom pohárových seriálov IMRC Cup do 600 a nad 600 cm3. V slabších šesťstovkách zvíťazil český jazdec Vilém Ságner a aj prvenstvo v silnejšej triede nakoniec zostalo na domácej pôde vďaka Marekovi Hartlovi.
Nasledujúce podujatie seriálov Alpe Adria, ME Stock 250 a IMRC sa uskutoční 8. a 9. augusta na maďarskom Hungaroringu.
Kompletné výsledky z podujatia v Moste nájdete tu: www.slovakiaracing.sk/sk/live-timing-a-vysledky-z-mostu
Pridané: 21.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy - Redakcia
- Vydarený úvod seriálu IMRC 2015 na Pannoniaringu - Redakcia
- Blíži sa prvé podujatie IMRC 2013! - Redakcia
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- Na Slovakia Ringu sa rozhodovalo o motocyklových šampiónoch 2015 - Redakcia
- V Taliansku odštartoval motocyklový Alpsko-jadranský šampionát 2015 - Risso46
- Seriál IMRC odštartuje na Pannonia Ringu - Risso46
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
- Zmeny v ME cestných pretekov motocyklov 2015 - Nová trieda Stock 250 - Redakcia
- Tomáš Svitok s tímom DRT Racing v Alpe Adrii 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!