ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok - Vydarený víkend so smutným koncom

 Zdieľať

Pridané: 14.08.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3318 [Šport - Cestné Motocykle]

Súboje o umiestnenia na stupňoch víťazov v rámci šampionátu Alpe Adria, dve tretie miesta v seriáli IMRC, ale aj veľmi smutný záver víkendu po tragédii v pretekoch Superbikov. To všetko zažil slovenský pretekár Tomáš Svitok na maďarskom okruhu Hungaroring.

Aj počas tohto víkendu Tomáš potvrdil progres v nastavení motocykla, s ktorým sa mu darilo už na predchádzajúcom podujatí v Moste. Po vydarených pretekoch sa teraz tím pripravuje na posledné podujatie sezóny, ktoré sa uskutoční 11.-13. septembra na domácom Slovakia Ringu.

Tomáš Svitok - Vydarený víkend so smutným koncom

Tomáš Svitok: „Pre mňa víkend prebiehal zatiaľ najlepšie v tomto roku, znovu sme hneď od začiatku boli stále v prvej päťke, vlastne už v piatok som pokoril svoj osobný rekord ešte z roku 2009, keď som jazdil triedu Superport. V sobotu v kvalifikácii ma čas 1:54 dostal do dobrej nálady, škoda, že v posledných dvoch minútach kvalifikácie sa predo mňa znovu napchali a ja som štartoval zo šiesteho miesta.

Do pretekov som šiel s nadšením a hoci to skončilo šiestym miestom, tak to boli aj tak dobré preteky až na to výrazné teplo, ktoré ma ničilo, veď aj motorka mala stále 105-107 stupňov Celzia...

V nedeľu som s iným nastavením nabehol do kvalifikácie a síce som sa zlepšil len o pár desatiniek sekundy, ale aj to ma posunulo na tretie miesto. Opakovala sa ale sobota, keď sa v samotnom závere predo mňa dostali traja súperi a opäť som štartoval šiesty.

Tomáš Svitok - Vydarený víkend so smutným koncom

Štart mi vyšiel pekne a letel som dokonca aj na druhom mieste, potom som sa celý čas držal v kontakte s Rotterom, bol som na štvrtej pozícii a dve kola pred koncom som zaútočil, no motorka ma tak nakopla, že som to musel poslať mimo trať a vrátiť sa znovu na 4. miesto a stratu som už nemohol dohnať. Nakoniec z toho bolo štvrté miesto, pekný prídel bodov, navyše v rámci IMRC som bol dvakrát na pódiu, a tak sme po takom víkende mali aj v tíme dobrú náladu. Ale to len do chvíle, kedy sa stalo nešťastie v pretekoch Superbikov. Berta Camleka som si pamätal ešte z čias mojich úplných začiatkov v Alpe Adrii, kedy som obdivoval aký to bol strelec, stále som ho stretával a je hrozná predstava, že ho tam už nikdy neuvidím. Všetkých v tíme nás veľmi bolí táto strata, bude nám chýbať. Vyjadrujem za celý tím našu úprimnú sústrasť jeho rodine.“

Pridané: 14.08.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »