ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok s tímom DRT Racing v Alpe Adrii 2015

 Zdieľať

Pridané: 05.02.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3331 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa v nadchádzajúcej pretekárskej sezóne predstaví ako pretekár českého tímu DRT Racing v medzinárodnom seriáli Alpe Adria Championship v triede Superstock 600.

24-ročný pretekár sa do Alpsko-jadranského šampionátu vracia po piatich rokoch strávených vo svetovom pohári FIM Superstock 1000 Cup, kde sa mu aj napriek niekoľkým umiestneniam v prvej desiatke a ďalším bodovaným výsledkom nikdy nepodarilo zabezpečiť potrebnú finančnú podporu. Vlani sa v seriáli predstavil už len na niekoľkých podujatiach ako náhradník a preto sa rozhodol radšej vrátiť práve do šampionátu Alpe Adria.

Tomas_Svitok_1

Na Yamahe českého DRT Racing Teamu Svitok štartoval už vlani na pretekoch Alpsko-jadranského šampionátu na maďarskom Hungaroringu, z čoho následne vznikol obojstranný záujem o trvalejšiu spoluprácu.

Tomáš Svitok:
„Po nevydarenej vlaňajšej sezóne, kedy som v rámci svetového pohára absolvoval len štyri podujatia, som veľmi rád, že mám možnosť opäť jazdiť celý pretekársky seriál. Už vlani som odjazdil jedno podujatie aj v Alpe Adrii práve s českým tímom DRT Racing a mám radosť, že sme našli spoločnú reč aj k ďalšej spolupráci. Teším sa na našu spoluprácu, rovnako po rokoch na seriál Alpe Adria a takisto po niekoľkých rokoch aj na šesťstovku. Pred sezónou nás čakajú ešte testy na juhu Európy a to mi dáva nádej, že priamo do pretekov budem môcť byť stopercentne pripravený. Po dlhom čase mám dobrý pocit z nadchádzajúcej sezóny, a ten mi v poslednom čase už veľmi chýbal.“

Tomas_Svitok_1
Tomas_Svitok_2
Tomas_Svitok_3
Tomas_Svitok_4

Viktor Dušek, majiteľ DRT Racing Teamu:
„Som rád, že prišlo k dohode medzi DRT Racing Teamom a Tomášom, keď po lanskej spolupráci na maďarskom Hungaroringu začalo naše spoločné jednanie s tým, že ma Tomáš ako jazdec nahradí v našom tíme v pretekoch triedy Superstock 600, keď som musel pre zranenie nedobrovoľne predčasne ukončiť sezónu. Pre Tomáša bude v nadchádzajúcej sezóne v tíme DRT Racing k dispozícii veľmi konkurencieschopný motocykel Yamaha YZF R6 a pevne verím, že s ním Tomáš dokáže jazdiť na predných priečkach. Na koniec februára máme naplánované trojdenné testovanie v španielskom Aragone a potom v chorvátskej Rijeke a talianskej Adria Raceway a som presvedčený, že budeme schopní od prvých pretekov bojovať o stupne víťazov.“

Tomas_Svitok_4

Pridané: 05.02.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »