Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 748 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca 2/2

 Zdieľať

Pridané: 13.07.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 13388 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Objemová trieda okolo 300ccm sa poslednú dobu celkom rozrastá ako u naháčov, tak aj u športových motoriek. Je to dané určite aj dostupnosťou, jednoduchosťou motorky, ale aj jej hravosťou a využiteľnosťou ako pre začiatočníka, tak aj pre skúseného jazdca.

Najpriamejšiu konkurenciu by som videl nami testovanú (aj keď dvoj valcovú) japonku Kawasaki Ninja 300, o ktorej si môžete prečítať samostatný test.

Kebyže sa striktne držíme jedného valca, tak tu máme novinku od KTM – RC390, čo sa už tvári ako seriózne športové náčinie a tak isto si o nej môžete viac prečítať na našej stránke.

Novinkou od Yamahy, ktorá určite zamieša karty je aj výkonná R3ka, ktorá má väčší krúťak, o dosť väčší výkon (ťaží aj z väčšieho objemu) a iba o máličko vyššiu hmotnosť.

Záver

Nová Honda CBR 300R zostala verná tradícii – postaviť kvalitný bajk, s príťažlivým dizajnom, ktorý si nájde čo najviac spokojných zákazníkov. Je to v podstate jednoduchá motorka (1 valec s vyvažovacím hriadeľom, čo kombinuje výhody úzkej stavby, výkonu jednovalca, ale hladkosť viac valcovej konštrukcie ) s nízkymi prevádzkovými nákladmi (nákupná cena, benzín, gumy, servis – 1.8 l oleja), ale s dizajnom, za ktorý sa mladí nažhavení piloti nemusia hanbiť pred svojimi fanynkami. Jej hlavnú výhodu vidím práve multifunkčnosť, vzhľad a nízke prevádzkové náklady. Taktiež poteší servisný interval nastavený až na 12 000 km. Nezradí vás v zákrutách, v meste ani na menšom výletíku s partiou. Proste je pre zákazníka, ktorý vie, že mať doma dobré dievča pre všetko, navyše ak ešte aj dobre vyzerá, sa proste oplatí.

Honda CBR 300 R 2015
Honda CBR 300 R 2015

Plusy, mínusy

dizajn, krútiaci moment, všestrannosť, dlhý servisný interval chýbajúci pánt na veku nádrže, menší výkon na špičke, športový vzhľad príliš nekorešponduje so športovými ambíciami motorky

Pozadie / Wallpaper:

Honda CBR 300 R 2015
Honda CBR 300 R 2015
Honda CBR 300 R 2015
Honda CBR 300 R 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CBR 300R 2015

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 3,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 13 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 278 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 3.400 ot. (5.st)/ 5.500 ot. (6.st)/ 7.900 ot.(6.st)
Cena motorky 4.690,- EUR s ABS

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase -
Kufor topcase -
Nosič bočných kufrov + kufre -
Príplatok ABS v základe
Vyhrievané rukoväte -
Turistické plexi -
Tankvak -
Padacie rámy -
Ochrana motora -

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 26 EUR
Stupačka 65 EUR
Spätné zrkadlo 73 EUR
Smerovka 83 EUR
Svetlomet 394 EUR

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Central Europe. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR. Prilbu AGV poskytla spoločnosť Kawasaki U.M.S., s.r.o.

Foto:
 Honda CBR 300 R 2015 Kawasaki Ninja 300 2015 KTM RC 390 2015 Yamaha YZF-R3 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasakiKTMYamaha
Model:CBR 300 RNinja 300RC 390YZF-R3
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:286 ccm296 ccm373.2 ccm321 ccm
Max. výkon:30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot.39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot.42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot.
Max. krútiaci moment:27 Nm / 7000 ot.27 Nm / 10000 ot.35 Nm / 7250 ot.29.6 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.6:112.6:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm62.0 x 49 mm89 x 6068.0 x 44.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm130 mm
Zdvih vzadu:132 mm150 mm125 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčovájednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm290 mm300 mm298 mm
Pneu vpredu:110/70-17M/C110/70-17 M/C (54S)110/70-17110/70-17M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm230 mm220 mm
Pneu vzadu:140/70-17M/C140/70-17 M/C (62S)150/60-17140/70-17M/C 66H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:147 kg
Hmotnosť s náplňami:164 kg172 kg166 kg169 kg
Výška sedla:780 mm785 mm820 mm780 mm
Rázvor:1360 mm1405 mm1340 mm1380 mm
Dĺžka:2035 mm2015 mm2090 mm
Šírka:720 mm715 mm720 mm
Výška:1120 mm1110 mm1135 mm
Svetlá výška:145 mm140 mm178.5 mm160 mm
Objem nádrže:13 l17 l10 l14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km4.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 278 kmcca 289 km
Servisný interval:12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Poznámka:
Poznámka:Cena: 06/2015 4.690,- EURCena: 06/2015 5.395,- EUR (s ABSCena: 06/2015 5.600,-EURCena: 06/2015 5.690,- EUR

<

Pridané: 13.07.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: