Anketa:
Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca 2/2
ZdieľaťPridané: 13.07.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 13388 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Objemová trieda okolo 300ccm sa poslednú dobu celkom rozrastá ako u naháčov, tak aj u športových motoriek. Je to dané určite aj dostupnosťou, jednoduchosťou motorky, ale aj jej hravosťou a využiteľnosťou ako pre začiatočníka, tak aj pre skúseného jazdca.
Najpriamejšiu konkurenciu by som videl nami testovanú (aj keď dvoj valcovú) japonku Kawasaki Ninja 300, o ktorej si môžete prečítať samostatný test.
Kebyže sa striktne držíme jedného valca, tak tu máme novinku od KTM – RC390, čo sa už tvári ako seriózne športové náčinie a tak isto si o nej môžete viac prečítať na našej stránke.
Novinkou od Yamahy, ktorá určite zamieša karty je aj výkonná R3ka, ktorá má väčší krúťak, o dosť väčší výkon (ťaží aj z väčšieho objemu) a iba o máličko vyššiu hmotnosť.
Záver
Nová Honda CBR 300R zostala verná tradícii – postaviť kvalitný bajk, s príťažlivým dizajnom, ktorý si nájde čo najviac spokojných zákazníkov. Je to v podstate jednoduchá motorka (1 valec s vyvažovacím hriadeľom, čo kombinuje výhody úzkej stavby, výkonu jednovalca, ale hladkosť viac valcovej konštrukcie ) s nízkymi prevádzkovými nákladmi (nákupná cena, benzín, gumy, servis – 1.8 l oleja), ale s dizajnom, za ktorý sa mladí nažhavení piloti nemusia hanbiť pred svojimi fanynkami. Jej hlavnú výhodu vidím práve multifunkčnosť, vzhľad a nízke prevádzkové náklady. Taktiež poteší servisný interval nastavený až na 12 000 km. Nezradí vás v zákrutách, v meste ani na menšom výletíku s partiou. Proste je pre zákazníka, ktorý vie, že mať doma dobré dievča pre všetko, navyše ak ešte aj dobre vyzerá, sa proste oplatí.
Plusy, mínusy
dizajn, krútiaci moment, všestrannosť, dlhý servisný interval | chýbajúci pánt na veku nádrže, menší výkon na špičke, športový vzhľad príliš nekorešponduje so športovými ambíciami motorky |
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CBR 300R 2015
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3,5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 13 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 278 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 3.400 ot. (5.st)/ 5.500 ot. (6.st)/ 7.900 ot.(6.st) |
Cena motorky | 4.690,- EUR s ABS |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | - |
Kufor topcase | - |
Nosič bočných kufrov + kufre | - |
Príplatok ABS | v základe |
Vyhrievané rukoväte | - |
Turistické plexi | - |
Tankvak | - |
Padacie rámy | - |
Ochrana motora | - |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 26 EUR |
Stupačka | 65 EUR |
Spätné zrkadlo | 73 EUR |
Smerovka | 83 EUR |
Svetlomet | 394 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Central Europe. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR. Prilbu AGV poskytla spoločnosť Kawasaki U.M.S., s.r.o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Kawasaki | KTM | Yamaha |
Model: | CBR 300 R | Ninja 300 | RC 390 | YZF-R3 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 286 ccm | 296 ccm | 373.2 ccm | 321 ccm |
Max. výkon: | 30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 7000 ot. | 27 Nm / 10000 ot. | 35 Nm / 7250 ot. | 29.6 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.6:1 | 12.6:1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 62.0 x 49 mm | 89 x 60 | 68.0 x 44.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 132 mm | 150 mm | 125 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 290 mm | 300 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17M/C | 110/70-17 M/C (54S) | 110/70-17 | 110/70-17M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 230 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17M/C | 140/70-17 M/C (62S) | 150/60-17 | 140/70-17M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 147 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 164 kg | 172 kg | 166 kg | 169 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 785 mm | 820 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1360 mm | 1405 mm | 1340 mm | 1380 mm |
Dĺžka: | 2035 mm | 2015 mm | 2090 mm | |
Šírka: | 720 mm | 715 mm | 720 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1110 mm | 1135 mm | |
Svetlá výška: | 145 mm | 140 mm | 178.5 mm | 160 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 17 l | 10 l | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 4.4 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 278 km | cca 289 km | ||
Servisný interval: | 12000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | nie | |||
Palivové mapy: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 06/2015 4.690,- EUR | Cena: 06/2015 5.395,- EUR (s ABS | Cena: 06/2015 5.600,-EUR | Cena: 06/2015 5.690,- EUR |
Pridané: 13.07.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- MV Agusta Brutale 800 Dragster – Kráľ je skutočne nahý!
- ... zobraz všetky články od tohto autora