Anketa:
Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca 2/2
ZdieľaťPridané: 13.07.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
[Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Objemová trieda okolo 300ccm sa poslednú dobu celkom rozrastá ako u naháčov, tak aj u športových motoriek. Je to dané určite aj dostupnosťou, jednoduchosťou motorky, ale aj jej hravosťou a využiteľnosťou ako pre začiatočníka, tak aj pre skúseného jazdca.
Najpriamejšiu konkurenciu by som videl nami testovanú (aj keď dvoj valcovú) japonku Kawasaki Ninja 300, o ktorej si môžete prečítať samostatný test.
Kebyže sa striktne držíme jedného valca, tak tu máme novinku od KTM – RC390, čo sa už tvári ako seriózne športové náčinie a tak isto si o nej môžete viac prečítať na našej stránke.
Novinkou od Yamahy, ktorá určite zamieša karty je aj výkonná R3ka, ktorá má väčší krúťak, o dosť väčší výkon (ťaží aj z väčšieho objemu) a iba o máličko vyššiu hmotnosť.
Záver
Nová Honda CBR 300R zostala verná tradícii – postaviť kvalitný bajk, s príťažlivým dizajnom, ktorý si nájde čo najviac spokojných zákazníkov. Je to v podstate jednoduchá motorka (1 valec s vyvažovacím hriadeľom, čo kombinuje výhody úzkej stavby, výkonu jednovalca, ale hladkosť viac valcovej konštrukcie ) s nízkymi prevádzkovými nákladmi (nákupná cena, benzín, gumy, servis – 1.8 l oleja), ale s dizajnom, za ktorý sa mladí nažhavení piloti nemusia hanbiť pred svojimi fanynkami. Jej hlavnú výhodu vidím práve multifunkčnosť, vzhľad a nízke prevádzkové náklady. Taktiež poteší servisný interval nastavený až na 12 000 km. Nezradí vás v zákrutách, v meste ani na menšom výletíku s partiou. Proste je pre zákazníka, ktorý vie, že mať doma dobré dievča pre všetko, navyše ak ešte aj dobre vyzerá, sa proste oplatí.
Plusy, mínusy
| dizajn, krútiaci moment, všestrannosť, dlhý servisný interval | chýbajúci pánt na veku nádrže, menší výkon na špičke, športový vzhľad príliš nekorešponduje so športovými ambíciami motorky |
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CBR 300R 2015
| Servisný interval | 12 000 km |
| Spotreba | 3,5 l/100km |
| Objem nádrže z toho rezerva | 13 l |
| Dojazd (po kontrolku rezervy) | 278 km |
| Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 3.400 ot. (5.st)/ 5.500 ot. (6.st)/ 7.900 ot.(6.st) |
| Cena motorky | 4.690,- EUR s ABS |
Ceny vybraných doplnkov:
| Nosič kufra topcase | - |
| Kufor topcase | - |
| Nosič bočných kufrov + kufre | - |
| Príplatok ABS | v základe |
| Vyhrievané rukoväte | - |
| Turistické plexi | - |
| Tankvak | - |
| Padacie rámy | - |
| Ochrana motora | - |
Ceny vybraných ND:
| Páčka brzdy | 26 EUR |
| Stupačka | 65 EUR |
| Spätné zrkadlo | 73 EUR |
| Smerovka | 83 EUR |
| Svetlomet | 394 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Central Europe. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR. Prilbu AGV poskytla spoločnosť Kawasaki U.M.S., s.r.o.
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | Honda | Kawasaki | KTM | Yamaha |
| Model: | CBR 300 R | Ninja 300 | RC 390 | YZF-R3 |
| Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
| Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
| Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
| Objem: | 286 ccm | 296 ccm | 373.2 ccm | 321 ccm |
| Max. výkon: | 30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 7000 ot. | 27 Nm / 10000 ot. | 35 Nm / 7250 ot. | 29.6 Nm / 9000 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.6:1 | 12.6:1 | 11.2:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 62.0 x 49 mm | 89 x 60 | 68.0 x 44.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 130 mm | |
| Zdvih vzadu: | 132 mm | 150 mm | 125 mm | |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 290 mm | 300 mm | 298 mm |
| Pneu vpredu: | 110/70-17M/C | 110/70-17 M/C (54S) | 110/70-17 | 110/70-17M/C 54H |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 230 mm | 220 mm |
| Pneu vzadu: | 140/70-17M/C | 140/70-17 M/C (62S) | 150/60-17 | 140/70-17M/C 66H |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Suchá hmotnosť: | 147 kg | |||
| Hmotnosť s náplňami: | 164 kg | 172 kg | 166 kg | 169 kg |
| Výška sedla: | 780 mm | 785 mm | 820 mm | 780 mm |
| Rázvor: | 1360 mm | 1405 mm | 1340 mm | 1380 mm |
| Dĺžka: | 2035 mm | 2015 mm | 2090 mm | |
| Šírka: | 720 mm | 715 mm | 720 mm | |
| Výška: | 1120 mm | 1110 mm | 1135 mm | |
| Svetlá výška: | 145 mm | 140 mm | 178.5 mm | 160 mm |
| Objem nádrže: | 13 l | 17 l | 10 l | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Max. rýchlosť: | 175 km/h | |||
| Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 4.4 l/100km | ||
| Dojazd po rezervu: | cca 278 km | cca 289 km | ||
| Servisný interval: | 12000km | |||
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
| Trakčná kontrola: | nie | |||
| Palivové mapy: | nie | |||
| Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
| Tempomat: | nie | |||
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
| El. Podvozok: | nie | |||
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Cena: 06/2015 4.690,- EUR | Cena: 06/2015 5.395,- EUR (s ABS | Cena: 06/2015 5.600,-EUR | Cena: 06/2015 5.690,- EUR |
Pridané: 13.07.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- MV Agusta Brutale 800 Dragster – Kráľ je skutočne nahý!
- ... zobraz všetky články od tohto autora














































