Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1692 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Plánované: Na Babette do Ázie (2015)

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2015 Autor: René Valúšek - NaBabettePoSvete
Čitatelia: 8716 [Mototuristika - Ázia - Plánované]

Štvorica kamarátov, ktorí na Babettách (r.v. 1987) cestujú od roku 2012, sa po minuloročnej ceste do Moldavska rozhodla prekonať hranice Ázie (Gruzínsko, Arménsko). Prejsť by mali 5000 km a vyjsť (alebo vyšliapať) do výšky 3190 m n.m. Podarí sa im to?

Výprava už odštartovala, sleduj ju tu:

24.08.2015 - René Valúšek - NaBabettePoSvete Čitatelia: 30634 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Na Babette do Ázie 2015 - už na Slovensku, Cesta skončila, zážitky ostávajú!

Výprava Na Babette do Ázie 2015 má za sebou Arménsko, kde dosiahli aj najvyšší bod výpravy jazero Kari (3190m n.m.) pod horou Aragats. 23.8. po viac ako 5000km dorazili domov, do Senice.

 

AKO TO VŠETKO ZAČALO

Rok 2012 a v hlavách 17 ročných študentov vzniká bláznivá myšlienka. BUDEME CESTOVAŤ! ...povedali sme si. Bola doba hromadného cestovania kade- tade po svete a „pretekania sa“, kto to prejde na bizarnejšom, staršom či pomalšom stroji. Netrvalo dlho, v hlave máme plán na 500 kilometrov dlhú cestu a v garáži tri polorozpadnuté Babetty našich starých rodičov. S nulovými technickými znalosťami hodnými gymplákov sme sa vydali za naším cestovateľským snom... Začiatky boli ťažké, no dali nám pocit, že to ide. Rok na to nás naše verné tridsaťročné stroje dostali až do stovežovej Prahy, a ani 1000 kilometrov im nerobilo väčšie problémy.

Balaton
Balaton

ROK 2014 - ROK KEDY SME ZISTILI, ŽE EXISTUJE MOLDAVSKO

Podporení úspechom z predošlých ciest naberáme odvahu na prvú „väčšiu“ expedíciu. 4000 kilometrov, 4 Babetty, najchudobnejšia krajina Európy a štyria blázni... taký bol plán. Nevieme, čo máme čakať, ale vyrážame na cestu a za sebou nechávame všetky pochybnosti tých, ktorí tvrdia, že sa to nepodarí skôr, ako to skúsia. Prechádzame Slovenskom, Maďarskom, Srbskom, Rumunskom a Moldavskom. 34 dní bojujeme s teplom, rozbitými cestami, každodennými opravami... Poviete si: „O tom to je...“ Nie, nie je. Samozrejme toto všetko je súčasťou cestovania na niečom ako Babetta. Avšak pocit, ktorý sa vás zmocní po tom, čo celý deň idete, teda skôr šlapete, na Transfăgărășan (známy rumunský horský priechod, 2034 m.n.m.) alebo dorazíte na pobrežie Čierneho mora na stroji, ktorým naši dedovia jazdili maximálne do krčmy a späť je tak úžasný, že prekoná všetky tie „problémy“ ktoré túto cestu sprevádzajú.

Chisinau (Moldova)
Chisinau (Moldova)

PRELOMÍ ROK 2015 HRANICE ÁZIE?

Na túto otázku odpovedať neviem ale sľubujem, že sa o to pokúsime a urobíme všetko preto, aby bola naša interkontinentálna, verím, že už plnohodnotná expedícia, úspešná. Teraz sa vám poskúsim priblížiť náš plán, aj keď je pravdou, že pri cestovaní na Babette sa úplne odlišuje od reality. Príčina je jednoduchá. Síce sme generácia digitálnej doby, no GPS-ke sme povedali nie a do ruky, asi prvýkrát v živote, zobrali mapu. V realite to vyzerá tak, že máme naplánovanú presnú cestu a držíme sa od nej + - asi 30 kilometrov hore dolu. Gruzínsko, Arménsko, štáty ležiace medzi Čiernym morom a najväčším jazerom sveta, Kaspickým morom, nám už pol roka nedajú spávať. 5. júla tohto roku by sme chceli zo Senice vyraziť naprieč Slovenskom, Maďarskom, Srbskom, Bulharskom, Gruzínskom, Arménskom a Ukrajinou na cestu dlhú 5000 kilometrov za pomoci starých, ale verných strojov.

Ázia - trasa expedície
Ázia - trasa expedície

(www.bit.ly/1TFjhm5)

CESTA JE CIEĽ

A my si ju nijako uľahčovať nebudeme. Takmer dva mesiace budeme Babetty trápiť na miestach ako je Deliblatska Peščara (jediná európska púšť ležiaca v Srbsku), či hory Kavkazu s nadmorskou výškou cesty viac ako 3000 metrov. Nejde tu len o tú ázijskú, gruzínsko-arménsku časť cesty, veď takmer mesiac strávime blúdením po Balkáne, kde je taktiež veľa veľa zaujímavých miest, ako sme už zistili na minuloročnej ceste do Moldavska.

U Čierneho Mora
U Čierneho Mora

BABETTY NA PLAVBE ČIERNYM MOROM

Ako sa do toho Gruzínska vlastne dostaneme? Zo severu obklopuje Gruzínsko Veľký Kaukaz, pre naše Babetty nepriechodný, a z juhu rozsiahle Turecko, na ktorého prechod by sme potrebovali minimálne o 2 týždne viac, čo si ako študenti dovoliť nemôžme. Jediná možnosť je Čierne more. Po dvoch týždňoch cesty by sme mali prísť do prístavu vo Varne (Bulharsko), kde by sme sa mali nalodiť na ten správny trajekt smerujúci do gruzínskeho mesta Batumi. Tu sa začne naše poznávanie nepoznaného. 2000 kilometrov tými „najkvalitnejšími“ cestami, dlhými kopcami, ale aj úžasnou prírodou. Cestu si užívame naplno. Výhodou cestovania na Babettách je fakt, že vám po ceste nič neutečie. Nezmocní sa vás strach z toho, že by ste pri niečom zaujímavom len tak prefrčali... ono sa to na Babette vlastne ani nedá. Od pobrežia vyrazíme juhovýchodne, smerom k arménskym hraniciam.

Náš veliteľ
Náš veliteľ

Po ceste navštívime veľa zaujímavých miest, napríklad jaskynné mesto Vardzia (Gruzínsko) a mnoho ďalších. Veríme, že po úspešnom prekročení hraníc sa vydáme ešte južnejšie do srdca Arménska, prvého oficiálne kresťanského štátu sveta. Padne aj výškový rekord, a to konkrétne pri ceste k jazeru Kari Lake (3190 m n.m.) ležiacemu na úpätí najvyššej hory Arménska, Aragats (4090 m n.m.). Nevynecháme ani hlavné mesto Yerevan, odkiaľ budeme pokračovať k Sevanskému jazeru a ďalej na sever, cestou obklopenou ďalšími zaujímavými miestami, naspäť do Gruzínska. Trasu si nevyberáme podľa turisticky najnavštevovanejších miest, aj keď niektoré určite stojí za to vidieť. Vyberáme si odľahlé cesty, kde na prvý pohľad nie je nič zaujímavé, ale na druhú stranu stretávate jednoduchých ľudí, nepoznačených novou dobou a prekrásnu panenskú prírodu. Popod Veľký Kaukaz sa nezastaviteľným tempom, ktoré prerušujú len neustále defekty z niekoľkonásobného preťaženia strojov, sa opäť presunieme k brehom Čierneho mora, do prístavu v Poti.

Náš mechanik
Náš mechanik

VERNOSŤ AŽ DO KONCA

Babetty by sme nikdy neopustili, a preto nás ani nenapadlo len tak si niekam prísť, odstaviť tam stroje a domov si odísť po svojich, len preto, lebo je to jednoduchšie, lacnejšie, rýchlejšie... v Poti sa opäť nalodíme na trajekt, tentokrát do ukrajinského prístavu Iličevsk, kde začne náš dvojtýždňový návrat domov naprieč Ukrajinou, Moldavskom a Slovenskom.

Expedičná strava
Expedičná strava

Úspech vám nikto nezaručí. Môže sa stať čokoľvek. No problémy sú na to, aby sa riešili. Odhodlanie a sila je základ, ktorý nám rozhodne nechýba. Podpora ľudí nám dodáva úžasnú silu, preto verím, že s nami budete počas celej cesty a že sa za monitorom budete smiať na tom, ako sa nám môže každých desať kilometrov niečo pokaziť a ako sme mohli byť po týždni len v Maďarsku.

www.facebook.com/nababetteposvete

Pridané: 02.07.2015 Autor: René Valúšek - NaBabettePoSvete Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria