Anketa:
Šesťdňová Košice 2015 - Mobilná aplikácia pre ISDE 2015
ZdieľaťPridané: 24.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Novinky]
Vysoký a stále stúpajúci podiel smartfónov umožňuje vytvárať nové zaujímavé aplikácie. Špecialisti FIM sa rozhodli pre košickú Šesťdňovú vyvinúť mobilnú aplikáciu, ktorá umožní všetkým záujemcom mať prehľad, informácie a novinky kdekoľvek a kedykoľvek.
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
Bezplatne bude možné si ju stiahnuť od 31.8. v Apple Store alebo Android Market (vyhľadávanie cez kľúčové slovo ISDE)
![]() |
Jedná sa o prvú takúto aplikáciu pre súťaže ISDE a Košice tak budú i z tohto pohľadu ojedinelé a rýchlo dostupné. Okrem iného bude možné sledovať každého jazdca na všetkých testoch, byť prepojený na sociálne média, dostávať všetky novinky, získať okamžite profily vedúcich jazdcov a pod.
Pridané: 24.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - už o 14 dní to vypukne - Awia
- ISDE 2015 Košice – Sumár 90. ročníka Šesťdňovej motocyklovej súťaže + vyhlásenie výsledkov - Awia
- Potvrdené - 90. ročník Šesťdňovej - ISDE 2015 bude v Košiciach! - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - Števo Svitko, líder SK tímu otestoval trať - Redakcia
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
- KTM EXC Sixdays 2015 v Slovenských farbách - Awia
- Chcete vyhrať prilbu Airoh Aviator 2.2 ISDE 2015? - Redakcia
- Celý enduro svet je už v Košiciach - Šesťdňová Košice 2015 paddock a prebierky - Awia
- Ako vznikla Medzinárodná motocyklová šesťdňová - Historické fotografie 1913 - 1931 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!