Anketa:
Chcete vyhrať prilbu Airoh Aviator 2.2 ISDE 2015?
ZdieľaťPridané: 29.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10663 [Bleskovky - Novinky]
Airoh je hlavným partnerom FIM pre Medzinárodnú šesťdňovú motocyklovú súťaž ISDE 2015 v Košiciach (7.-12.9.2015).
FIM a spoločnosť Airoh pri príležitosti tejto motocyklovej olympiády vyhlasujú súťaž o prilbu Airoh Aviator 2.2 ISDE 2015.
![]() |
Súťaž bude prebiehať od štvrtku 23.júla do štvrtku 06.08.2015.
Ak chcete vyhrať oficiálnu Airoh Aviator 2.2 2016 ISDE prilbu (Airoh kolekcia 2016):
2. Lajknite a zdieľaje Airoh ISDE súťažný baner, ktorý nájdete na Facebooku stránke FIM
Vo štvrtok 6. augusta môžete byť víťazom tejto súťaže FIM!
Veľa štastia!
Zdroj: SMF a FIM.
Pridané: 29.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
- Potvrdené - 90. ročník Šesťdňovej - ISDE 2015 bude v Košiciach! - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - Mobilná aplikácia pre ISDE 2015 - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - Števo Svitko, líder SK tímu otestoval trať - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - už o 14 dní to vypukne - Awia
- ISDE 2015 Košice – Sumár 90. ročníka Šesťdňovej motocyklovej súťaže + vyhlásenie výsledkov - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
- KTM EXC Sixdays 2015 v Slovenských farbách - Awia
- Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015 - Redakcia
- Pozvánka: OTVÁRACÍ CEREMONIÁL - 90. ročník FIM Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!