Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1759 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015 - rozvážny dravec a spoľahlivý turista 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 19728 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Veľký, mohutný litrový tourer. Pre rok 2015 sa zmenil hlavne dizajn. "Kontroverzný" vzhľad prednej časti predchádzajúcej generácie nahradil nový kukuč ala Ninja. Čo sa však nezmenilo, je nastavovanie výšky plexi znovu dvoma plastovými skrutkami - teda bez náradia, ale nie počas jazdy. Motoricky sa veľa zmien neudialo, pribudli dva koníky a krútiak bez zmeny. Rovnaká je aj elektro výbava, palivové mapy, trakčná a ABS v sérii. Teda všetko, čo na turistiku potrebuješ.

Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015
Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015

Škoda že testovačka bola v čiernej farbe, ktorá až tak neukáže krásu tohto stroja. Dizajnovo sa im podľa mňa vydaril, aj keď na druhej strane je teraz výrazne podobný aj menšiemu bráškovi. Jazdí to ako by si čakal, mierne uhladený ZED, v spodných otáčkach poslušný turista, ideálny na kochačku, pohodlný gaučový posed a dobrá ochrana mohutnou kapotážou. Ale stačí ho trochu poťahať za ušami a zmení sa na športovca, ten motor to v sebe má, aj keď sa asi snažili, v Kawe úplne to neutajili :-)

Pohodlný posed, športový charakter motora, spotreba nastavovanie plexi spredu (nie za jazdy)

Konkurencia

Po čom sa obzrieť ak nechcem Kawasaki Versys 1000? Alebo skôr takto: na aké stroje som sa díval, ale rozum káže, kúp si radšej Kawasaki Versys 1000. Lebo je toho dosť. Kategória crossoverov, teda cestovných endúr na malých kolesách, zabŕda medzi širokú škálu iných strojov. Keď sa človek zamyslí, že nechce prerastené moderné cestovné enduro či klasický sport touring, pretože radšej sedím vzpriamene, aj tak tu ostane dosť strojov na tomto pomedzí.

Napríklad také BMW S1000XR je funkčne veľmi podobné Versysu 1000. Ibaže baworák je výkonnejší aj silnejší, pričom má málinko nižší objem motora. Aj elektro fičúriek má motorka s logom BMW viac, no aj jej cena je niekde inde. Z Anglicka prichádza, teda je skôr akousi stálicou v ponuke Triumphu a to model Tiger Sport 1050. Ten je len málinko výkonnejší ako Kawasaki Versys 1000. Ďalej tu máme dve divoké talianky Ducati Multistrada 1200 a Aprilia Caponord 1200, ktoré sa opäť zdajú byť ako čosi, s čím by sa Kawa mohla rovnať, no nič také nehrozí. Nielen kvôli papierovým parametrom, ale kvôli zážitku z jazdy. K Versysu by som ale prirovnal Hondu Crosstourer, ktorá sa síce snaží tváriť viac adventure, má vpredu 19-palcové koleso, a má aj väčší motor, avšak pocit z jazdy je podobný.

Zo strojov, ktoré majú vpredu 19-palcové koleso, by som do konkurencie hodil ešte KTM 1050 Adventure a Suzuki V-Strom 1000. Obe však podľa mňa potešia motorkára srdciara o čosi viac než Kawa. Z objemovo menších strojovní by sa dalo vyberať z modelov Honda Crossrunner, Yamaha MT-09 Tracer a kto by ozaj nevedel čo so sebou, tak poškúli aj po MV Agusta Turismo Veloce 800.

Záver

Kawasaki Versys 1000 je voľba z rozumu. I keď dvojkolesové stroje s motorom a z rozumu sú vraj jedine skútre. Veľký Versys však nenadchne neurvalosťou, množstvom výkonu, ktorý skoro nik nevyužije, elektro výbavou a čo ja viem čím všetkým. Nie, veľký Versys je voľbou cenovo dostupnou voľbou, ktorá poteší, a voľbou, ktorá aj pobaví. Za svoje peniaze dostanete stroj, ktorý vás nesklame. A myslím, že nesklame nikoho, kto sa na ňom prevezie. Pravdepodobne to nebude vysnívaná motorka v garáži. No keď už sa u niekoho v garáži objaví, verne mu poslúži a keď na to príde, poskytne aj veľa úsmevu na tvári.

Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015
Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015

Plusy a mínusy

Je to voľba z rozumu, takže viac menej všetko Niektorá originálna doplnková výbava, nastavovanie veterného štítu

Video

Video: Kawasaki Versys 1000 2015 - zmeň svoj pohľad

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015
Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015
Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015
Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015
Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015
Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015:

Servisný interval 12.000 km
Spotreba 5.5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 21 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2.000 ot. (5.st) / 3.500 ot. / 5.000 ot.
Cena motorky 13.995,- EUR
Cena základného modelu 12.195,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase v cene EUR
Kufor topcase v cene EUR
Nosič bočných kufrov + kufre v cene EUR
Príplatok ABS v cene EUR
Vyhrievané rukoväte 222.63 EUR
Turistické plexi 106.25 EUR
Tankvak 135.36 EUR
Padacie protektory v cene EUR

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoshop Žubor. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM Badlands Pro a Latitude, a prilbách Aventuro Carbon.

Foto:
 Kawasaki Versys 1000 2015 BMW S1000XR 2015 Ducati Multistrada 1200 2015 Aprilia Caponord 1200 2015 Honda Crosstourer 2015 Triumph Tiger Sport 1050 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiBMWDucatiApriliaHondaTriumph
Model:Versys 1000S1000XRMultistrada 1200Caponord 1200CrosstourerTiger Sport 1050
Rok:201520152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)dvojvalec (4T)V4 76° (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1043 ccm999 ccm1198.4 ccm1197 ccm1237 ccm1050 ccm
Max. výkon:120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot.129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.
Max. krútiaci moment:102 Nm / 7500 ot.112 Nm / 9250 ot.136 Nm / 7500 ot.116 Nm / 6500 ot.126 Nm / 6000 ot.104 Nm / 4300 ot.
Kompresný pomer:10.3 :112.0:112,5 : 112 : 112:111.7:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 56 mm80 x 49.7 mm106 x 67.9mm106 x 67.881 x 60mm79 x 71.4mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)Unicam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm170 mm167 mm140 mm
Zdvih vzadu:150 mm140 mm170 mm150 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm320 mm320 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70-17110/80-R19120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:250 mm265 mm265 mm240 mm276 mm255 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C190/55 ZR 17190/55 ZR17190/55-17150/70-R17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:209 kg
Hmotnosť s náplňami:250 kg228 kg232 kg275 kg235 kg
Výška sedla:845 mm840 mm825 mm840 mm850 mm830 mm
Rázvor:1520 mm1548 mm1530 mm1565 mm1595 mm1540 mm
Dĺžka:2240 mm2183 mm2190 mm2240 mm2285 mm2150 mm
Šírka:895 mm940 mm1000 mm915 mm835 mm
Výška:1400 mm1495 mm1456 mm1335 mm1310 mm
Svetlá výška:150 mm180 mm
Objem nádrže:21 l20 l20 l24 l21.5 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.9 l/100km6.13 l/100km5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 254 kmcca 263 kmcca 283 km
Servisný interval:12000 km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériinie
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknieáno, v sérii
Iná výbava:V sérii Anti-hop spojka, Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 11 495,00 €Cena 08/2015 15 200,00 €Cena 05/2015 16 490,00 €Cena 08/2013: 14.890,- EURUdávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test)

Cena 05/2013: 13 390,- EUR
Cena: 02/2013 11 440 EUR
Foto:
 Kawasaki Versys 1000 2015 KTM 1050 Adventure 2015 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2015 Yamaha Tracer 900 2015 Honda Crossrunner 2015 MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKTMSuzukiYamahaHondaMV Agusta
Model:Versys 10001050 AdventureV-Strom 1000 ABSTracer 900CrossrunnerTurismo Veloce 800
Rok:201520152015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduroCestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1043 ccm1050 ccm1037 ccm847 ccm782 ccm798 ccm
Max. výkon:120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:102 Nm / 7500 ot.107 Nm / 5750 ot.103 Nm / 4000 ot.87.5 Nm / 8500 ot.75 Nm / 8500 ot.83 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:10.3 :113.0:111.3:111.5 : 111.8:113.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 56 mm103 x 63 mm100 x 66 mm78 x 59.1 mm72 x 48 mm79 x 54.3 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm185 mm137 mm145 mm160 mm
Zdvih vzadu:150 mm190 mm130 mm148 mm160 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm310 mm298 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C110/80-R19110/80-R19120/70-17120/70-R17M/C120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm267 mm260 mm245 mm256 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C150/70 R17150/70-R17180/55-17180/55-R17M/C190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg191 kg
Hmotnosť s náplňami:250 kg235 kg228 kg210 kg242 kg
Výška sedla:845 mm850 mm865 mm845 mm815 mm870 mm
Rázvor:1520 mm1560 mm1555 mm1440 mm1475 mm1420 mm
Dĺžka:2240 mm2285 mm2160 mm2190 mm2080 mm
Šírka:895 mm865 mm950 mm870 mm900 mm
Výška:1400 mm1410 mm1345 mm1360 mm
Svetlá výška:150 mm220 mm165 mm135 mm165 mm140 mm
Objem nádrže:21 l23 l20 l18 l20.8 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.5 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 313 kmcca 288 km
Servisný interval:12000 km15 000km15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériinienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinieáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienienienieáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienienienie
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokicov sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlometquickshift MV EAS 2.0, Bluetooth
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2015 11 495,00 €Cena 06/2015 12 700,-EURCena 04/2014: 11990.-€Cena 05/2015 9 990,00 €Cena 05/2015 11 900,00 €Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena

<

Pridané: 22.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: