Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1809 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30240
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17839)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12401)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2015 - Kvalifikácia pred veľkým finále - VC Valencie 2015 - Lorenzo z pole-position

 Zdieľať

Pridané: 07.11.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3628 [Šport - MotoGP]

Jorge Lorenzo zaznamenal traťový rekord na jeho ceste k pole-position na VC Valencie pred Marquezom a Pedrosom. Rossimu sa až tak nedarilo v kvalifikácii dokonca spadol. V tomto prípade je to však jedno lebo aj tak bude štartovať z posledného miesta. V boji o titul si tak Lorenzo "nachystal" tie najlepšie štartovacie podmienky.

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Jorge Lorenzo - kvalifikáca VC Valencie 2015
Jorge Lorenzo - kvalifikáca VC Valencie 2015

Kvalifikácia VC Valencie 2015:

Pos.Št.č.JazdecKrajinaTeamMotoKm/hČasStrata na prvého/Predch.
199Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha320.91'30.011
293Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda322.11'30.4990.488 / 0.488
326Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda323.11'30.5160.505 / 0.017
441Aleix ESPARGAROSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki312.51'30.9170.906 / 0.401
535Cal CRUTCHLOWGBRLCR HondaHonda319.41'30.9480.937 / 0.031
638Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha322.01'31.0121.001 / 0.064
729Andrea IANNONEITADucati TeamDucati329.81'31.0561.045 / 0.044
844Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha321.51'31.0801.069 / 0.024
94Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati327.21'31.2451.234 / 0.165
109Danilo PETRUCCIITAOcto Pramac RacingDucati323.01'31.2921.281 / 0.047

Všetko sa rozhodne už zajtra. O 14:00 odštartuje VC Valencie a rozhodne o titule majstra sveta 2015. Buď tretí titul získa Lorenzo alebo 10-ty Rossi.

Jorge Lorenzo - kvalifikáca VC Valencie 2015
Marc Marquez - kvalifikáca VC Valencie 2015
Valentino Rossi - kvalifikáca VC Valencie 2015
Valentino Rossi - kvalifikáca VC Valencie 2015

Pridané: 07.11.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »