Anketa:
MotoGP 2015 - Kvalifikácia pred veľkým finále - VC Valencie 2015 - Lorenzo z pole-position
ZdieľaťPridané: 07.11.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3628 [Šport - MotoGP]
Jorge Lorenzo zaznamenal traťový rekord na jeho ceste k pole-position na VC Valencie pred Marquezom a Pedrosom. Rossimu sa až tak nedarilo v kvalifikácii dokonca spadol. V tomto prípade je to však jedno lebo aj tak bude štartovať z posledného miesta. V boji o titul si tak Lorenzo "nachystal" tie najlepšie štartovacie podmienky.
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Kvalifikácia VC Valencie 2015:
Pos. | Št.č. | Jazdec | Krajina | Team | Moto | Km/h | Čas | Strata na prvého/Predch. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 320.9 | 1'30.011 | |
2 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 322.1 | 1'30.499 | 0.488 / 0.488 |
3 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 323.1 | 1'30.516 | 0.505 / 0.017 |
4 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 312.5 | 1'30.917 | 0.906 / 0.401 |
5 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 319.4 | 1'30.948 | 0.937 / 0.031 |
6 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 322.0 | 1'31.012 | 1.001 / 0.064 |
7 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 329.8 | 1'31.056 | 1.045 / 0.044 |
8 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 321.5 | 1'31.080 | 1.069 / 0.024 |
9 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 327.2 | 1'31.245 | 1.234 / 0.165 |
10 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Octo Pramac Racing | Ducati | 323.0 | 1'31.292 | 1.281 / 0.047 |
Všetko sa rozhodne už zajtra. O 14:00 odštartuje VC Valencie a rozhodne o titule majstra sveta 2015. Buď tretí titul získa Lorenzo alebo 10-ty Rossi.
Pridané: 07.11.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2015 - VC Kataru - kvalifikácia - pole position pre Ducati - Awia
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015 - Beal
- MotoGP 2015 - VC Ameriky - kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2015 VC Talianska - Lorenzo neporaziteľný, Marquez bez bodov - Awia
- MotoGP 2015 - VC Holandska - Rossi víťazí! - Beal
- VR - Kolo po prejdení cieľom - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!