ISSN 1336-6491 | Online: 2252 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

TomTom RIDER 40: Pre radosť z jazdy a adrenalínové zážitky

 Zdieľať

Pridané: 27.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5701 [Novinky - PR článok]

TomTom vyvinul navigáciu šitú motorkárom na mieru: Vydrží hustý dážď, vietor i sneh. Má plne interaktívny viacdotykový displej prispôsobený pre ovládanie v rukaviciach. Je vybavená funkciou pre vyhľadávanie trás so zákrutami, kopcovitým terénom alebo okružných jázd, trasy sa dajú jednoducho zdieľať pred cestou i po nej.

Disponuje zobrazením pre ostré slnečné svetlo i ďalšími farebnými variantami pre čo najlepšiu viditeľnosť. Rotačný držiak umožňuje navigáciu ľahko nastaviť na výšku alebo na šírku. Hlasové ovládanie cez Bluetooth sa dá prepojiť priamo s náhlavnou súpravou v prilbe.

TomTom RIDER 40 - gps navigácia pre motorkárov
TomTom RIDER 40 - gps navigácia pre motorkárov

Tak ako je pri navigáciách TomTom pravidlom, tak aj Rider 40 je vybavený doživotnou službou TomTom Traffic, a to - dopravnými informáciami v reálnom čase – čo sa hodí nie len pre okamžitý prehľad o uzávierkach, ale i v prípade nutného presunu po meste alebo frekventovaných cestách i pre sledovanie aktuálnej dopravnej situácie.

Niet divu, že recenzie na TomTom Rider 40 nešetria chválou. Oceňujú predovšetkým radu špeciálnych funkcií, ktoré motorkárom podľa potreby uľahčujú alebo spríjemňujú jazdu.

TomTom RIDER 40 - gps navigácia pre motorkárov
TomTom RIDER 40 - gps navigácia pre motorkárov

A spríjemnenie môže pritom znamenať i to, čo normálny vodič len ťažko pochopí. Navigácia dokáže vybrať i poriadne náročnou trasu. TomTom Rider umožňuje zvoliť si cestu s množstvom zákrut či stúpanie podľa vlastných predstáv a momentálnej nálady. Pomáha motorkárom objavovať a preskúmať nové trasy, či už sa chcú dostať do určitého cieľa alebo sa len tak povoziť. Stačí si napríklad jednoducho zvoliť oblasť na mape a „naplánovať vzrušenie“ – navigácia sama navrhne najzaujímavejšiu jazdu.

TomTom RIDER 40 - gps navigácia pre motorkárov
TomTom RIDER 40 - gps navigácia pre motorkárov

Dobrodružstvá si môžu motorkári s touto navigáciou užiť, skôr ako vyrazia a k svojim zážitkom sa vracať, či už samí alebo i s priateľmi. Trasu si môžu v pokoji naplánovať doma pri počítači a nahrať si ju do navigácie – alebo ju cez internet poslať priateľom. Navigácia zaznamenáva i cestovateľské štatistiky, takže si môžu kedykoľvek spätne pripomenúť, ako ďaleko, ako rýchlo a ako dlho jazdili. A pokiaľ štatistika nestačí, je tu funkcia záznam tripu, s ktorou si môže jazdu nahrať a kochať sa znovu a znovu.

Štýlový a predsa drsný TomTom RIDER bol stvorený pre život na ceste. Ale cesta nie je len vlastná jazda. Cesta je oveľa viac.

Video: TomTom Rider 40/400 oficálne video

Viac: tomtom.com

Pridané: 27.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »