ISSN 1336-6491 | Online: 2203 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Autotechna Baránek, s.r.o. – Produkty pre všetkých motorkárov

 Zdieľať

Pridané: 14.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8199 [Bleskovky - PR bleskovka]

Spoločnosť Autotechna Baránek, s.r.o., ktorá má dlhoročné skúsenosti s predajom náhradných dielov a oblečenia na offroadové motocykle, rozšírila sortiment o náhradné diely a oblečenie na cestné motocykle.

Autotechna Baránek, s.r.o. Zvolen
Autotechna Baránek, s.r.o. Zvolen

V ponuke nájdete kvalitné náhradné diely, širokú ponuku doplnkového sortimentu a samozrejmosťou je kompletné motocyklové oblečenie nielen pre pánov, ale aj pre dámy.

Autotechna Baránek, s.r.o. Zvolen - Predajňa motosortiment
Autotechna Baránek, s.r.o. Zvolen - Predajňa motosortiment

Novinkou je AUTO MOTO PNEU SERVIS AUTOTECHNA vo Zvolene, ktorý Vám zabezpečí servis motocykla v prehľadných cenách za úkon, nie za normohodinu.

Samozrejmosťou je milý, slušný a odborný personál predajne a servisu, a preto je AUTOTECHNA BARÁNEK, s.r.o. miestom, kam sa vždy radi vrátite.

Autotechna Baránek, s.r.o. Zvolen - cestné oblečenie
Autotechna Baránek, s.r.o. Zvolen - cestné oblečenie

Autotechna Baránek, s.r.o.
autotechna.sk

Mapa:

Pridané: 14.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »