Anketa:
Pozvánka na školu Enduro Basecamp, 24. – 25. 6., Kopernica
ZdieľaťPridané: 16.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5141 [Bleskovky - PR bleskovka]
Motoshop Žubor pod týmto názvom organizuje enduro školu, na ktorej si na svojej vlastnej motorke môžeš vyskúšať základné ovládanie, manipuláciu a jazdu v enduro podmienkach.
Vítaný je každý, kto by sa chcel niečo naučiť. Na piatok je pripravená diskusia na tému čo zbaliť a ako, spojená s príjemným posedením pri ohni. Samozrejme, kto by chcel kempovať, je vítaný. Areál je špičkovo vybavený.
![]() |
V sobotu je hlavný program, prebiehať bude v areáli. Preberieme teóriu jazdy, nejaké tie tipy a triky a samozrejme budeme jazdiť. Praktickú časť povedie špičkový jazdec a šéf Motoshopu Žubor, Radomír Žubor.
Učastníci si budú môcť vyskúšať veľké enduro motorky v teréne. Privezieme KTM 1190 R, BMW R1200 GS ako aj rally special KTM Super Enduro 950. A ak by nám vyšlo všetko ako chceme, v nedeľu by sme si dali spoločný výjazd.
Prosíme záujemcov, aby nahlásili svoju účasť na email martin.alusik@motoshopzubor.sk, alebo označili možnosť zúčastniť sa na udalosti na sociálnej sieti. Jedlo a pitie si treba vziať so sebou.
Poplatok za celý tréning je 15 €.
Mapa:
Pridané: 16.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Touratech Enduroškola - ťažko na cvičisku... - kacatko
- Enduro tréning s legendou: Chris Birch v Kopernici - KTM 1290 Adventure R 2017 - Awia
- Pozvánka: ATE days 31.5. - 2. 6. 2013, Jasná - zooo
- Report: XL enduro stretko / tréning 23. 4. 2016 - Veľký Šariš - Awia
- ATE moto days 2014, 20. - 22. júna v Kremnici a Kopernici - zooo
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!