Anketa:
EICMA 2016 - Gas Gas ukázal projekt Phoenix - enduro, ktoré ma pomôcť značke vstať z popola
ZdieľaťPridané: 08.11.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Novinky - Predstavujeme]
Asi také nádeje ako do bájneho Fénixa vkladajú inžinieri Gas Gasu do nového enduro biku.
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2016 | Nasledujúci
Modely Gas Gas EC/XC majú značke s viac ako 30-ročnou bohatou históriou pomôcť nakopnúť predaje. Značka, ktorá mala v posledných rokoch problémy, sa však zachránila a ide do boja so znovu vyvinutými modelmi.
Gas Gas EC/XC majú poskytnúť maximálnu spoľahlivosť a jednoduchosť pre profíkov aj amatérov. Nový chrbticový rám dáva biku novú geometriu, špičkové podvozokové komponenty dodáva KAYABA. Všetko je navrhnuté jednoducho, nechanické časti sú ľahko dostupné. Nový dvojtaktný motor je dostupný v dvoch prevedeniach: 250 a 300 ccm. Nový bike je ľahší (105 kg) a viditeľne štíhlejší.
Nové komponenty:
- Centrálny chrbticový rám, kompletne prepracovaný, menšia torzná tuhosť a nízka hmotnosť
- Hliníkový pomocný rám s novými profilmi, ľahší a odolnejší
- Ø48 KYB predná vidlica, AOS (systém separácie vzduchu / oleja), uzavretá kazeta, nastaviteľné predpätie, kompresia a útlm.
- KYB zadný tlmič s nastaviteľným odskokom a nastaviteľnou kompresiou (Hi / Lo speed)
- Väčší uhol otočenia
- Úplne prepracovaná kyvná vidlica z hliníkovej zliatiny
- Úplne prepracovaný vodiaci systém reťaze
- Ľahšie nastavenie napínača reťaze
- EXCEL ráfiky
- brzdové kotúče NG
- Užšia nádrž s veľkou kapacitou paliva
- Systém rýchleho odstránenia vzduchového filtra cez bočný kryt
- Užšie a pohodlnejše sedadlo
- Ľahšie a širšie stupačky
- Zadná brzda a pumpa
- hydraulická spojka MAGURA
- Redesign celého rámu motocykla, užší, agresívnejší a pohodlnejší
- chrániče chladičov, vidlice, spodku motora
- kompletne nová elektronika
- LED svetlomet
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | GAS GAS | GAS GAS |
| Model: | EC 300 | EC 250 |
| Rok: | 2017 | 2017 |
| Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
| Kategória: | Enduro | Enduro |
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
| Objem: | 299.3 ccm | 249.3 ccm |
| Vŕtanie x Zdvih: | 72,0 x 72,0 mm | 66,4 x 72 mm |
| Palivový system: | karburátor Keihin PKWS 38 mm | karburátor Keihin PKWS 38 mm |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 305 mm | 305 mm |
| Zdvih vzadu: | 298 mm | 298 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90 - 21 | 90/90 - 21 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
| Pneu vzadu: | 140/80 - 18 | 140/80 - 18 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Suchá hmotnosť: | 107 kg | 107 kg |
| Výška sedla: | 950 mm | 950 mm |
| Rázvor: | 1480 mm | 1480 mm |
| Dĺžka: | 2200 mm | 2200 mm |
| Šírka: | 830 mm | 830 mm |
| Výška: | 1260 mm | 1260 mm |
| Objem nádrže: | 9.5 l | 9.5 l |
| Doplnková výbava: | ||
| Iná výbava: | elektro aj kick štartér | elektro aj kick štartér |
Pridané: 08.11.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- EICMA 2016 - KTM ukázala nové Duke 390, 1290 a prototyp dvojvalcového Duke 790 - Awia
- Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008 - Awia
- EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle - Awia
- EICMA 2016 - Yamaha predstavila krásny koncept endura T7, inovovaný TMax, racingovú verziu R6 a ďalšiu retro verziu modelu XSR900 - Herghott
- EICMA 2016 - Suzuki vybalila malú GSX250R, V-Strom 250, GSX-S 125 a Burgmana 400 - Awia
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy - Awia
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu - Awia
- EICMA 2017 - BMW Inovuje F 750/850 GS, predstavuje skúter a luxusný tourer Grand America - Awia
- EICMA 2016 - BMW predstavuje malé GS a veľmi peknú enduro verziu RnineT, inovuje osemstovky aj veľké GS - Herghott
- EICMA 2016 - Honda predstavila nezvyčajný enduroskúter X-ADV, štandardného Firebladea, sériovú CRF 250 Rally v dakarskom štýle, plus niekoľko ďalších inovácií - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!
















