Anketa:
Kniha Motorky na slovenských cestách je už na svete!
ZdieľaťPridané: 15.12.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11947 [Bleskovky - Novinky]
Ešte horúce priamo z tlačiarne dorazili prvé kúsky novej knihy Motorky na slovenských cestách do vydavateľstva CBS. Objednajte dnes a doručíme ich ešte do Vianoc!
Vaša naša MOTO kniha - Motorky na slovenských cestách
Kniha, ktorá vznikala počas tejto sezóny tu na webe, do ktorej ste posielali fotografie aj vy, a za tie najlepšie i hlasovali, je už na svete. Motoride.sk v spolupráci s vydavateľstvom CBS prináša túto jedinečnú spoločnú foto knihu. PRELISTUJ SI KNIHU ONLINE.
E-shop: Kniha Motorky na slovenských cestách
Objednajte dnes a doručíme ich ešte do Vianoc!
Žrebovanie 5 šťastlivcov spomedzi hlasujúcich:
Každý člen Motoride Klubu, ktorý zahlasoval v tejto fotosúťaži, bol zaradený do žrebovania o 5 ks týchto kníh. Žrebovať teda budeme 5-tich z vás a každý získa jeden výtlačok. Do žrebovanie je zaradený každý hlas (ak si hlasoval za viac fotiek zvýšil si svoju šancu na výhru), ale v prípade že vyžrebujeme výhercu, ktorý už knihu vyhral zřebujeme ďalšieho.
Žrebovacia listina je už zostavená. Každý hlas dostal pridelené poradové číslo. Hlasy sú zoradené podľa dátumu kedy bol hlas zaznamenaný.
Žrebovanie prebehlo online s využitím servera random.org a celé je zachytené v nasledujúcom videu:
Video: Žrebovanie - súťaž o knihy Motorky na slovenských cestách
Vyžrebované čísla a výhercovia
- 460 - skipel
- 386 - palickabuchticka
- 395 - ingo
- 025 - Pulinsky
- 234 - Michal Štulrajter - miskostulo
Výhercom srdečne blahoželáme!
Pridané: 15.12.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Krst ohňom!!! - Kniha Motorky na slovenských cestách - Redakcia
- Pozvánka: Slávnostný krst knihy Motorky na slovenských cestách - Redakcia
- Vianočné tipy 2018 - pre bikera, bikerku alebo ich motorku - Redakcia
- Vianočné tipy 2016 - čo zaobstarať pre bikera, bikerku alebo pre ich motorku - Redakcia
- Vianočné tipy 2019 - pre bikera, bikerku alebo ich motorku - Redakcia
- Expedícia Baso alebo slovenský Elefantentreffen - Herghott
- Vianočné tipy 2017 - čo kúpiť bikerovi, bikerke alebo ich motorke - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!