Anketa:
Pozvánka: Slávnostný krst knihy Motorky na slovenských cestách
ZdieľaťPridané: 17.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6852 [Novinky - Pozvánka]
Vydavateľstvo CBS má za sebou, po sérii leteckých kníh o regiónoch Slovenska, ďalšiu veľmi zaujímavú knihu. Volá sa Motorky na slovenských cestách a je určená pre motorkárov. Slávnostný krst knihy prebehne v piatok 20.1.2017 o 17:00 v centrále združenia Slovenskej asociácie ROUTE 66 v Lopeji.
Autorom knihy je Paprčka, ktorý je od mladi vášnivým motorkárom a cestovateľom. V spolupráci s motorkárskym webom Motoride.sk sa mu podarilo získať krásne fotografie desiatok motorkárov, z ktorých potom toto dielo zostavil. Výsledkom je kniha, akú by chcel mať hádam každý motorkár vo svojej knižnici.
15.12.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11938 [Bleskovky - Novinky]

Kniha Motorky na slovenských cestách je už na svete!
Ešte horúce priamo z tlačiarne dorazili prvé kúsky novej knihy Motorky na slovenských cestách do vydavateľstva CBS. Objednajte dnes a doručíme ich ešte do Vianoc!
Kniha je už v predaji a je načase ju aj oficiálne uviesť do života. Slávnostný krst knihy prebehne v piatok 20.1.2017 o 17:00 v centrále združenia Slovenskej asociácie ROUTE 66 v Lopeji medzi Banskou Bystricou a Breznom. Krstným otcom bude Tomáš AWIA Hajduch, veľký mototurista a majiteľ motowebu Motoride.sk. Krstiť budeme benzínom a ohňom, pretože ľudí treba pre literatúru trochu zapáliť :-)
Všetkých motorkárov, na tento krst samozrejme srdečne pozývame. Pripravené je aj občerstvenie a beseda o vzniku tejto knihy. Kapacita priestorov v Lopeji má však svoje obmedzenia. Preto ak máte záujem o využitie tejto pozvánky, potvrďte svoju účasť e-mailom na adresu krnacova@cbs.sk.
Mapa:
Pridané: 17.01.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Krst ohňom!!! - Kniha Motorky na slovenských cestách - Redakcia
- Spustené hlasovanie - Fotografie do knihy Motorky na slovenských cestách - hlasuj a môžeš ju vyhrať! - Redakcia
- Fotosúťaž - Unikátna kniha vytvorená motorkármi pre motorkárov - Awia
- Kniha Motorky na slovenských cestách je už na svete! - Awia
- Pozvánka: Bikes in Town 2015 - motorky, surfing, hudba, umenie spolu a na Slovensku - Redakcia
- Marián Čekovský sa stal Ambasádorom Harley-Davidson na Slovensku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!