Anketa:
Predstavujeme: reflexná bunda Macna Concrete zo špeciálneho NIGHT EYE materiálu
ZdieľaťPridané: 24.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6613 [Bleskovky - PR bleskovka]
Bunda Macna Concrete je vyrobená zo špeciálneho NIGHT EYE materiálu, ktorý je použitý na vonkajšej vrstve odevu. Materiál sa javí ako bežná sivá textília, avšak po nasvietení sa kompletne rozžiari a maximálne zvyšuje viditeľnosť na ceste.
Seriál článkov - Bike roka 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2017 | Nasledujúci
Pánska textilná bunda Macna Concrete, aktuálna cena: 279,95 eur
- Nepremokavá textilná bunda odolná voči vetru
- Termoregulačná membrána všitá v bunde
- Vyberateľná termovložka
- Krátky zips slúži na zopnutie s nohavicami
- Vyberateľné certifikované chrániče na ramenách a lakťoch
- Vymeniteľný chrbtový chránič
- Možnosť pripevnenia reflexnej Vision vesty pre lepšiu viditeľnosť
- Vonkajšie vrecká
- Vnútorné vrecko na mobil
- Sťahovacie popruhy na páse umožňujú nastaviť šírku bundy podľa Vašich potrieb
- Sťahovací popruh na krku umožňuje jednoduché nastavenie šírky goliera podľa Vašich potrieb
- SP Cuff - sťahovacie popruhy na rukávoch umožňujúce jednoduché stiahnutie a povolenie rukávov aj s nasadenými rukavicami
- Vzduchové prieduchy umožnujú vetranie bundy po odopnutí zipsov na hrudi
- Bočné reflexné plochy SIDE EYE - bezpečnostný prvok na miestach kde niesú viditeľné svetlá motorky
- Dostupné farby: Čierna / Šedá (Night Eye Dark)
- Dostupné veľkosti: S - XXXL
Bližšie informácie o bunde nájdete tu.
Video: Macna - Night Eye - eflexná textília
Hlasujte a môžete vyhrať v ankete Bike roka 2017
Okrem tejto ceny máte možnosť vyhrať aj ďalšie ceny v ankete Bike roka 2017. Cenu do ankety venovala firma Styx.
Pridané: 24.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Bike roka 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Predstavujeme: Nepremokavá textilná bunda MACNA QUARTZ - Redakcia
- Čitateľská anketa Bike roka 2017 a Motoshop roka 2016 - Redakcia
- Furygan - Letné bundy pre každého - Redakcia
- Predstavujeme: airbagová bunda Helite Vented - Redakcia
- Predstavujeme: Bunda CYCLE SPIRIT Summer - datadive
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!