Anketa:
Predstavujeme: motocyklová navigácia TomTom Rider 40
ZdieľaťPridané: 25.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8171 [Bleskovky - PR bleskovka]
Urobte si z každej jazdy vzrušujúce dobrodružstvo - teraz si môžete navrhnúť vlastné dokonalé dobrodružstvo: plynulú jazdu na otvorenej ceste alebo vzrušujúci zážitok pri naklápaní sa v tých najostrejších zákrutách na tých najvyšších vrcholoch. A to s doživotnou aktualizáciou máp zadarmo.
Seriál článkov - Bike roka 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2017 | Nasledujúci
Vlastnosti navigácie TomTom Rider 40
- Cesty so zákrutami: Nájdite tie najvzrušujúcejšie cesty so zákrutami a vyhnite sa nudným rovným úsekom.
- Cesty v kopcovitom teréne: Zostaňte na úrovni mora alebo zdolajte tie najvyššie vrcholy.
- Plánovanie okružnej jazdy: Objavte nové trasy jednoduchým ťuknutím na oblasť, ktorú chcete preskúmať.
- Zobrazenie na výšku: Jednoducho pretočte na zobrazenie na výšku, aby ste mali lepší prehľad o zákrutách pred vami.
- Plánovanie trasy na počítači: Naplánujte si trasu v predstihu, skôr než vyrazíte z domu.
- Zvukové pokyny cez Bluetooth: Počúvajte pokyny cez slúchadlá a nespúšťajte oči z cesty.
- Doživotná služba TomTom Traffic: Jazdite vždy s aktuálnymi dopravnými informáciami počas celej životnosti zariadenia.
- Zdieľanie trasy: Podeľte sa o svoje dobrodružstvá s ďalšími motorkármi.
- Podpora trás: Nahrajte trasy (vo formáte GPX) a vaše zariadenie TomTom Rider vám ukáže cestu.
- Dizajn odolný voči akémukoľvek počasiu: Zvládne každé počasie – tak ako vy.
- Obrazovka, ktorú možno ovládať aj v rukaviciach: Používajte zariadenie TomTom Rider aj s natiahnutými rukavicami.
- Viditeľnosť aj v ostrom svetle: Využite rôzne farebné možnosti v rôznych fázach dňa.
- Záznam cesty: Zaznamenajte si svoju cestu a kedykoľvek si ten vzrušujúci zážitok zopakujte.
- Moje trasy: Ukladajte si svoje obľúbené trasy v zariadení a majte ich vždy po ruke.
- Štatistika cesty: Majte prehľad o tom, ako rýchlo a ako dlho ste jazdili.
- Plne interaktívna obrazovka: Ovládajte mapu priblížením, vzdialením a prechádzaním prstov.
- Zaujímavé miesta: Nájdite vždy tie najlepšie zaujímavé miesta pre motorkárov.
- Volanie hands-free: Prijímajte príchodzie hovory aj za jazdy.
MAPOVÉ POKRYTIE
Predinštalovaná mapa strednej Európy (19 krajín): AU, BE, CH, CZ, DE, DK, FR, HU, IT, LI, LU, MC, MT, NL, PL, SI, SK, SM, VA. Doživotná aktualizácia máp zadarmo.
OBSAH BALENIA
- Zariadenie TomTom Rider 40
- Nabíjací dok na motocykel a kábel batérie
- Bezpečný držiak RAM
TECHNICKÉ ÚDAJE
- Výdrž batérie: až 6 hodín bez nabíjania
- USB: microUSB
- Rozmery: 136.8 x 88.4 x 30.5
- Hmotnosť: 280 g
- Interná pamäť: 8GB
- Slot na karty SD: microSD
- Veľkosť displeja: 11cm (4.3")
- Rozlíšenie obrazovky: 480x272
- IPX krytie: IPX7
Aktuálna cena: 359 eur. Ďalšie informácie na týchto stránkach.
Hlasujte a môžete vyhrať v ankete Bike roka 2017
Okrem tejto ceny máte možnosť vyhrať aj ďalšie ceny v ankete Bike roka 2017. Cenu do ankety venovala firma TomTom prostredníctvom www.vzdy.sk.
Pridané: 25.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Bike roka 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- TomTom RIDER 40: Pre radosť z jazdy a adrenalínové zážitky - Redakcia
- Čitateľská anketa Bike roka 2017 a Motoshop roka 2016 - Redakcia
- Výsledky ankety Cestopis roka 2017 - Redakcia
- Predstavenie: GPS Navigácia TomTom Rider EU LifeTime - Redakcia
- Predstavujeme: Navigácia TomTom Rider 400 - Redakcia
- Ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2012 a hlasujúcich v anketách - Awia
- Výsledky ankety Cestopis roka 2016 + venovanie navigácie TomTom - Redakcia
- Body záujmu – jednoduchšie a prehľadnejšie - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!