Anketa:
Jeden deň očami Enduro 2/2
ZdieľaťPridané: 05.07.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič
Čitatelia: 15274 [Šport - Enduro]
Presúvame sa na Cross test číslo 1. Ideme po ceste, sme tam cca o 45 minút skôr ako prvý z „našich“, Braňo. Je to trochu čudné, lebo prvý bol na štarte Peťo. Dúfajme že sa nič zlé nestalo. Po telefonáte mi Maťo oznamuje že Peťo mal defekt, ale už je opravený a je na trati.
Braňo prichádza do cieľa v slušnom čase, Ondro tak isto. Chlapci sú už preč, prichádza Peťo. Dostal 9 trestných minút. Tak vyzerá aj jeho jazda, doháňa čo sa dá. Dosiahol veľmi slušný čas, len asi o 10 sekúnd horší ako Katriňák.
cieľ cross testu |
Ideme na Enduro test číslo 2. Povzbudzujeme chlapcov na štarte, dávam im vodu. Braňo prichádza do cieľa bez problémov, čas je slušný. Prichádza aj Ondro, čas má dobrý, ale z motorky vychádzajú čudné zvuky ktoré neveštia nič dobré.
rozeta a kolečko |
Asi mal zle napnutú reťaz, alebo poškodené sekundárne koliesko, zuby na ňom aj na rozete sú značne obrúsené a ani reťaz nevyzerá veľmi dobre. Po krátkej debate sme sa dohodli, že mu kúpime aspoň kolečko a donesieme ho na Cross test číslo 2, kde si ho vymení. Aj keď je cudzia pomoc zakázaná, v tomto prípade sú pravidlá trochu nejasné, nie je jasne definované, či niekto môže alebo nemôže podávať náradie, resp. drobné diely a čo vlastne sú drobné diely. Takže to s donesením kolečka riskneme. Do cieľa prichádza aj Peťo, znova dosiahol veľmi slušný čas.
na enduro teste |
Ponáhľame sa do depa, Maťo kupuje kolečko, ideme na Cross test číslo 2. Opäť sme rýchlejší ako chlapci.
Prichádza Braňo. Voda, hecovačka, štart do testu. Čas slušný, rovnaký ako v prvom kole. Prichádza Peťo, sme radi že ho vidíme, ale kde je Ondro? Mal byť predsa pred ním. Peťo zajazdil zase veľmi dobrý čas. Medzi tým sa dozvedáme že Ondro je už v depe, reťazová sada to definitívne nevydržala a on musel odstúpiť. Škoda.
na cross teste |
Ideme do depa. Ondro už má vymenenú rozetu, dávam mu kolečko, po 15 minútach je všetko hotové, na CR-ke je komplet nová reťazová sada. Obzerám si starú, vôbec sa nečudujem že musel odstúpiť.
Debatujeme čo a ako, postrehy z trate, ako sa šlo, prečo bolo toľko porúch. Ozaj, kto dnes ešte nemal žiaden problém? Prichádza Braňo. Na defekte. Pokojná debata sa v okamžiku mení na rýchlu opravu. Braňo má do časovej kontroly a cieľa dnešnej etapy pár minút, ak príde neskoro, premenia sa na trestné. Všetko okolo lieta, defekt je veľmi rýchlo zalepený a Braňo nesie CR-ku do časovej kontroly a uzavretého parkoviska. Medzi tým prichádza aj Peťo. Ten má všetko v poriadku, tak si len čistí a maže reťaz a trochu oddychuje. Aj jeho YZ-ta ide do uzavretého parkoviska.
Tak a máme to, pre dnešok pretek skončil. Možno sa vám zdajú predchádzajúce riadky chaotické, nesúvislé a pomotané, všetko v rýchlom slede. Nie je to preto že by som nevedel písať (no dobre, trochu aj preto). Ono to naozaj tak prebieha, všetko je hektické, deje sa veľmi rýchlo, na nič nie je poriadne čas, nedá sa kľudne rozmýšľať, treba okamžite konať. Celý pretek je jedna veľká makačka. Chlapci majú za sebou cca 120 km, väčšinou v dosť ťažkom teréne, medzi stromami, všetko to absolvovali vo veľmi rýchlom tempe, s minimálnymi až žiadnymi prestávkami. Robia si úplne sami šoférov, navigátorov, mechanikov a čo ja viem čo ešte. Únava je evidentná na prvý pohľad. Ja som bol iba divák, ale po príchode domov som hneď odpadol do postele.
Navyše si väčšina z nich všetko financuje sama, čo tiež nie je zanedbateľná čiastka. Skrátka venujú tom všetok svoj voľný čas, energiu a peniaze.
Máte moju veľkú úctu páni.
Výsledky preteku by sa mali objaviť čoskoro na www.smf.sk/EaR/EaR_vysledky_2005.htm
A ešte bodka na záver
Dosť som zvažoval či ju mám napísať, ale nakoniec som sa rozhodol že áno. Bude negatívny postreh.
Celý pretek podľa mne dostupných informácií prebiehal bezproblémovo, organizácia fungovala, nevyskytla sa žiadna nepríjemná udalosť. A predsa. Keď sme boli na Cross teste číslo 2, štartér bol už v značne podnapitom stave. Ako sa asi musí cítiť jazdec ktorý má za sebou cca 80 km, je unavený, špinavý, spotený, vynervovaný, príde na štart a tam na neho dýcha štartér alkoholické výpary, opiera sa oňho, rozpráva tie svoje pijanské reči? A čo by na to asi povedal medzinárodný komisár, keby videl, že u nás chodia štartéri zásadne opití. To by ale bola pekná správa, určite by nám dali na budúci rok právo organizovať majstrovstvá sveta.
Prečo vždy niekto totálne nezodpovedný musí zničiť prácu ostatných?
Pridané: 05.07.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Test novinky Piaggio Medley 125 S 2016
- Zamyslenie sa nad Dakarom 2015
- Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014
- Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník
- Redakcia motoride.sk športovala - Bike maratón
- MM SR Countrycross Budimír 2009 – po prvom dni
- Pionier cup 15.3.2009 – koniec zimnej sezóny + kalendár na leto!
- Pionier cup 1.3.2009 – predposledné kolo
- Večer šialencov za nami - Sony Ericsson Freestyle Kings 2009
- ASKOF Cassovia cup 2008 - dobojované
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!