Anketa:
S novou GSX-R1000 na Hungaroringu - Suzuki priniesla silného chrobáka do hlavy! 2/2
ZdieľaťPridané: 19.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9861 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
GSX-S1000
Na Hungaroringu som na zahriatie využil známu GSX-S1000, s ktorou sme sa už párkrát stretli, a nikdy sme jej nemali čo extra vytknúť. Inak tomu nebolo ani tentoraz, pričom som si v hlave neustále opakoval, ako dobre tento naháč zvláda okruh. Ako jediný bol obutý na Dunlopoch, a to SportSmart dvojkách. Trakčná síce blikala ako o život, ale nechal som ju tak, fakt sa iba rozťahujem a z neba stále padajú kvapky. Aj tu inak zaberá celkom jemnučko, aj keď nie je náklonová a ponúka nastavenie len v štyroch stupňoch. Teraz, keď už som litrovú GSX-S vyskúšal na veľkom okruhu, ale aj malom a technickom, a aj na bežných cestách, môžem potvrdiť, že ide o jeden z najuniverzálnejších naháčov na trhu.
GSX-S750
Po litri som so zvedavosťou presadol na tohtoročnú novinku s tradičným suzukáckym "trištvrťovým" objemom, GSX-S750. Trakčná nastavená na rovnakej úrovni, vody na okruhu neubudlo, iba prestala padať zhora. GSX-S750 sa v marketingových materiáloch pýši názvom The apex predator - a Hungáč má našťastie aj technickejšiu časť, kde sa ide fakt na apexy - napríklad retardér (šikanu) alebo hneď druhú zákrutu, ľavý vracák.
Sedemstopäťdesiatka sa správa presne tak, ako by si po presadnutí z litra očakával, teda je ľahšia, ovládateľnejšia, a potrebuje o niečo viac otáčok. Trochu ma prekvapila "plynová nervozita" pred zákrutami, kedy akoby otáčky motora padli úplne dole, a zrazu pri otvorení plynu motorka istý čas rozmýšľala ako zareagovať. Na karburátorových starinkách toto chýba, a prvým striekačkovým motorkám stačilo nastaviť voľnobeh trebárs na dve tisíc otáčok a bolo po probléme. Ok, ale na rovinu - GSX-S750 nie je stavaná primárne na okruh a žiadny z jej zákazníkov nemôže rátať s tým, že ju bude využívať najmä tam. A nemyslím si, že na bežných cestách sa na zákruty budeš chystať tak dôkladne ako na okruhu.
So svojím väčším litrovým bratom sa táto sedempäťka veľmi podobá, niekedy sme sa museli pohľadom na názov modelu uistiť, na čom vlastne štartujeme. Rám tohto motocykla pochádza z predošlej GSR750, ale motor zo známej GSX-R750, konkrétne z ročníka 2005. Prístrojovka je tiež spoločná s litrom, a aj riadidlá sú kónické, avšak už nie Renthal. Agregát ponúka príjemných 114 koní a 81 Nm. Aj tento model má cenu nastavenú celkom rozumne, a to na 8 290 eur.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki |
Model: | GSX-S 1000 ABS | GSX-S 750 |
Rok: | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998.6 ccm | 749 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. | 114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 9500 ot. | 81 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 12,3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59 mm | 72.0 x 46.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie 44mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 138 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 186 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 213 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1455 mm |
Dĺžka: | 2115 mm | 2125 mm |
Šírka: | 795 mm | 785 mm |
Výška: | 1080 mm | 1055 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | |
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 245 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | easy start | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2017: 10 990 eur | Cena 10/2017: 8 290 eur |
Na akciu nás pozvala spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o..
Pridané: 19.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora