Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1989 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

S novou GSX-R1000 na Hungaroringu - Suzuki priniesla silného chrobáka do hlavy! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 19.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9861 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

GSX-S1000

Suzuki GSX-S1000 2017
Suzuki GSX-S1000 2017

Na Hungaroringu som na zahriatie využil známu GSX-S1000, s ktorou sme sa už párkrát stretli, a nikdy sme jej nemali čo extra vytknúť. Inak tomu nebolo ani tentoraz, pričom som si v hlave neustále opakoval, ako dobre tento naháč zvláda okruh. Ako jediný bol obutý na Dunlopoch, a to SportSmart dvojkách. Trakčná síce blikala ako o život, ale nechal som ju tak, fakt sa iba rozťahujem a z neba stále padajú kvapky. Aj tu inak zaberá celkom jemnučko, aj keď nie je náklonová a ponúka nastavenie len v štyroch stupňoch. Teraz, keď už som litrovú GSX-S vyskúšal na veľkom okruhu, ale aj malom a technickom, a aj na bežných cestách, môžem potvrdiť, že ide o jeden z najuniverzálnejších naháčov na trhu.

Suzuki GSX-S1000 2017
Suzuki GSX-S1000 2017

GSX-S750

Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017

Po litri som so zvedavosťou presadol na tohtoročnú novinku s tradičným suzukáckym "trištvrťovým" objemom, GSX-S750. Trakčná nastavená na rovnakej úrovni, vody na okruhu neubudlo, iba prestala padať zhora. GSX-S750 sa v marketingových materiáloch pýši názvom The apex predator - a Hungáč má našťastie aj technickejšiu časť, kde sa ide fakt na apexy - napríklad retardér (šikanu) alebo hneď druhú zákrutu, ľavý vracák.

Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017

Sedemstopäťdesiatka sa správa presne tak, ako by si po presadnutí z litra očakával, teda je ľahšia, ovládateľnejšia, a potrebuje o niečo viac otáčok. Trochu ma prekvapila "plynová nervozita" pred zákrutami, kedy akoby otáčky motora padli úplne dole, a zrazu pri otvorení plynu motorka istý čas rozmýšľala ako zareagovať. Na karburátorových starinkách toto chýba, a prvým striekačkovým motorkám stačilo nastaviť voľnobeh trebárs na dve tisíc otáčok a bolo po probléme. Ok, ale na rovinu - GSX-S750 nie je stavaná primárne na okruh a žiadny z jej zákazníkov nemôže rátať s tým, že ju bude využívať najmä tam. A nemyslím si, že na bežných cestách sa na zákruty budeš chystať tak dôkladne ako na okruhu.

Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017

Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017

So svojím väčším litrovým bratom sa táto sedempäťka veľmi podobá, niekedy sme sa museli pohľadom na názov modelu uistiť, na čom vlastne štartujeme. Rám tohto motocykla pochádza z predošlej GSR750, ale motor zo známej GSX-R750, konkrétne z ročníka 2005. Prístrojovka je tiež spoločná s litrom, a aj riadidlá sú kónické, avšak už nie Renthal. Agregát ponúka príjemných 114 koní a 81 Nm. Aj tento model má cenu nastavenú celkom rozumne, a to na 8 290 eur.

Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017

Foto:
 Suzuki GSX-S 1000 ABS 2017 Suzuki GSX-S 750 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzuki
Model:GSX-S 1000 ABSGSX-S 750
Rok:20172017
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:998.6 ccm749 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot.114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 9500 ot.81 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:12.2:112,3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:73.4 x 59 mm72.0 x 46.0 mm
Palivový system:vstrekovanie 44mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm138 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Pneu vzadu:190/50ZR17M/C (73W)180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg213 kg
Výška sedla:815 mm820 mm
Rázvor:1460 mm1455 mm
Dĺžka:2115 mm2125 mm
Šírka:795 mm785 mm
Výška:1080 mm1055 mm
Svetlá výška:140 mm135 mm
Objem nádrže:17 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 245 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:easy start
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2017: 10 990 eurCena 10/2017: 8 290 eur

Na akciu nás pozvala spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o..

<

Pridané: 19.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: