Anketa:
Test mestského predátora Honda SH125i 2/2
ZdieľaťPridané: 07.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 16053 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Na trhu je nepreberné množstvo skútrov, mnohé z nich sú z rovnakej fabriky, s rovnakou konštrukciou, iba predávané pod rôznymi značkami. Našťastie, veľmi jednoduchých modelov nás zbavila norma Euro 4 (sú iba v dopredaji), takže postupne budú na predajniach iba vyspelejšie modely.
Ak by sme sa pri hľadaní konkurentov esháčka mali sústrediť na spoločné prvky ako veľké kolesá a rovná podlaha, našli by sme plus mínus iba dvoch: Piaggio Liberty 125 a Sym Symphony ST 125i. Oba sú slabšie než SH, presnejšie povedané takmer najslabšie v celej kategórii (7,6 a 7,5 kW) Piaggio má vzadu štrnástku koleso, ale má ABS, a to za cenu o šesť stoviek nižšiu. Sym nemá možnosť ABS, zato bojuje s cenou najnižšou zo všetkých tu spomínaných kúskov - o viac ako 1 000 eur menej než SH125i.
Ak by sme však prižmúrili oči a vzali do úvahy aj koncepčne iné skútre, avšak s výnimkou "maxiskútrových", našli by sme napríklad Piaggio Medley 125, Yamahu Nmax, či večného protivníka z vlastnej stajne (a vždy oveľa úspešnejšieho), Hondu PCX. Parametrovo sú medzi nimi mnohé rozdiely, takže ich opis by zabral zbytočne veľa miesta - stačí si jednotlivé položky porovnať dole v tabuľke. Isté však je, že každý z týchto skútrov je od SH lacnejší; napríklad Medley o 209 eur, Nmax o 309 eur, PCX až o 500 eur. Žiadny zo spomínaných skútrov však neponúka bezkľúčové ovládanie, ani zadný kufor v cene.
Záver
Honda SH125i už dlhé roky stavia na čisto funkčný a praktický dizajn. To myslím ako pochvalu, ibaže na Slovensku boli skútre so športovejším vzhľadom vždy predávanejšie - aj keď je SH omnoho praktickejší a využiteľnejší skúter než napríklad PCX, nikdy ho v predajoch nijako neohrozil. Dokonca keď prišla nová Forza, ktorá bola vždy od SH o zhruba 1 100 až 1 500 eur drahšia, hneď ho v predajnosti skokovo tromfla. Keď k tomu pridáme fakt, že v rebríčkoch úspešnosti popri Hondách, Yamahách a Vespách v prvej desiatke vždy figurovali aj lacnejšie značky s jednoduchšími modelmi, krásne sa vykreslí to, že slovenský zákazník ide buď po cene alebo dizajne.
A presne takýto dopyt stavia SH do nie až tak výhodnej pozície, pretože pri svojom čisto mestsko-ázijskom dizajne má aj vzhľadom na modernizáciu ešte vyššiu cenu než predchodca. Za túto cenu však zákazník dostane aktuálne najpraktickejší a najbezpečnejší skúter v tejto triede. SH125i je neunaviteľný a verný pracant; metaforicky niečo ako kvalitné a spoľahlivé náradie pre robotníka, ktoré mu bude dlho slúžiť.
Cena Hondy SH125i 2017 je 3 199 eur.
Plusy, mínusy
podvozok, praktickosť, plné LED osvetlenie, bezkľúčové ovládanie, kufor v cene | cena |
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda SH125i 2017
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 2,2 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 7,5 l (2 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 340 km |
Cena motorky | 3 199 EUR |
Ceny vybraných doplnkov
Kufor topcase | v základe |
Príplatok za ABS | v základe |
Vyššie plexi | 189 EUR |
Ceny vybraných ND
Páčka brzdy | 27,55 EUR |
Spätné zrkadlo | 31,90 EUR |
Smerovka | 151,40 EUR |
Svetlomet | 246,70 EUR |
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Karol Achberger
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktor jazdil v bunde a nohaviciach KLMwear, rukaviciach 4SR a prilbe AGV od firmy U. M. S., s. r. o..
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Honda | Piaggio | Sym | Piaggio | Yamaha | Honda |
Model: | SH 125i | Liberty 125 3V | SYMPHONY ST 125i | Medley 125 | NMAX | PCX 125 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | ||||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm | 124 ccm | 125 ccm | 124.7 ccm | 125 ccm | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 12.21 k (8.98 kW) / 8500 ot. | 10.34 k (7.60 kW) / 7500 ot. | 10.20 k (7.50 kW) / 8500 ot. | 12.24 k (9.00 kW) / 8250 ot. | 12.24 k (9.00 kW) / 7500 ot. | 11.70 k (8.60 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.5 Nm / 7000 ot. | 10.4 Nm / 6000 ot. | 11.5 Nm / 6500 ot. | 11.7 Nm / 7250 ot. | 12 Nm / 5000 ot. | |
Kompresný pomer: | 11,0:1 | 11.2 : 1 | 11:1 | |||
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 mm x 57.9 mm | 52 X 58.7 mm | 52 x 58.7 mm | 52,4 x 57,9 | ||
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | ||
Rozvod: | OHC (3V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (2V) | ||
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | automatická | variátor | automatická | automatická | automatická | |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | remeň | variátor | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 89 mm | 88 mm | 100 mm | |||
Zdvih vzadu: | 83 mm | 76 mm | 75 mm | |||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | kotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm | 240 mm | 260 mm | 260 mm | 230 mm | 220 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-16 | 80/90 - 15 | 110/70-16 | 100/80-16 | 110/70-13 | 90/90 14M/C 46P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 140 mm | 240 mm | 240 mm | 230 mm | 130 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-16 | 100/80 - 14 | 110/70-16 | 110/80-14 | 130/70-13 | 100/90 14M/C 57P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Hmotnosť s náplňami: | 136.9 kg | 122 kg | 132 kg | 127 kg | 130 kg | |
Výška sedla: | 785 mm | 790 mm | 799 mm | 765 mm | 760 mm | |
Rázvor: | 1335 mm | 1345 mm | 1350 mm | 1315 mm | ||
Dĺžka: | 2025 mm | 1920 mm | 1955 mm | 1930 mm | ||
Šírka: | 728 mm | 700 mm | 740 mm | 740 mm | ||
Výška: | 1230 mm | 1115 mm | 1100 mm | |||
Svetlá výška: | 144 mm | 135 mm | 135 mm | |||
Objem nádrže: | 7.5 l | 6.5 l | 7.5 l | 7 l | 6.6 l | 8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 110 km/h | 110 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 2.1 l/100km | 2.1 l/100km | 2.3 l/100km | 2.19 l/100km | 2.1 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 267 km | cca 232 km | cca 228 km | cca 226 km | cca 285 km | |
Servisný interval: | 10 000km | |||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | |||||
Trakčná kontrola: | nie | |||||
Palivové mapy: | nie | |||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||||
Tempomat: | nie | |||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | |||||
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||||
Iná výbava: | start & stop systém, dvojkanálové ABS Bosch 10.0 | start & stop systém | ||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 6/2017: 2 590 eur | Cena 6/2017: 2 130 eur | 6/2017: 2 990 eur | Cena 6/2017: 2 890 eur | Cena 6/2017: 2 699 eur |
Pridané: 07.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora