Anketa:
Buldog Rally Duchonka 2005
ZdieľaťPridané: 09.07.2005 Autor: jawka
Čitatelia: 14632 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Duchonka je zraz, na ktorý sa tradične teším snáď najviac zo všetkých akcií a ktorý si nikdy nenechám ujsť. Najväčšiu zásluhu na tom má rally, ktorá je ústredným motívom tohto zrazu a na ktorú som si brúsila zuby aj tento rok.
Tento rok ju určite vyhrám! – hovorím si, rovnako ako v predchádzajúce roky a rovnako ako v predchádzajúce roky ten prísľub neberiem priveľmi vážne – veď sa idem hlavne povoziť a na trať sa veľmi teším. Len aby vyšlo počasie! Sobotňajšie ráno sa prezentuje modrou oblohou bez jediného mráčika a slniečko sľubuje príma vozenie. Balím nevyhnutné do tankvaku, po krátkej úvahe priberám ešte plachtu – čo keby – a vyrážam smer Duchonka. Pneumatiky pohládzajú teplý asfalt a svištiac ukrajujú vzdialenosť, okolo mňa prebieha krajina, dedinky striedajú polia, tradičná slovenská panoráma, ktorú mám tak rada a ktorá ma vie vždy zohriať pri srdiečku. Blížiac sa k Duchonke stretávam čoraz viac motorkárov, zdravíme sa a mňa sa začína zmocňovať priam slávnostná atmosféra. Zrazu zbadám motorku v priekope vedľa cesty a pri nej bezradne postáva jazdec; fajn, prežil to, bleskove zhodnocujem situáciu a v duchu za to blahorečím pánbožkovi, brzdím a zastavujem.... veď to je Herghott! Vykročil ku mne a až vtedy mi začína pomaly dochádzať, že sa vôbec nespráva ako niekto, kto práve poslal do jarku Varadero. Po ubezpečení, že je to naozaj len akože, nehoda je fingovaná a nastražená ako tajná kontrola v rámci rally sa lúčime a za pár chvíľ už parkujem v areáli zrazu.
![]() |
Fingovaná nehoda |
Privítania, pozdravy, stretávam kamarátov, známych, dávame si kofolku na privítanie a ešte teplú motorku staviam na štart rally. Na nádrž nalepujeme itinerár, posledný pohľad do mapy a ide sa. Trať merala skoro 200 km a bolo to 200 kilákov krásneho vozenia, až na ten kúsok cesty na Jankovom vŕšku, ktorý bol fakt v dezolátnom stave a kde deklarovaná 60-tka bola priam samovražedné tempo. Po skúsenostiach z minulých ročníkov, kde som bola príliš pomalá, som zvolila taktiku ČoToDá, t.j. tak rýchlo, ako sa len dá, a tak som si vychutnávala každý kopček a každú prehľadnú zákrutu; adrenalínovú vložku predstavoval posypový štrk, huncútsky porozsýpaný hlavne v zákrutách a okolo výtlkov. Obzvlášť som to oceňovala pri prejazdoch zalesnenými zónami, kde konáre visia ponad cestu a listy vrhajú na cestu škvrnky tieňov, ktoré sa prelínajú s fliačikmi asfaltu, osvietených slniečkom, takže niekedy fakt nevidíš na cestu, ktorou sa ženieš, tak tomu hovorím adrenalínová jazda! Do cieľa som vchádzala s výborným pocitom z peknej trate, dúfajúc, že mám čas ako-tak obstojný, no veď uvidíme, hovorím si. Na výsledky som si nakoniec musela počkať až do vyhodnotenia, pretože hoci personál na štarte i na kontrolných stanoviskách bol veľmi milý, odporúčané časy sa mi z nich vymámiť nepodarilo :o)
V areáli sa to hemží ľuďmi, motorky prúdia cez vrátnicu a parkovisko sa plní. Veľmi kvitujem prácu chlapcov – ochrankárov, ktorí svedomito kontrolujú príchodzích i jazdcov, opúšťajúcich strážený areál, som rada, že dávajú pozor a hliadkujú aj pri motorkách. V bufete ma milo prekvapili ceny kofoly i pifka, kupujem jednu veľkú, v bufete si dávam palacinky s tvarohom a teším sa na avízované predvádzacie jazdy vznášadla. Na moje nemilé prekvapenie sa vznášadlo nakoniec nekonalo, chlapík ho naložil na príves a odišiel. Usporiadateľ k tomu nepridal ani slovko vysvetlenia. Škoda. Zapadajúce slniečko medzitým spustilo večerný program na pódiu, hrá tam nejaká kapela, ľudia sa začínajú pomaly trúsiť k pódiu. Idem tiež, som zvedavá na výsledky rally. No jasné, zas som sa neumiestnila. Nevadí! – zaskandujem si v duchu, tlieskam víťazom a teším sa z toho, ako sa Čendina teší z digitálneho foťáku, som rada, že je to práve ona a že jej foťák urobil takú veľkú radosť :o) Nasledujú tradičné zrazové súťaže, tak trochu ako na bežiacom páse, vnímam ich len zbežne. Situácia sa mení vyhlásením súťaže o najkrajší zvuk motorky, publikum ožíva, vidno, čo sa motorkárom páči, za búrlivých ovácií napokon zaslúžene vyhráva Kawasaki.
![]() |
Kapela Brickfield a ich fanúšik |
Viac fotiek nájdeš tu.
Pridané: 09.07.2005 Autor: jawka Zdieľať
Súvisiace články:
- Buldog Rally Duchonka 2004 - Awia
- 5. BULDOG RALLY DUCHONKA: 17. – 19. 6. 2005 - Awia
- FIM Rallye v Estónsku a Fínsku 2005 - backo11
- 6. Buldog rally Duchonka, 16. 6. - 18. 6. 2006 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na dolnej zemi alebo zraz Žitnoostrovských býkov v Gabčíkove 2007
- Výlet bez hraníc
- BMW R80GS - motocykel snov

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!