Anketa:
6. Buldog rally Duchonka, 16. 6. - 18. 6. 2006
ZdieľaťPridané: 01.06.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7866 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Tradične dobrá akcia už po štvrtý raz na Duchonke...
![]() |
Program
PIATOK 16. 6. 2006
- od 16.00 hod príjazd a registrácia účastníkov
- 22.00 – 23.30 Arzén – rockfolklór, Bratislava
- 23.30 – 24.00 organizačné a programové informácie
- 00.00 – 01.30 Cmaro - rock, Partizánske
- 01.30 – 03.00 rockotéka
- 10.00 – 11.00 štart 6. BULDOG RALLY DUCHONKA
- 10.00 – 22.00 paintball (možnosť turnaja, 2 Sk za guličku, žiadne iné poplatky)
- 13.30 – 15.00 príjazd účastníkov 6. BULDOG RALLY DUCHONKA
- 14.00 – 18.00 nakrúcanie relácie Vilomeniny (motorkári vs. autotuneri)
- 18.00 – 19.00 spoločná jazda – Topoľčany a okolie
- 20.00 – 21.30 Bukasový masív – folkrock, Modra
- 21.30 – 22.00 vyhlasovanie výsledkov 6. BULDOG RALLY DUCHONKA, súťaže
- 22.00 – 23.30 Karpina – morbídno-komický punkhardrock, Bratislava
- 23.30 – 24.00 stríptíz, lesboshow, pánsky striptíz
- 00.00 – 01.30 Šibenica – punkrock, Liptovský Mikuláš
- 01.30 – 03.00 rockotéka
Vstupné na obidva dni 6. BULDOG RALLY DUCHONKA je 250 Sk.
V cene vstupného je zahrnuté aj stanové miesto, štartovné a 3 veľké Krušovické pivá!
VILOMENINY
Bojovať proti sebe budú tímy motorkárov a autotunerov.
Motorkárov budú reprezentovať Allain, Dixo, Draciatko a Joker. Náhradník je Iljic.
Na stránke motoride.sk prebieha súťaž o najlepšiu súťažnú disciplínu pre tieto tímy.
Zapoj sa aj ty!
Pridané: 01.06.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Buldog Rally Duchonka 2004 - Awia
- 5. BULDOG RALLY DUCHONKA: 17. – 19. 6. 2005 - Awia
- Buldog Rally Duchonka 2005 - jawka
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!