Anketa:
Nový seriál SMF Superenduro odštartovalo Kysucké Nové Mesto
ZdieľaťPridané: 12.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3256 [Šport - Enduro]
Slovenská motocyklová federácia priniesla do sezóny 2017 nový 4-dielny seriál, ktorého preteky sa konajú pod názvom Pohár SMF SuperEnduro. Prvý pretek sa uskutočnil 6. mája v Kysuckom Novom Meste, kde si toto podujatie prišlo vyskúšať 23 pretekárov.
Miestny areál je výbornou lokalitou pre tento druh pretekov. Bývalé trialové sekcie prerobili chalani z teamu Žilina Rebels spolu s majiteľmi areálu na SuperEndurovú trať, ktorá je zaujímavá pre pretekárov a po novom zjazdná nielen na trialových, ale aj na endurových a motokrosových motocykloch. Na trati sme mali možnosť vidieť prekážky z obrovských skál, polien alebo gúm, ktoré boli naukladané v rôznych variantoch. Jedno kolo na tejto trati trvalo tým najrýchlejším približne 1:13 min. a zvládnuť ju dokázal každý zúčastnený. Nechýbali menšie pády, ale tie sa v závodnom nasadení nevyhli ani víťazom a sú súčasťou tohto športu.
Pretekári boli rozdelení do dvoch kategórií: Hobby a Pohár SMF. Jazdci mali možnosť sa oboznámiť s traťou v rannom tréningu, nasledovali kvalifikačné jazdy, z ktorých prví dvaja postupovali automaticky do finále a ostatní mali ešte jednu šancu v ďalšej kvalifikácií.
Zaujímavou vsuvkou bol pretek o najrýchlejšie kolo, vtedy sa na trať vydal vždy iba jeden pretekár, ktorý sa snažil zajazdiť čo najlepší čas jedného kola. Nechýbali zaujímavé ceny, ktoré boli motiváciou pre všetkých zúčastnených, a ktoré venovala spoločnosť Flux Graphix.com. Pretek o najrýchlejšie kolo dokázal vyhrať Thomas Hostinský (SVK), druhé miesto obsadil Tomáš Zboran (SVK) a tretie miesto získal Miroslav Ševela (SVK).
Hlavný pretek sa jazdil na dve finálové rozjazdy, tu sa zrátali výsledky pretekárov a z toho zišli víťazi. V kategórií Hobby prvé miesto obsadil Ján Chobot (SVK) druhé miesto získal Štefan Paver (SVK) a tretie miesto Matúš Jánoško (SVK). V kategórií Pohár SMF získal prvé miesto Thomas Hostinský (SVK), druhé miesto Miroslav Ševela (SVK) a tretie miesto Tomáš Zboran (SVK).
Víťazom a tiež aj všetkým zúčastneným patrí gratulácia a poďakovanie. Rovnako poďakovanie patrí teamu Žilina Rebels a pánovi Ľubomírovi Janoškovi, ktorí prichystali perfektné podujatie s výbornou a zaujímavou traťou, a v neposlednom rade partnerom, ktorí podporili pretek.
Enduro sezóna SMF 2017 pokračuje podujatím 13. a 14. mája MM SR Enduro v Lišove a druhým podujatím Pohár SMF SuperEnduro 28. mája vo Valčianskej doline. Všetci ste srdečne pozvaní.
Text: Jaroslav Gažo
Sekretariát SMF, 09. 5. 2017
Pridané: 12.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!