Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2647 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28774
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17124)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou 2/2

 Zdieľať

Pridané: 15.08.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 17221 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou

Tomáš Hajduch - Awia:

Cébečka ma chytila za srdce už keď ju Honda predstavila a potom vylepšila verziou EX. A teraz v rámci inovácie prišlo aj RS – klasický bike s retro nádychom a modernými komponentami. Taký mix chutí – z diaľky a za jazdy pôsobí ako klasika spred 20-30 rokov, ale bližší pohľad zvedavcovi ukáže veci ako LED svetlomet, smerovky, moderné brzdy, ABS, podvozok.

Veľký mohutný bike – dominantný motor a okolo neho len nutné minimum, ale všetko elegantne zabalené. Krásne sedlo pod zadkom a typické dva okrúhle budíky vo výhľade. Nie, nedávajte na to prosím ani plexi, pokazí celý dojem. Motor štartuje na povel a zvuk – na Hondu až nezvykle vydarený i v sériovom „normami spútanom“ stave – veď popočúvaj vo videu. Dvihnúť ju zo stojanu chce trochu sily, ale to k tomu patrí.

A jazda? Jedným slovom by som povedal kráľovská. Komu ten bike nič nehovorí, možno by povedal, že je obyčajný. Na RS sa však jazdí skvele ako s týmito korábmi vždy, nádherne žehlí nerovnosti, nič ju nerozhádže, zrýchľuje plynulo a dokáže rovnako dobre jazdiť na kochačku, ako si aj trochu zašportovať. Proste poctivý klasický retro moderný naked bike.

nádherný dizajn, poctivé kovové diely, nádrž, moderná technika hmotnosť

Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou

Konkurencia

Tak áno, v tejto triede máme dnes na výber z extra bohatých švédskych stolov. Každý si môže do sýtosti naložiť na čo má chuť, rôzne charaktery, rôzne dynamiky. Isté je hádam len to, že cena na pokladni nebude až na pár výnimiek vôbec nízka.

Najväčším súperom eresky bude pravdepodobne jej staršia sestra EX, ktorá je o niečo klasickejšia, na vypletaných osemnástkach, s tradičnejšími detailami, a ktorá má o štyri stovky nižšiu cenu.

Ďalej tu máme rôzne usporiadania dvoch valcov, ale aj jeden radový trojvalec v podobe Yamahy XSR900. Tá je popri svojom najnižšom objeme najvýkonnejšia z celej triedy, má 115 koní a krúťak 87 Nm, treba však povedať, že jej motor je zďaleka najtočivejší. Yamaha má aj ďalší superlatív, a to v najnižšej cene. Ako jediná stojí pod desať tisíc.

Dosť vážnym rivalom je určite aj BMW R nineT s výkonnejším a krúťakovejším vzduchovým boxerom, s ktorým sa však jazdí podobne rýchlo (alebo nerýchlo) ako s CB. Bavorák má aj o niečo sofistikovanejší podvozok, ale široko-ďaleko najvyššiu cenu, dve stovky nad 15 000 eur. Pre sociálnejšie cítiacich jedincov existuje verzia Pure, ktorá má osekanejšiu výbavu (jednoduchá vidlica, jeden budík, minimum elektroniky) a preto aj nižšiu cenu, konkrétne 12 250 eur. To najzákladnejšie, motor, je však úplne rovnaký ako v tej drahšej verzii.

Plus mínus posledným bojovníkom je Triumph Bonneville T120. Jeho radový dvojvalcový vodník produkuje 80 koní, ale čo je dôležitejšie, 105 Nm pri nizučkých 3 100 otáčkach, a to je rekordne najnižšie položená krivka, pritom ešte aj najplochejšia. Triumph má aj trakčnú a palivové mapy v sérii, a ako jediný v triede aj halogénový svetlomet s integrovaným denným LED svietením. Jeho cena je pritom o takmer tisícku nižšia než Honda CB1100RS.

Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou

Záver

Tu si pomôžem citovaním nášho exredaktora Zeona, ktorý predošlú verziu EX opísal tak, že ani s mojimi grafomansko mechanicko-fetišistickými chúťkami by som to nedokázal lepšie:

K tejto motorke by mali dodávať aj malú drevenú stoličku. Takú tú so štyrmi krátkymi nohami a okrúhlym miestom na sedenie. Hlavne nízku, aby sa na nej zle sedelo, lebo aj tak by som pri nej na presne takej stoličočke presedel celé hodiny. S handričkou v ruke, nejakým tým prostriedkom na leštenie a dookola umýval umyté, lebo veď šmuhy by som narobil stále, a tie na takej motorke nemajú čo hľadať.

Nemenej podstatnou okolnosťou je aj to, že CB1100RS vyhrala v našej ankete Bike roka 2017 v kategórii naháč. Len pripomeniem, že v tej ankete hlasujete práve vy, čitatelia, a tak toto ocenenie má práve vďaka vám.

Honda CB1100RS je v dnešnej dobe v podstate unikát: spája starú japonskú štvorvalcovú školu s primeranou modernou športovosťou. So štýlovosťou to nepreháňa, evidentne stavia svoj štvorvalcový monopol nad počet lajkov na Instagrame, a preto sú jej hlavnou cieľovou skupinou pravdepodobne ľudia, ktorí už niekedy takúto starú školu okúsili. Keďže tí majú dnes okolo 35 a viac rokov, dá sa očakávať, že sú aj jazdecky pokojnejší. Presne takýmto ľuďom CB1100RS charakterovo sadne. Jej cenovka nesie hodnotu 12 490 eur.

Plusy, mínusy

verné podanie starej štvorvalcovej klasiky s modernými prvkami, celková estetika, podvozok pre niekoho možno kontrast v detailoch, pre iného možno netypický charakter motora

Video: Honda CB1100 RS 2017 - oldschool moderna

Video: Honda CB1100 EX/RS 2017

Pozadie / Wallpaper:

Honda CB1100 RS 2017
Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou
Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou
Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou
Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou
Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou

Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB1100RS 2017

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,7 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 16,8 l (3,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 230 km
Otáčky motora pri 50, 100, 130 km/h 1300 ot. / 2800 ot. / 3800 ot.
Počet dealerstiev Honda na Slovensku 8 (2 x BA, TT, NR, TN, ZA, PO, KE)
Cena motorky 12 490 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Padací rám 265 EUR
Vyhrievané rukoväte 350 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 53,40 EUR
Stupačka 68,50 EUR
Spätné zrkadlo 94,20 EUR
Smerovka 105,50 EUR
Svetlomet 739 EUR

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori jazdili v oblečení 4SR a KLMwear, prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o., a čižmách TCX od spoločnosti Styx.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Honda CB1100 EX 2017 Honda CB1100 RS 2017 BMW R nineT 2017 Yamaha XSR900 2017 Triumph Bonneville T120 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaBMWYamahaTriumph
Model:CB1100 EXCB1100 RSR nineTXSR900Bonneville T120
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:KlasikaKlasikaNaháčKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)štvorvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalecdvojvalec (4T)
Objem:1140 ccm1140 ccm1170 ccm847 ccm1200 ccm
Max. výkon:89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot.89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.80.2 k (59.0 kW) / 6550 ot.
Max. krútiaci moment:91 Nm / 5500 ot.91 Nm / 5500 ot.116 Nm / 6000 ot.87.5 Nm / 8500 ot.105 Nm / 3100 ot.
Kompresný pomer:9.5 :19.5 :112.0:111.5 : 110.0
Vŕtanie x Zdvih:73.5 x 67.273.5 x 67.2101.0 x 73.0 mm78 x 59.1 mm97,6 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom a olejomvzduchom a olejomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálnamanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm137 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm130 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm310 mm320 mm298 mm310 mm
Pneu vpredu:110/80-18120/70 ZR17120/70 ZR 17120/70-17100/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm265 mm245 mm255 mm
Pneu vzadu:140/70-18180/55 ZR17180/55 ZR 17180/55-17150/70 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:224 kg
Hmotnosť s náplňami:255 kg252 kg222 kg195 kg
Výška sedla:790 mm795 mm803 mm830 mm785 mm
Rázvor:1490 mm1485 mm1487 mm1440 mm1445 mm
Dĺžka:2200 mm2180 mm2175 mm2075 mm
Šírka:830 mm800 mm900 mm815 mm
Výška:1130 mm1100 mm1140 mm
Svetlá výška:135 mm130 mm135 mm
Objem nádrže:16.8 l16.8 l17 l14 l14.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.5 s
Spotreba paliva:4.4 l/100km5.7 l/100km5.3 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 221 kmcca 240 kmcca 241 km
Servisný interval:12 000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2017: 12 090 eurCena 8/2017: 12 490 eurCena 7/2017: 15 200 eurCena 8/2017: 9 990 eurCena 7/2017: 11 570 eur

<

Pridané: 15.08.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria