Anketa:
Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou 2/2
ZdieľaťPridané: 15.08.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 17221 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Cébečka ma chytila za srdce už keď ju Honda predstavila a potom vylepšila verziou EX. A teraz v rámci inovácie prišlo aj RS – klasický bike s retro nádychom a modernými komponentami. Taký mix chutí – z diaľky a za jazdy pôsobí ako klasika spred 20-30 rokov, ale bližší pohľad zvedavcovi ukáže veci ako LED svetlomet, smerovky, moderné brzdy, ABS, podvozok.
Veľký mohutný bike – dominantný motor a okolo neho len nutné minimum, ale všetko elegantne zabalené. Krásne sedlo pod zadkom a typické dva okrúhle budíky vo výhľade. Nie, nedávajte na to prosím ani plexi, pokazí celý dojem. Motor štartuje na povel a zvuk – na Hondu až nezvykle vydarený i v sériovom „normami spútanom“ stave – veď popočúvaj vo videu. Dvihnúť ju zo stojanu chce trochu sily, ale to k tomu patrí.
A jazda? Jedným slovom by som povedal kráľovská. Komu ten bike nič nehovorí, možno by povedal, že je obyčajný. Na RS sa však jazdí skvele ako s týmito korábmi vždy, nádherne žehlí nerovnosti, nič ju nerozhádže, zrýchľuje plynulo a dokáže rovnako dobre jazdiť na kochačku, ako si aj trochu zašportovať. Proste poctivý klasický retro moderný naked bike.
nádherný dizajn, poctivé kovové diely, nádrž, moderná technika | hmotnosť |
Konkurencia
Tak áno, v tejto triede máme dnes na výber z extra bohatých švédskych stolov. Každý si môže do sýtosti naložiť na čo má chuť, rôzne charaktery, rôzne dynamiky. Isté je hádam len to, že cena na pokladni nebude až na pár výnimiek vôbec nízka.
Najväčším súperom eresky bude pravdepodobne jej staršia sestra EX, ktorá je o niečo klasickejšia, na vypletaných osemnástkach, s tradičnejšími detailami, a ktorá má o štyri stovky nižšiu cenu.
Ďalej tu máme rôzne usporiadania dvoch valcov, ale aj jeden radový trojvalec v podobe Yamahy XSR900. Tá je popri svojom najnižšom objeme najvýkonnejšia z celej triedy, má 115 koní a krúťak 87 Nm, treba však povedať, že jej motor je zďaleka najtočivejší. Yamaha má aj ďalší superlatív, a to v najnižšej cene. Ako jediná stojí pod desať tisíc.
Dosť vážnym rivalom je určite aj BMW R nineT s výkonnejším a krúťakovejším vzduchovým boxerom, s ktorým sa však jazdí podobne rýchlo (alebo nerýchlo) ako s CB. Bavorák má aj o niečo sofistikovanejší podvozok, ale široko-ďaleko najvyššiu cenu, dve stovky nad 15 000 eur. Pre sociálnejšie cítiacich jedincov existuje verzia Pure, ktorá má osekanejšiu výbavu (jednoduchá vidlica, jeden budík, minimum elektroniky) a preto aj nižšiu cenu, konkrétne 12 250 eur. To najzákladnejšie, motor, je však úplne rovnaký ako v tej drahšej verzii.
Plus mínus posledným bojovníkom je Triumph Bonneville T120. Jeho radový dvojvalcový vodník produkuje 80 koní, ale čo je dôležitejšie, 105 Nm pri nizučkých 3 100 otáčkach, a to je rekordne najnižšie položená krivka, pritom ešte aj najplochejšia. Triumph má aj trakčnú a palivové mapy v sérii, a ako jediný v triede aj halogénový svetlomet s integrovaným denným LED svietením. Jeho cena je pritom o takmer tisícku nižšia než Honda CB1100RS.
Záver
Tu si pomôžem citovaním nášho exredaktora Zeona, ktorý predošlú verziu EX opísal tak, že ani s mojimi grafomansko mechanicko-fetišistickými chúťkami by som to nedokázal lepšie:
K tejto motorke by mali dodávať aj malú drevenú stoličku. Takú tú so štyrmi krátkymi nohami a okrúhlym miestom na sedenie. Hlavne nízku, aby sa na nej zle sedelo, lebo aj tak by som pri nej na presne takej stoličočke presedel celé hodiny. S handričkou v ruke, nejakým tým prostriedkom na leštenie a dookola umýval umyté, lebo veď šmuhy by som narobil stále, a tie na takej motorke nemajú čo hľadať.
Nemenej podstatnou okolnosťou je aj to, že CB1100RS vyhrala v našej ankete Bike roka 2017 v kategórii naháč. Len pripomeniem, že v tej ankete hlasujete práve vy, čitatelia, a tak toto ocenenie má práve vďaka vám.
Honda CB1100RS je v dnešnej dobe v podstate unikát: spája starú japonskú štvorvalcovú školu s primeranou modernou športovosťou. So štýlovosťou to nepreháňa, evidentne stavia svoj štvorvalcový monopol nad počet lajkov na Instagrame, a preto sú jej hlavnou cieľovou skupinou pravdepodobne ľudia, ktorí už niekedy takúto starú školu okúsili. Keďže tí majú dnes okolo 35 a viac rokov, dá sa očakávať, že sú aj jazdecky pokojnejší. Presne takýmto ľuďom CB1100RS charakterovo sadne. Jej cenovka nesie hodnotu 12 490 eur.
Plusy, mínusy
verné podanie starej štvorvalcovej klasiky s modernými prvkami, celková estetika, podvozok | pre niekoho možno kontrast v detailoch, pre iného možno netypický charakter motora |
Video: Honda CB1100 RS 2017 - oldschool moderna
Video: Honda CB1100 EX/RS 2017
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CB1100RS 2017
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5,7 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 16,8 l (3,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 230 km |
Otáčky motora pri 50, 100, 130 km/h | 1300 ot. / 2800 ot. / 3800 ot. |
Počet dealerstiev Honda na Slovensku | 8 (2 x BA, TT, NR, TN, ZA, PO, KE) |
Cena motorky | 12 490 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Padací rám | 265 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 350 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 53,40 EUR |
Stupačka | 68,50 EUR |
Spätné zrkadlo | 94,20 EUR |
Smerovka | 105,50 EUR |
Svetlomet | 739 EUR |
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori jazdili v oblečení 4SR a KLMwear, prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o., a čižmách TCX od spoločnosti Styx.
Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | BMW | Yamaha | Triumph |
Model: | CB1100 EX | CB1100 RS | R nineT | XSR900 | Bonneville T120 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |
Kategória: | Klasika | Klasika | Naháč | Klasika | Klasika |
Motor: | |||||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový trojvalec | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1140 ccm | 1140 ccm | 1170 ccm | 847 ccm | 1200 ccm |
Max. výkon: | 89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot. | 89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 80.2 k (59.0 kW) / 6550 ot. |
Max. krútiaci moment: | 91 Nm / 5500 ot. | 91 Nm / 5500 ot. | 116 Nm / 6000 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 105 Nm / 3100 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5 :1 | 9.5 :1 | 12.0:1 | 11.5 : 1 | 10.0 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.5 x 67.2 | 73.5 x 67.2 | 101.0 x 73.0 mm | 78 x 59.1 mm | 97,6 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC |
Chladenie: | vzduchom a olejom | vzduchom a olejom | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 137 mm | 120 mm | ||
Zdvih vzadu: | 120 mm | 130 mm | 120 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 310 mm | 320 mm | 298 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-18 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 | 100/90-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm | 265 mm | 245 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-18 | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-17 | 150/70 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 224 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 255 kg | 252 kg | 222 kg | 195 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 795 mm | 803 mm | 830 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1490 mm | 1485 mm | 1487 mm | 1440 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2200 mm | 2180 mm | 2175 mm | 2075 mm | |
Šírka: | 830 mm | 800 mm | 900 mm | 815 mm | |
Výška: | 1130 mm | 1100 mm | 1140 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 130 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 16.8 l | 16.8 l | 17 l | 14 l | 14.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.5 s | ||||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | 5.7 l/100km | 5.3 l/100km | 4.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 221 km | cca 240 km | cca 241 km | |
Servisný interval: | 12 000 | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | vypletané kolesá | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 7/2017: 12 090 eur | Cena 8/2017: 12 490 eur | Cena 7/2017: 15 200 eur | Cena 8/2017: 9 990 eur | Cena 7/2017: 11 570 eur |
Pridané: 15.08.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora