ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa vyhral v Gbeloch všetko čo sa dalo

 Zdieľať

Pridané: 22.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2738 [Šport - Motocross]

Druhé podujatie seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose sa uplynulú nedeľu uskutočnilo na Záhorí neďaleko obce Gbely. V triede MX2 Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM 250 SXF nenechal nikoho na pochybách, že je momentálne najlepší slovenský jazdec.

Richard Šikyňa vyhral v Gbeloch všetko čo sa dalo
Richard Šikyňa vyhral v Gbeloch všetko čo sa dalo

Po najrýchlejšom čase v kvalifikácii vyhral aj obidve jazdy a stal sa celkovým víťazom podujatia. Za dve víťazstvá si pripísal 50 bodov do priebežného hodnotenia, kde tiež dominuje na najvyššej priečke.

Richard Šikyňa (#102): „Od pondelka maturujem, tak som sa rozhodoval, či sa pretekov zúčastním, alebo využijem poslednú možnosť na učenie. Nakoniec som sa rozhodol, že do Gbelov pôjdem a trochu sa odreagujem. Trať bola pekne nachystaná, poliata a vyjazdili sa aj koľaje, čo nie je na Slovensku zvykom. Trať sa podobala na niektorých miestach väčším pretekom ako sú ADAC, bavilo ma to a preteky som si fakt užil. Podarilo sa mi dať 2x holeshot, z čoho som mal veľkú radosť a obidve jazdy som vyhral systémom štart-cieľ. Bol to dobrý tréning a aj odreagovanie pred maturitou. Teraz sa však musím naplno sústrediť už len na skúšky. Držte mi palce!!!

Richard Šikyňa vyhral v Gbeloch všetko čo sa dalo
Richard Šikyňa vyhral v Gbeloch všetko čo sa dalo

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Rozhodnutie zúčastniť sa pretekov v Gbeloch nakoniec padlo až na poslednú chvíľu. Prioritu v tomto období majú jednoznačne Rišove maturity. Som však rád, že Rišo využil túto možnosť vyčistiť si hlavu na trati a ukázal aj motokrosovým priaznivcom, ako je na tom jazdecky. Rišo je jasným dôkazom toho, že tvrdou, cieľavedomou a zodpovednou prácou je možné športovo rásť, podávať výborné športové výkony, ktoré sú výrazne nad slovenským priemerom. Vyhral kvalifikáciu, tiež obidva štarty a samotné finálové jazdy. Všetko s veľkým prehľadom. V Gbeloch jednoducho nemal vážnejšiu konkurenciu. Ak nám to vyjde, budeme sa snažiť ukázať sa aj na
ďalších domácich podujatiach. Rišo má na Slovensku stále viac priaznivcov, rastie mu popularita a dostáva sa mu aj uznanie za to, čo zatiaľ dokázal. Teraz mu však všetci držíme palce na maturity, aby po úspešnej kvalifikácii, teda písomkách zvládol aj ústne skúšky a „zvíťazil“ aj v tejto oblasti. Hneď po maturite ho čaká vo štvrtok jednodňový tréning v Čechách a v piatok už odlieta do Francúzska. V Ernée sa zúčastní pretekov Majstrovstiev Európy, alebo Majstrovstiev sveta, ak by sa dostal do nominácie.

Kompletné výsledky z pretekov Medzinárodných majstrovstiev Slovenska.


Foto: Radek Lavička, © MX Slovakia

Richard Šikyňa vyhral v Gbeloch všetko čo sa dalo
Richard Šikyňa vyhral v Gbeloch všetko čo sa dalo

Pridané: 22.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »