Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2804 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28584
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17019)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako KTM offroadové R Adventúry lietali na balkánskych šotolinách 3/3

 Zdieľať

Pridané: 05.06.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 34772 [Testy a predstavenia - Test]

Ťažké rozhodovanie – kerú vezmem za ženu?

Pôvodne som si myslel, že ak pôjdeme do terénu, tak 1090 R bude jasný víťaz. Pravda je ale taká, že rozdiely medzi nimi sú malé. 1090 nie je až o toľko ľahšia alebo na pocit obratnejšia. V tomto si budeme musieť počkať hádam na menšiu dvojvalcovú 800, ktorú KTM azda čoskoro prinesie. 1090 Adventure R je skvelá voľba a určite aj voľba z rozumu, má všetko čo je potrebné, jazdí veľmi podobne ako jej väčšia sestra a má priaznivejšiu cenu.

KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko

KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1290 Super Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)

No a 1290 Super Adventure R je tu potom pre naozajstného blázna, jazdca, ktorý chce všetko alebo nič! Mal by to byť riadny pilot, aby tejto kočke doprial v teréne to, čo má ona rada. Na ceste je to navyše maskovaný superbike a je pripravená i na turistiku. Hypoteticky, ak by som si mal vybrať a nemusel som hľadieť na cenu, tak by som poprosil jednu 1290 R zabaliť a zhodiť ma s ňou niekam na Saharu...

KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko

KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko

Video

Video: KTM 1090/1290 Adventure R offroad test, Zadar

Video: KTM Adventure R - Offroad Chorvátsko

Video: KTM 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017

Video: KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S 2017 test na Sicílii

Pozadie / Wallpaper:

Ako sa driftuje so 160 koňmi? Ako nič! - KTM 1290 Super Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
Hop cez kameňe - KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1290 Super Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1290 Super Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1290 Super Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)
KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 (Super) Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 (Super) Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko

Navštívili sme:

Trasa výjazdu
Maslenički most (cestný)
Pamatník Pierre Brice - miesto kde zastrelili Winnetoua
Vodopád na rieke Zrmanja

KTM 1090 Adventure 2017:

KTM 1090 Adventure - graf výkon, krútiaci moment
KTM 1090 Adventure - graf výkon, krútiaci moment

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 1090 Adventure R 2017:

Servisný interval 15 000 km
Spotreba 6 l/100 km
Objem nádrže 23 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 330 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 2.500 ot. (4 st.) / 3.500 ot. / 5.000 ot.
Cena motorky 13 990 eur

Konfigurátor s prílušenstvom

KTM 1290 Super Adventure R 2017:

KTM 1290 Super Adventure - graf výkon, krútiaci moment
KTM 1290 Super Adventure - graf výkon, krútiaci moment

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 1290 Super Adventure S 2017:

Servisný interval 15 000 km
Spotreba 5,5l - 7,4 l / 100 km
Objem nádrže z toho rezerva 23 l (model T 30l)
Dojazd 300+ km
Cena motorky 16 750 EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Konfigurátor s prílušenstvom

Travel Pack (HHC, MSR, Quickshifter+, KTM MY RIDE) 687,54 EUR
Touring balík (3x kufor + tankvak) 1572,72 EUR
Comfort balík (vyhrievané sedla, rukoväte, GPS držiak) 652,14 EUR
Padacie rámy 284,28 EUR
Ochrana motora 274,44 EUR
Akrapovič Slip-On 963,00 EUR
Hill-Hold Control 178,80 EUR
KTM MY RIDE 97,38 EUR
Quickshifter+ 392,46 EUR
Vyhrievané rukoväte 195,78 EUR
Držiak GPS 67,92 EUR
Alarm 323,64 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Tomáš Hajduch - Awia

Redaktora na test pozvala spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon, čižmy Touratech Destino.

Technické parametre a výbava celej série KTM Adventure 2017:

Foto:
 KTM 1090 Adventure 2017 KTM 1090 Adventure R 2017 KTM 1290 Super Adventure R 2017 KTM 1290 Super Adventure S 2017 KTM 1290 Super Adventure T 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTMKTM
Model:1090 Adventure1090 Adventure R1290 Super Adventure R1290 Super Adventure S1290 Super Adventure T
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1050 ccm1050 ccm1301 ccm1301 ccm1301 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot.125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:107 Nm / 5750 ot.109 Nm / 6500 ot.140 Nm / 6750 ot.140 Nm / 6750 ot.140 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:13.0:113.0:113.1 : 113.1 : 113.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 63 mm103 x 63 mm108 x 71 mm108 x 71 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:185 mm220 mm220 mm200 mm200 mm
Zdvih vzadu:190 mm220 mm220 mm200 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R1990/90-2190/90-21120/70-19120/70-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm267 mm268 mm268 mm268 mm
Pneu vzadu:150/70 R17150/70-18150/70-18170/60-17170/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg207 kg217 kg215 kg215 kg
Hmotnosť s náplňami:235 kg
Výška sedla:850 mm890 mm890 mm860 mm860 mm
Rázvor:1560 mm1580 mm1580 mm1560 mm1560 mm
Svetlá výška:220 mm250 mm250 mm220 mm220 mm
Objem nádrže:23 l23 l23 l23 l30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.5 l/100km5.6 l/100km5.6 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 313 kmcca 308 kmcca 308 kmcca 401 km
Servisný interval:15 000km15 000km15 000km15 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienieáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:nieáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienienieáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WPplne nastaviteľný podvozokv sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí.v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 12 790 eurCena 2/2017: 13 990 EURCena 2/2017: 16 750 eurCena 2/2017: 16 190 EURCena 2/2017: 17 950 eur

<

Pridané: 05.06.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: