Anketa:
Pozvánka: Ducati day, 14. 6., Slovakia ring - príď si vyskúšať novinky Ducati a zajazdiť si na svojej motorke
ZdieľaťPridané: 31.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4374 [Novinky - Pozvánka]
Už celkom tradičný okruhový Ducati day sa bude konať v stredu 14. júna, opäť na Slovakia ringu. Vyskúšať si môžeš deväť modelov Ducati, a popri tom si môžeš na okruhu zajazdiť na svojej motorke, aj keby nebola rovnakej značky.
Zoznam predvádzacích motocyklov:
- Scrambler Full Throttle
- Monster 797
- Monster 821
- Monster 1200S
- 959 Panigale
- Supersport
- Multistrada 950
- Multistrada 1200S
- XDiavel S
Podmienky predvádzacích jázd:
- vlastné moto oblečenie (kožená kombinéza, prípadne textilné oblečenie s protektormi) + prilba a rukavice
- vratná záloha 1000 eur v hotovosti (kreditné karty nebudú akceptované)
- cena jednej skúšobnej jazdy 30 eur
- trvanie skúšobnej jazdy 20 minút
Rozdelenie jazdcov do skupín podľa zručnosti + časový harmonogram:
A - pokročilý, B - mierne pokročilý, C - začiatočník
Platby:
- Celodenný vstup (7 x 20 minút) DUCATI - 100 eur, iné značky – 120 eur
- Jednorazový vstup (20 minút) – 20 eur
- Predobedný vstup (4 x 20 minút) – 70 eur
- Poobedný vstup (3 x 20 minút) – 50 eur
Aj na jazdy na vlastnom motocykli je potrebné registrovať sa vopred - registračný formulár na jazdy na vlastnom motocykli.
Mapa:
Pridané: 31.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch motocyklov (EWC) Na Slovakia ringu už tento víkend! - Redakcia
- Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - Redakcia
- Pozvánka: Deň all-inclusive na Slovakiaringu za super cenu - ČSOB LEASING MOTO DAY 2016 - Redakcia
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 16.6.2014 Slovakiaring - Redakcia
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 18.5.2014 Slovakiaring - Redakcia
- Jaro Černý testoval Ducati Panigale - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!