Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1156 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jaro Černý testoval Ducati Panigale

 Zdieľať

Pridané: 07.11.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5402 [Šport - Cestné Motocykle]

V pondelok 28. októbra prebehol na Slovakia Ringu test slovenského tímu SK Energy. Stockový motocykel Ducati 1199 R Panigale, ktorý v uplynulej sezóne mimoriadne úspešne sedlal v seriáli FIM Superstock 1000 Cup český pretekár Ondřej Ježek, si vyskúšal i Jaro Černý.

Jaro sa s tímom SK Energy už tento rok na pretekoch predstavil, ale štartoval na Kawasaki, a tak zvezenie s Panigale bolo jeho vôbec prvou skúsenosťou s dvojvalcovým strojom. „Nuž, jednoznačne musím povedať, že sa mi to páčilo,“ pochvaľuje si.

„Kawasaki mi vôbec nesedela, respektíve som s ňou nemohol dosahovať to čo ja od motorky požadujem. Na tomto teste s Panigale sme síce do jednej čakali na suchú trať a od tretej sa začalo stmievať a nezostalo nám mnoho času na jazdenie a podrobnejšie ladenie, no aj tak tak to bol pozitívny test. Cítil som aj to, že som od Nürbrgringu nesedel na ostrej motorke a teraz navyše hneď po prvý raz na dvojvalci, no bolo to OK. Hlavný rozdiel bol v tom, že to točí menej a výkon je postavený nižšie ako u štvorvalca, takže sa treba naučiť radiť. Skvelé je, ako ten motocykel doslova padá do zákrut. Jazda pôsobí celkovo rozvlnene, ale nevadí to, motorka dáva istotu, že je všetko pod kontrolou,“

Jaro by mal stroj Ducati 1199 R Panigale sedlať v tíme SK Energy v nadchádzajúcej sezóne vo svetovej sérii “Superstock 1000 FIM Cup”.

text/foto: Rišo Karnok, Tomáš Motyčka

Pridané: 07.11.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »