Anketa:
Jaro Černý testoval Ducati Panigale
ZdieľaťPridané: 07.11.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5402 [Šport - Cestné Motocykle]
V pondelok 28. októbra prebehol na Slovakia Ringu test slovenského tímu SK Energy. Stockový motocykel Ducati 1199 R Panigale, ktorý v uplynulej sezóne mimoriadne úspešne sedlal v seriáli FIM Superstock 1000 Cup český pretekár Ondřej Ježek, si vyskúšal i Jaro Černý.
![]() |
Jaro sa s tímom SK Energy už tento rok na pretekoch predstavil, ale štartoval na Kawasaki, a tak zvezenie s Panigale bolo jeho vôbec prvou skúsenosťou s dvojvalcovým strojom. „Nuž, jednoznačne musím povedať, že sa mi to páčilo,“ pochvaľuje si.
![]() |
„Kawasaki mi vôbec nesedela, respektíve som s ňou nemohol dosahovať to čo ja od motorky požadujem. Na tomto teste s Panigale sme síce do jednej čakali na suchú trať a od tretej sa začalo stmievať a nezostalo nám mnoho času na jazdenie a podrobnejšie ladenie, no aj tak tak to bol pozitívny test. Cítil som aj to, že som od Nürbrgringu nesedel na ostrej motorke a teraz navyše hneď po prvý raz na dvojvalci, no bolo to OK. Hlavný rozdiel bol v tom, že to točí menej a výkon je postavený nižšie ako u štvorvalca, takže sa treba naučiť radiť. Skvelé je, ako ten motocykel doslova padá do zákrut. Jazda pôsobí celkovo rozvlnene, ale nevadí to, motorka dáva istotu, že je všetko pod kontrolou,“
Jaro by mal stroj Ducati 1199 R Panigale sedlať v tíme SK Energy v nadchádzajúcej sezóne vo svetovej sérii “Superstock 1000 FIM Cup”.
![]() |
text/foto: Rišo Karnok, Tomáš Motyčka
Pridané: 07.11.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš Svitok: v rovnakom tíme s novým motocyklom - Redakcia
- Pozvánka: Deň all-inclusive na Slovakiaringu za super cenu - ČSOB LEASING MOTO DAY 2016 - Redakcia
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 18.5.2014 Slovakiaring - Redakcia
- Pozvánka: Ducati day, 14. 6., Slovakia ring - príď si vyskúšať novinky Ducati a zajazdiť si na svojej motorke - Redakcia
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 16.6.2014 Slovakiaring - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!