Anketa:
Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 16.6.2014 Slovakiaring
ZdieľaťPridané: 09.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4684 [Bleskovky - Novinky]
Pozývame Vás na DUCATI DAY 2014 - deň keď môžete vyskúšať motorky Ducati alebo si zajazdiť celý deň na ringu na tej vašej - značka nerozhoduje.
Dátum a miesto konania: 16.6.2014 Slovakiaring, Orechová Potôň
![]() |
Možnosť vyskúšať prevádzacie motocykle DUCATI SLOVAKIA:
- Monster 1200
- 899 Panigale
- 1199 Panigale S
- Multistrada 1200S Touring
- Streetfighter S
Podmienky testovacích jázd:
- vlastné moto oblečenie (kožená kombinéza, prípadne textilné oblečenie s protektormi) + prilba + rukavice
- vratná záloha 1000 EUR v hotovosti (kreditné karty nebudú akceptované)
- cena jednej skúšobnej jazdy 30 EUR
- trvanie skúšobnej jazdy 20 minút
Registrácia testovacích jázd TU.
Celodenné jazdy na vlastnom motocykli:
- DUCATI - 90 EUR
- Iné značky - 110 EUR
Viac info: ducati.sk
Pridané: 09.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: DUCATI DAY 2014 – 18.5.2014 Slovakiaring - Redakcia
- Pozvánka: Deň all-inclusive na Slovakiaringu za super cenu - ČSOB LEASING MOTO DAY 2016 - Redakcia
- Pozvánka: Zahrievanie motorov na Kawasaki Track Day 2018 - Redakcia
- Pozvánka: Ducati day, 14. 6., Slovakia ring - príď si vyskúšať novinky Ducati a zajazdiť si na svojej motorke - Redakcia
- Prvá jazda na brutálnej kompresorovej Kawasaki H2 SX + testy ďalších noviniek na Kawasaki track day 2018 - Muli
- Pozvánka: Ducati Day 7. 6. 2016 na Slovakia ringu - príď si vyskúšať novinky! - Redakcia
- Pozvánka na BMW RR Days - 10. a 11. mája 2017, Brno - Redakcia
- Jaro Černý testoval Ducati Panigale - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!