Anketa:
Richardovi Šikyňovi ušlo pódium v Pacove len o vlások
ZdieľaťPridané: 06.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2419 [Šport - Motocross]
Osemdielne medzinárodné majstrovstvá v motokrose u našich západných susedov pokračovali v nedeľu 4.6.2017 tretím podujatím na krásnej, ale zradnej trati v Pacove. Aj napriek prehánkam mohli diváci sledovať fascinujúce súboje do posledných pretekov.
Seriálu sa pravidelne zúčastňuje aj Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM 250 SXF. Celý český seriál však jazdí vo farbách partnerského tímu JD 191 KTM Racing Team, pod vedením Jirka Jankovského. Po šiestom mieste v kvalifikácii si za 4. a 3. miesto pripísal 38 bodov do celkového hodnotenia a posunul sa na 4. miesto v priebežnom hodnotení seriálu. O pódium za celkové 3. miesto v Pacove prišiel len o vlások, keď bol tentokrát šťastnejší český jazdec Martin Krč s rovnakým počtom bodov, ale lepším umiestnením v druhej jazde. Celové víťazstvo získal Sulivan Jaulin (FRA) len o bod pred Bence Szvobodom (HUN).
Richard Šikyňa (#102): „V kvalifikácii som sa trochu trápil a skončil som šiesty. Bolo nás na trati cez 60, tak sa mi nepodaril zajazdiť čas, aký som chcel. V 1. jazde som odštartoval piaty, ale hneď som sa dostal na 3. miesto. Bohužiaľ pri snahe dostať sa cez Sulivana som spadol a prepadol sa až na 9. miesto. Po stíhacej jazde som nakoniec prešiel cieľom štvrtý. V 2. jazde som odštartoval tretí a celú jazdu až do cieľa som vydržal na tomto mieste. Nakoniec mi to vydalo celkovo zase len na 4. miesto. Chcem poďakovať tímu JD191 KTM Racing Team, za ktorý v Čechách jazdím, tiež môjmu tímu MX Slovakia a všetkým ľuďom, ktorí mi pomáhajú a samozrejme fanúšikom, ktorí ma na trati povzbudzovali. Ďakujem vám!“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Pacovská trať nie je pre Richarda tým najšťastnejším miestom. V minulosti sa tu nevyhol ani bolestivému pádu, či technickým problémom. Aj túto nedeľu sa nevyhol malému zaváhaniu v prvej jazde, keď po slušnom štarte jazdil po pár zákrutách na 3. mieste. V 2. kole sa snažil dostať vnútornou stranou zákruty pred Francúza Jaulina, no „položil“ motorku a prepadol sa o niekoľko miest. Následne sa mu podarilo prebojovať až na 4. miesto a doťahoval sa aj na tretieho Jakuba Terešáka. Na lepšie umiestnenie mu už ale nezostal čas. V druhej jazde zopakoval vydarený štart, usadil sa na treťom mieste, kde vydržal až do cieľa. Veľmi som mu prial prvé české pódium, no nakoniec to bolo nepopulárne 4. miesto. S rovnakým počtom bodov sa na bedňu dostal Martin Krč po víťazstve v druhej jazde. Rišo má teraz trochu voľna, ale hneď v utorok večer cestuje s trénerom Mirkom Kučírkom do Holandska a Belgicka na sústredenie. Pretekov MXGP v ruskom Orlyonoku sa tento víkend nezúčastníme pre neskoré potvrdenie nominácie zo strany promotéra. Padlo v tíme rozhodnutie, že to nebudeme „znásilňovať“ a vzniknutý časový priestor využijeme na tréning na piesku a aj prípravou na ťažké pretekmi ADAC v nemeckom Bielsteine, ktoré sú o dva týždne.“
Pridané: 06.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!