Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3050 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (82)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950 2/2

 Zdieľať

Pridané: 18.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 15498 [Testy a predstavenia - Test]

Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950
Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Bejby Multistrada, tak som nazval novú Multistradu 950, keď som ju videl prvý raz. No pri bližšom zoznámení s ňou si toto už nedovolím povedať. Motor je síce menší, ale výzorom aj konštrukciou je ako jej „väčšia“ sestra Multistrada 1200.

Začnem dizajnom tejto motorky, pretože to je prvé čím vás táto mašina zaujme. Červená farba jej neskutočne pristane, a preto ju budete chcieť mať stále čistú, aby vynikla. Je krásna na slnku, ale aj pri západe slnka, budete sa chcieť na ňu stále pozerať. Predok je v štýle väčšej Multistrady, čo je super. Nemá síce led svietenie, ale vzhľadom na to, že je to základný model z rodiny, tak sa s tým človek dokáže stotožniť. Dizajnová chuťovka sú smerovky v predných chráničoch rukovätí, ktoré dotvárajú nádherný dizajn motorky. Zadná časť je celkom úzka a zakončená veľmi pekným a moderným koncovým svetlom. Čo sa mne osobne páči je originálna koncovka výfuku, ktorá je minimalistická a nekazí vzhľad motorky. Zvuk by mohol byť aj výraznejší, ale pri vyšších otáčkach a pri záťahu ju budete počuť, o to sa báť nemusíte. Koleso vzadu by mohlo byť aj širšie, čo by ešte zvýraznilo atraktivitu motorky. Ochrana pred vetrom je nastaviteľná výškovo, čo poteší pri dlhších jazdách a aj fakt, že sa to dá nastaviť počas jazdy jednou rukou. Displej je prehľadný a orientovanie sa v ňom zaberie iba chvíľku. Je taký veľký, že sa ma pár ľudí opýtalo, či v ňom je aj navigácia, bohužiaľ som musel odpovedať, že nie je. Obrovským plusom je 20-litrová nádrž, čo značí možnosť dlhých výjazdov bez potreby neustáleho tankovania.

Multistradu som zobral najprv na výlet okolo komína, potom aj smer stredné Slovensko. Vyskúšal som ju na okreskách, ale aj na diaľnici, vzhľadom na to, že je to typ motorky, ktorý zvláda aj dlhé diaľničné presuny. Malý kúsok som ju vyskúšal aj na poľnej ceste pri okreske a na trávnatom povrchu. Keď som išiel po poľnej ceste, tak som prepol nastavenie motorky do módu enduro. Motorka je v tomto režime kľudnejšia, trakcia je umiernenejšia. Inak som ju mal na ceste nastavenú prevažne v sport.

Motor ťahá pekne odspodu, a čím vyššie otáčky, tým krajší tón zvuku vychádza z koncovky, občas som dokonca počul jemné prasknutie z výfuku, čo poteší nejdeného z nás. Môj prvý výlet bol smerom na Trnavu, kde som mal možnosť, vďaka počasiu, vyskúšať aj Mulťošku na mokrom povrchu. Chovala sa veľmi príjemne a človek nemá strach pridať aj na vode, a to som neprepol režim zo športu. Akonáhle sa mi zjavil suchý pás smerom na Voderady, tak som začal ťahať za plyn. Ostal som milo prekvapený, aký ma motor záťah. Ochotne ťahá odspodu a dych mu nedôjde ani vo vyšších otáčkach.

Smerom na Senec je zopár horizontov, na ktorých vám odľahčí predné koleso, no motorka je napriek tomu stabilná, a to najmä vďaka širokým riadidlám a nepotrebuje ani tlmič riadenia. Páči sa mi ako je táto talianska kráska prívetivá k jazdcovi a je s ním zosynchronizovaná. Nie je taká ostrá ako jej väčšia sestra, ale to len preto, že je určená aj pre tých jazdcov, ktorí nepotrebujú obrovský výkon a presedlávajú z menších kubatúr, no na 1200 si ešte netrúfnu. Výbornou voľbou sú brzdy Brembo, kde sa človek môže na ne stopercentne spoľahnúť.

Druhá časť výletu bola smerom na Duchonku, tak som si dovolil vyskúšať talianku aj na diaľnici. Bez problémov zvláda diaľničné tempo, nápor vzduchu je prijateľný aj vďaka ochrane pred vetrom. Za Piešťanmi smer Havran je zopár šikovných zákrut, kde som sa veľmi zabavil aj vďaka nastaveniu podvozka, ktorý zvláda bohužiaľ nie zrovna príjemný povrch na našich cestách. Medzi dedinami Multistrada ochotne zrýchľuje, ale aj brzdí, a to motorkára vždy baví si z času na čas poriadne pridať a vedieť, že pri vjazde do dediny nebude problém ubrzdiť. Do zákrut sa skláňa s istotou, čo vám umožní rýchlejší prejazd zákrutami.

V noci som sa vybral z Duchonky domov, prvé čo som postrehol je, že pri prepínaní stretávacích a diaľkových svetiel sa stretávacie svetlá vypnú a zapnú sa diaľkové a naopak, čo je zaujímavou voľbou, lebo stratíte ten rozptyl stretávacích svetiel. Vybral som sa ako inak pomimo diaľnicu, nech si užívam cestu naplno. Po príjazde domov som sa vôbec necítil unavený, čo je dobrým predpokladom na oveľa dlhšie výlety ako som bol ja.

Na druhý deň je krásne slnečné ráno. Vytiahnem motorku z garáže na dvor, aby som ju po výlete umyl. Pri umývaní si viem vychutnať dizajn a detaily tejto talianky. Jazda s ňou bola perfektným zážitkom a viem si s ňou predstaviť viacero podobných víkendov.

ovládateľnosť, spoločné črty s 1200, kultivovaný chod motora vibrácie v spätných zrkadlách, zadná pneumatika mohla byť širšia

Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950
Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950

Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950
Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950
Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950
Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950

Konkurencia

Tak na toho šťastlivca, ktorý si dnes vyberá nové cestovné enduro, na totálku doslovne platí poučka, že vo výhode je ten čo si vyberá, nie ten čo predáva. Máme tu plné priehrštie strojov s rôznymi cenami, rôznymi počtami valcov a ich usporiadaniami, ako aj rôznymi charaktermi. Len tak narýchlo: Honda VFR800X Crossrunner, MV Agusta Tourismo Veloce 800, Triumph Tiger Sport 1050, Kawasaki Versys 1000, Yamaha Tracer 900, Suzuki V-Strom 1000, KTM 1090 Adventure... A to som vyberal len stroje, ktoré majú nad 100 koní. Dobré, čo?

Aby som tu dostatočne popísal rozdiely medzi všetkými strojmi, asi by som musel mať vyštudovanú kombinatoriku. Lenže aj to by nám bolo nanič, pretože posledné čo pri emotívnych motorkách potrebujeme, sú suché tabuľkové údaje. Spomeniem teda len "naj": najnižšiu cenu má Yamaha Tracer 900 (10 590 eur), najvyššiu MV Agusta Tourismo Veloce 800 (14 990 eur). Najnižší výkon ponúka Suzuki V-Strom 1000 (100 koní), najvyšší Triumph Tiger Sport 1050 (126 koní). Multistrada 950 je presne v strede medzi týmito parametrami, výbavovo je však ľahko nadpriemerná.

Pre viac informácií a dôvodov na dilematické škrabanie sa za uchom odporúčam pozrieť si tabuľky nižšie. Pre vykreslenie rozdielov oproti väčšej sestre tam uvádzam aj základnú Multistradu 1200.

Záver

Ou, benvenuto in famiglia, piccola Multistrada. Ak by si nemala väčšie sestry, nik by ťa nenazval malou. Nemal by jediný dôvod. Ale keďže ich máš, nesmieš zabúdať na hierarchiu; preto všetci rozumieme tvojim jednoduchším detailom.

Po Scrambleri a Monstri 797 je aj Multistrada 950 veľmi logickým krokom. V porovnaní s nimi je však určite najtalianskejšia, s určitými prvkami starej školy. Nie natoľko, aby vystrašila menej skúsených jazdcov, ale ani nie natoľko, aby odradila typických dukatistov. Za cenu 12 490 eur tak môžeš dostať nefalšovaný dospelý taliansky stroj, ktorý ti do pár stoviek alebo tisícok kilákov v dobrom zmysle ukáže, čo to znamená byť v rodine Ducati. Tá cena je nastavená veľmi trefne, pretože medzi spomínanými konkurentami nenájdeš stroj, ktorý by ponúkal viac temperamentných emócií za menej peňazí.

Plusy, mínusy

ovládateľnosť, zachovaná talianskosť, nízka spotreba, ochrana pred vetrom, pohodlie z estetického hľadiska mohla byť zadná pneumatika širšia

Video: Ducati Multistrada 950 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

==Ducati Multistrada 950 2017:==
Servisný interval 15 000 km
Spotreba 5,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 20 l (4 l rez.)
Orientačný dojazd (po kontrolku rezervy) 290 km
Otáčky motora pri 50, 100 a 130 km/h 2 100 ot. / 4 000 ot. / 5 200 ot.
Cena motorky 12 490 eur

Ceny výbavových balíkov a vybraných doplnkov:

Balík Touring (bočné kufre, hlavný stojan) 879,40 eur
Balík Sport (koncovka Termignoni, detaily) 1126,80 eur
Balík Urban (zadný kufor, tankvak, USB) 684,29 eur
Balík Enduro (LED hmlovky, padáky, kryty) 1258,80 eur
Vyhrievané rukoväte 264 eur
Tankvak (13 až 15 litrov) 220 eur
Padacie rámy 358,80 eur
Hmlovky 367,42 eur
Viac položiek v oficiálnom katalógu.

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 110,59 eur
Stupačka 18,46 eur
Spätné zrkadlo 104,45 eur
Smerovka predná 74,76 eur
Smerovka zadná 26,30 eur
Svetlomet 510,86 eur

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer, Martin Chudý

Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a čižmách TCX od spoločnosti Styx.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Ducati Multistrada 950 2017 Honda Crossrunner 2017 Yamaha Tracer 900 2017 Triumph Tiger Sport 1050 2017 KTM 1090 Adventure 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiHondaYamahaTriumphKTM
Model:Multistrada 950CrossrunnerTracer 900Tiger Sport 10501090 Adventure
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec do L (4T)štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:937 ccm782 ccm847 ccm1050 ccm1050 ccm
Max. výkon:113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot.106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.126.5 k (93.0 kW) / 9475 ot.125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot.
Max. krútiaci moment:96.2 Nm / 7750 ot.75 Nm / 8500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.106 Nm / 7000 ot.107 Nm / 5750 ot.
Kompresný pomer:12,6:111.8:111.5 : 111.7:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67,5 mm72 x 48 mm78 x 59.1 mm79 x 71.4mm103 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm145 mm137 mm140 mm185 mm
Zdvih vzadu:170 mm148 mm130 mm150 mm190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremenedvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm298 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 R19120/70-R17M/C120/70-17120/70 ZR 17110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm256 mm245 mm255 mm267 mm
Pneu vzadu:170/60 R17180/55-R17M/C180/55-17180/55 ZR 17150/70 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg212 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg242 kg210 kg235 kg235 kg
Výška sedla:840 mm815 mm845 mm830 mm850 mm
Rázvor:1594 mm1475 mm1440 mm1540 mm1560 mm
Dĺžka:2280 mm2190 mm2160 mm2150 mm
Šírka:995 mm870 mm950 mm835 mm
Výška:1470 mm1360 mm1345 mm1310 mm
Svetlá výška:165 mm135 mm220 mm
Objem nádrže:20 l20.8 l18 l20 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.4 l/100km5.3 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 277 kmcca 288 kmcca 283 kmcca 313 km
Servisný interval:15 00015 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienienieáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériinie
El. Podvozok:nienienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sériiza príplatok
Iná výbava:12V zásuvkanenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 12 490 eur

Výbavové balíky: Touring pack (bočné kufre 58L, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, hliníkový kryt nádržky prednej brzdy, záslepky do rámu) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryty motora, kryt chladiča, padací rám)
Cena 6/2017: 12 190 eurCena 6/2017: 10 590 eurCena 9/2017: cca 12 410 eurCena 9/2017: 12 790 eur
Foto:
 Ducati Multistrada 950 2017 Suzuki V-Strom 1000 2017 MV Agusta Turismo Veloce 800 2017 Kawasaki Versys 1000 2017 Ducati Multistrada 1200 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiSuzukiMV AgustaKawasakiDucati
Model:Multistrada 950V-Strom 1000Turismo Veloce 800Versys 1000Multistrada 1200
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovnáCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)
Objem:937 ccm1037 ccm798 ccm1043 ccm1198.4 ccm
Max. výkon:113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:96.2 Nm / 7750 ot.101 Nm / 4000 ot.83 Nm / 8000 ot.102 Nm / 7500 ot.136 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:12,6:111.3:113.3 : 110.3 :112,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67,5 mm100 x 66 mm79 x 54.3 mm77 x 56 mm106 x 67.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm160 mm150 mm170 mm
Zdvih vzadu:170 mm160 mm150 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremenedvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm320 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 R19110/80-R19120/70-17120/70ZR17M/C120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:265 mm260 mm220 mm250 mm265 mm
Pneu vzadu:170/60 R17150/70-R17190/55-17180/55ZR17M/C190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg191 kg209 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg228 kg250 kg232 kg
Výška sedla:840 mm850 mm870 mm845 mm825 mm
Rázvor:1594 mm1555 mm1420 mm1520 mm1530 mm
Dĺžka:2280 mm2285 mm2080 mm2240 mm2190 mm
Šírka:995 mm865 mm900 mm895 mm1000 mm
Výška:1470 mm1410 mm1400 mm1495 mm
Svetlá výška:165 mm140 mm150 mm
Objem nádrže:20 l20 l22 l21 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.5 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 277 kmcca 286 kmcca 300 km
Servisný interval:15 00012 00015 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km12000 km15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienieáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:nieáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:za príplatokáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatok
Iná výbava:12V zásuvka12V zásuvkaBluetoothplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 12 490 eur

Výbavové balíky: Touring pack (bočné kufre 58L, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, hliníkový kryt nádržky prednej brzdy, záslepky do rámu) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryty motora, kryt chladiča, padací rám)
Cena 9/2017: 11 490 eurCena 6/2017: 14 990 eurCena 9/2017: 12 595 eurCena 6/2017: 14 990 eur

Touring pack (bočné kufre 58L, vyhrievané rukoväte, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná karbónová koncovka výfuku Termignoni, karbónový predný blatník, hliníkový kryt spojkovej nádržky a nádržky prednej brzdy) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, stupačky off-road, kryt vodného chladiča, padací rám, rozšírenie bočného stojanu)

<

Pridané: 18.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (82)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria