ISSN 1336-6491 | Online: 2198 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Maco Racing Team sa na EWC na Slovakia Ringu predstaví s dvomi posádkami

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3763 [Šport - Cestné Motocykle]

Už 24. júna sa na Slovakia Ringu uskutoční historicky prvé podujatie svetového šampionátu cestných motocyklov na Slovensku. Osemhodinové preteky budú súčasťou Endurance World Championship a na mieste sa predstaví aj úspešný slovenský tím Yamaha Maco Racing, a to dokonca s dvomi posádkami!

Yamaha Maco Racing Team sa na EWC na Slovakia Ringu predstaví s dvomi posádkami
Yamaha Maco Racing Team sa na EWC na Slovakia Ringu predstaví s dvomi posádkami

Po troch podujatiach seriálu je slovenský tím s pretekármi Markom Jermanom, Gregory Junodom a Anthonym Dos Santosom na priebežnom šiestom mieste hodnotenia svetového šampionátu, pričom je zároveň najúspešnejším súkromným tímom. Pätnástu sezónu v seriáli zahájil tím štvrtým a ôsmym miestom na francúzskych 24-hodinovkých Bol d´Or a Le Mans a pokračoval fantastickým tretím miestom na osemhodinových pretekoch v nemeckom Oscherslebene. V čo najlepšom svetle sa bude chcieť ukázať pred domácim publikom.

Veľmi nás teší, že sa môžeme po prvýkrát predstaviť aj pred slovenskými fanúšikmi, navyše počas takto výborne rozbehnutej sezóny,“ vraví majiteľ tímu Martin Kuzma. Príprava na toto podujatie však oproti tým ostatným nie je v ničom výnimočná. „Vždy do toho ideme naplno, naša príprava na Slovakia Ring teda nebude odlišná ako na iné preteky,“ vysvetľuje a priznáva, že aj ciele zostávajú rovnaké ako aj na zahraničných podujatiach. „Výsledok vždy závisí aj od šťastia, ktoré hrá práve vo vytrvalostných pretekoch významnú úlohu. Mnoho rokov sa nám otáčalo chrbtom, no konečne je aj ono na našej strane a v spojení s výkonmi našich pretekárov a celého tímu dokazujeme, že aj malý tím z Bratislavy sa môže výrazne presadiť vo svetovom šampionáte. Aj na Slovakia Ringu preto môžeme reálne pomýšľať na umiestnenie na 5. až 10. mieste. Pokiaľ sa opäť podarí ešte niečo viac, tak to bude mať pre nás cenu víťazstva, presne tak, ako tomu bolo na Bol d´Or alebo v Oscherslebene. Ostávame však nohami na zemi, uvedomujeme si, kto sú naši konkurenti, sú to tímy, ktoré majú oveľa väčšie meno, skúsenosti a zázemie a preto k nim pristupujeme predovšetkým s rešpektom,“ vysvetľuje Kuzma. V celkovom hodnotení bude cieľom tímu udržať šiestu pozíciu v priebežnom hodnotení a prvenstvo medzi súkromnými tímami. Keďže posledného podujatia sezóny v japonskej Suzuke sa nezúčastní, tak preteky na Slovakia Ringu budú pre slovenský tím posledné v tohtoročnej sezóne.

Práve prostredie domáceho podujatia inšpirovalo majiteľa tímu nasadiť na Slovakia Ringu aj druhú posádku tímu Yamaha Maco Racing. Na rozdiel od prvého tímu, ktorý jazdí na motocykli špecifikácie EWC, bude druhá Yamaha pripravená pre triedu Superstock. Táto trieda je okrem hodnotenia majstrovstiev sveta počítaná aj do samostatného hodnotenia svetového pohára. Na Slovakia Ringu sa práve na druhej tímovej Yamahe predstavia slovenskí pretekári Tomáš Svitok a Radoslav Dulík, ktorých doplní český jazdec David Ouředníček. „Mám radosť, že sme na domáce podujatie postavili aj druhý tím, v ktorom sa predstavia traja skúsení pretekári,“ vraví Kuzma o tíme číslo dva.

Samozrejme, pre týchto jazdcov je to premiéra v seriáli vytrvalostných majstrovstiev sveta, a tak prvoradým cieľom pre druhý tím bude tieto preteky dokončiť. Pokiaľ sa tímu podarí umiestniť okolo desiateho miesta hodnotenia triedy Superstock, tak budeme určite šťastní.“

Štart osemhodinových pretekov bude na Slovakia Ringu v sobotu 24. júna o 14. hodine, cieľ zažijú diváci o 22. hodine, takže atmosféru podujatia umocní aj skutočnosť, že záver pretekov sa bude jazdiť za tmy. „Chcem na Slovakia Ring pozvať všetkých fanúšikov motocyklového športu, aby zažili jedinečnú atmosféru, ktorá sprevádza všetky preteky tohto seriálu a nedá sa prirovnať k žiadnemu inému motocyklovému seriálu. Verím, že aj náš tím a obe naše posádky svojim výkonom prispejú divákom k pekným a nezabudnuteľným zážitkom,“ dodáva majiteľ tímu Yamaha Maco Racing, Martin Kuzma.

Text: Richard Karnok

Yamaha Maco Racing Team sa na EWC na Slovakia Ringu predstaví s dvomi posádkami
Yamaha Maco Racing Team sa na EWC na Slovakia Ringu predstaví s dvomi posádkami

Pridané: 11.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »