ISSN 1336-6491 | Online: 1929 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020

 Zdieľať

Pridané: 17.02.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3886 [Šport - Cestné Motocykle]

Osemnástu kompletnú sezónu vo svetovom šampionáte vytrvalostných pretekov motocyklov má pred sebou slovenský tím Maco Racing. Dôležitou novinkou je, že slovenský tím sa bude môcť spoľahnúť na priamu podporu Yamaha Europe! Okrem toho sa v tíme predstaví aj výborná jazdecká zostava.

S podporou Yamaha Europe

Tomas Svitok
Tomas Svitok

„Mám z toho veľkú radosť a veľmi si to vážim! Je to pre nás ocenenie za všetku našu prácu a za to čo sme dosiahli,“ pochvaľuje si majiteľ tímu Maco Racing, Bratislavčan Martin Kuzma. Slovenský tím vstúpil do sezóny 2019/2020 vynikajúcim štvrtým miestom na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or vo Francúzsku a aj napriek problémom na druhom podniku seriálu v malajskom Sepangu si stále drží výbornú siedmu priečku v priebežnom hodnotené šampionátu. Ďalšie podujatie seriálu sa uskutoční 18. apríla ako 24-hodinové preteky vo francúzskom Le Mans. „Pred pretekmi v Le Mans sa môžeme spoľahnúť na nový motocykel, máme novú víziu a cieľom bude udržať sa v top 10, pričom určite by sme sa tešili aj z lepšieho výsledku. Ideme ale do toho s pokorou, uvedomujeme si, kto sú naši súperi,“ priznáva Martin Kuzma. „Mám radosť aj z nových mladých pretekárov v našom tíme, ktorí do nášho tímu prišli s podporou Yamaha Europe. Teším sa aj na ďalšiu spoluprácu s Jamesom Ellisonom, s ktorým sme si doslova sadli a svoje kvality nám predviedol už na predchádzajúcich podujatiach.“

Ellison-Boulom-Hill
Ellison-Boulom-Hill

Pretekári

39-ročný Brit James Ellison má počas kariéry na svojom konte množstvo úspechov, pričom v roku 2003 sa stal majstrom sveta práve v seriáli EWC. Okrem toho Ellison štartoval aj v seriáloch MotoGP, World Superbike, World Supersport a v ostatných rokoch v šampionáte British Superbike. S tímom Maco Racing sa prestavil už na ostatných troch podujatiach svetového šampionátu. Vlani na osemhodinových pretekoch v japonskej Suzuke, a takisto aj v malajskom Sepangu. Aj v roku 2020 bude Ellison veľkou oporou tímu Maco Racing.

James Ellison
James Ellison

Jedným z nových pretekárov slovenského tímu Maco Racing je Francúz Enzo Boulom, 23-ročný pretekár s mnohými úspechmi z francúzskeho šampionátu, ktorému sa však darilo aj na majstrovstvách sveta Endurance a mnohí si iste spomenú aj na jeho štarty v Red Bull MotoGP Rookies Cupe v roku 2015. „S tímom Maco Racing sa budem môcť zamerať na horné priečky klasifikácie MS Endurance. Budem schopný bojovať za rovnakých podmienok ako s motocyklami, ktoré sú v popredí. Je to tiež príležitosť pokračovať v spolupráci s Yamahou. Tím Maco Racing vždy dosahoval dobré výsledky,“ zdôrazňuje Enzo Boulom. „Na 24-hodinových pretekoch je ťažké predvídať výsledok, ale tím má napriek tomu potenciál umiestniť sa v prvej päťke celkovej klasifikácie.“


22-ročný britský pretekár Stefan Hill, ktorý je druhým nováčikom v slovenskom tíme, dosiahol vo svojej doterajšej kariére mnoho úspechov v European Junior Cupe, neskôr v MS Supersport a vlani sa stal celkovým víťazom Svetového pohára FIM Endurance. „Pre celý náš tím bude skvelé, že budeme môcť čerpať z rýchlosti a obrovských skúseností Jamesa Ellisona,“ vraví Stefan Hill. „Kľúčom k úspechu vo vytrvalostných pretekoch je správne tempo a udržanie si rýchlosti. Myslím si, že skúsenosti, ktoré som získal pri vlaňajšom víťazstve vo Svetovom pohári budú neoceniteľné a pomôžu mi. Tím Maco Racing dokázal, že je konkurencieschopný na minuloročnom podujatí Bol d´Or, kde bojoval o pódium a nakoniec skončil štvrtý.“

Bruno Kiss
Bruno Kiss

Opäť aj v šampionáte Alpe Adria

Slovenský tím Maco Racing už mnoho rokov pôsobí aj v medzinárodnom seriáli Alpe Adria, v ktorom sa tento rok predstaví v troch triedach. V triede Superbike bude štartovať už spomenutý Francúz Enzo Boulom, v litrových stockoch Slovák Tomáš Svitok a v triede Supersport 300 mladý slovenský pretekár Bruno Kiss. „S Enzom by sme na každých pretekoch chceli bojovať o pódium,“ prezrádza Martin Kuzma. „Tomáš Svitok je v našom tíme už niekoľko rokov a radi by sme pokračovali v zlepšovaní sa a Brunovi chceme predovšetkým pomôcť získať skúsenosti, budú to jeho prvé kroky a cieľom bude dokončievať preteky. O rok by sme si už samozrejme mohli klásť vyššie ciele.“

Tomas Svitok
Tomas Svitok

Text: Motomedia Agency s.r.o. (Richard Karnok)

Pridané: 17.02.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »