Anketa:
Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020
ZdieľaťPridané: 17.02.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3886 [Šport - Cestné Motocykle]
Osemnástu kompletnú sezónu vo svetovom šampionáte vytrvalostných pretekov motocyklov má pred sebou slovenský tím Maco Racing. Dôležitou novinkou je, že slovenský tím sa bude môcť spoľahnúť na priamu podporu Yamaha Europe! Okrem toho sa v tíme predstaví aj výborná jazdecká zostava.
S podporou Yamaha Europe
„Mám z toho veľkú radosť a veľmi si to vážim! Je to pre nás ocenenie za všetku našu prácu a za to čo sme dosiahli,“ pochvaľuje si majiteľ tímu Maco Racing, Bratislavčan Martin Kuzma. Slovenský tím vstúpil do sezóny 2019/2020 vynikajúcim štvrtým miestom na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or vo Francúzsku a aj napriek problémom na druhom podniku seriálu v malajskom Sepangu si stále drží výbornú siedmu priečku v priebežnom hodnotené šampionátu. Ďalšie podujatie seriálu sa uskutoční 18. apríla ako 24-hodinové preteky vo francúzskom Le Mans. „Pred pretekmi v Le Mans sa môžeme spoľahnúť na nový motocykel, máme novú víziu a cieľom bude udržať sa v top 10, pričom určite by sme sa tešili aj z lepšieho výsledku. Ideme ale do toho s pokorou, uvedomujeme si, kto sú naši súperi,“ priznáva Martin Kuzma. „Mám radosť aj z nových mladých pretekárov v našom tíme, ktorí do nášho tímu prišli s podporou Yamaha Europe. Teším sa aj na ďalšiu spoluprácu s Jamesom Ellisonom, s ktorým sme si doslova sadli a svoje kvality nám predviedol už na predchádzajúcich podujatiach.“
Pretekári
39-ročný Brit James Ellison má počas kariéry na svojom konte množstvo úspechov, pričom v roku 2003 sa stal majstrom sveta práve v seriáli EWC. Okrem toho Ellison štartoval aj v seriáloch MotoGP, World Superbike, World Supersport a v ostatných rokoch v šampionáte British Superbike. S tímom Maco Racing sa prestavil už na ostatných troch podujatiach svetového šampionátu. Vlani na osemhodinových pretekoch v japonskej Suzuke, a takisto aj v malajskom Sepangu. Aj v roku 2020 bude Ellison veľkou oporou tímu Maco Racing.
Jedným z nových pretekárov slovenského tímu Maco Racing je Francúz Enzo Boulom, 23-ročný pretekár s mnohými úspechmi z francúzskeho šampionátu, ktorému sa však darilo aj na majstrovstvách sveta Endurance a mnohí si iste spomenú aj na jeho štarty v Red Bull MotoGP Rookies Cupe v roku 2015. „S tímom Maco Racing sa budem môcť zamerať na horné priečky klasifikácie MS Endurance. Budem schopný bojovať za rovnakých podmienok ako s motocyklami, ktoré sú v popredí. Je to tiež príležitosť pokračovať v spolupráci s Yamahou. Tím Maco Racing vždy dosahoval dobré výsledky,“ zdôrazňuje Enzo Boulom. „Na 24-hodinových pretekoch je ťažké predvídať výsledok, ale tím má napriek tomu potenciál umiestniť sa v prvej päťke celkovej klasifikácie.“
22-ročný britský pretekár Stefan Hill, ktorý je druhým nováčikom v slovenskom tíme, dosiahol vo svojej doterajšej kariére mnoho úspechov v European Junior Cupe, neskôr v MS Supersport a vlani sa stal celkovým víťazom Svetového pohára FIM Endurance. „Pre celý náš tím bude skvelé, že budeme môcť čerpať z rýchlosti a obrovských skúseností Jamesa Ellisona,“ vraví Stefan Hill. „Kľúčom k úspechu vo vytrvalostných pretekoch je správne tempo a udržanie si rýchlosti. Myslím si, že skúsenosti, ktoré som získal pri vlaňajšom víťazstve vo Svetovom pohári budú neoceniteľné a pomôžu mi. Tím Maco Racing dokázal, že je konkurencieschopný na minuloročnom podujatí Bol d´Or, kde bojoval o pódium a nakoniec skončil štvrtý.“
Opäť aj v šampionáte Alpe Adria
Slovenský tím Maco Racing už mnoho rokov pôsobí aj v medzinárodnom seriáli Alpe Adria, v ktorom sa tento rok predstaví v troch triedach. V triede Superbike bude štartovať už spomenutý Francúz Enzo Boulom, v litrových stockoch Slovák Tomáš Svitok a v triede Supersport 300 mladý slovenský pretekár Bruno Kiss. „S Enzom by sme na každých pretekoch chceli bojovať o pódium,“ prezrádza Martin Kuzma. „Tomáš Svitok je v našom tíme už niekoľko rokov a radi by sme pokračovali v zlepšovaní sa a Brunovi chceme predovšetkým pomôcť získať skúsenosti, budú to jeho prvé kroky a cieľom bude dokončievať preteky. O rok by sme si už samozrejme mohli klásť vyššie ciele.“
Text: Motomedia Agency s.r.o. (Richard Karnok)
Pridané: 17.02.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Maco Racing Team v Portugalsku uhájil Top 10 v MS 2020 - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinovke v Le Mans 2021 - Awia
- Yamaha Maco Racing Team v Oscherslebene tretí! - Redakcia
- MACO RACING oslavuje 20. výročie - Redakcia
- Úspech Yamaha Maco racing teamu na MS endurance 2022 – 6. miesto v Bol d’Or - Redakcia
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
- Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!