Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans

 Zdieľať

Pridané: 16.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5004 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas tohto víkendu bude 24-hodinovými pretekmi vo francúzskom Le Mans odštartovaný nový ročník motocyklových majstrovstiev sveta Endurance. Do svojej 13. sezóny v tomto seriáli vstupuje slovenský tím Yamaha Maco Racing, ktorého majiteľ, Martin „Maco“ Kuzma, nám doslova pár hodín pred odchodom prezradil niekoľko detailov o tom, čo náš tím vo Francúzsku čaká.

Jazdecké obsadenie

Na tímovom motocykli Yamaha R1 sa ako jazdci predstavia Talian Gianluca Vizziello, ktorý má skúsenosti zo svetových šampionátov Superbikov a Supersportov, Slovinec Marko Jerman, brat svetového šampióna Endurance Igora Jrmana a úspešný jazdec známy aj z našich tratí zo šampionátu Alpe Adria a do tretice Francúz Anthony Dos Santos, ktorý už dokonca vie, ako chutia v Le Mans stupne víťazov!

S Vizziellom a Jermanom sme dohodnutí na celú sezónu, tretieho jazdca budeme obmieňať. Ako náhradný jazdec s nami bude v Le Mans slovenský pretekár Radoslav Dulík, vlaňajší majster Slovenska Superbikov.“ dodáva Martin Kuzma k jazdeckému obsadeniu.

Nová Yamaha R1 – pre všetkých veľká neznáma

Yamaha tento rok prišla s celkom novým modelom svojej „erjednotky“ a tá, napriek tomu, že je podľa úvodných testov skvelým motocyklom, robí majiteľom tímov Endurance aj vrásky na čele. Sú na ňu totiž potrebné celkom nové komponenty, z ktorých niektoré nie sú celkom odskúšané, či dokonca ešte ani vôbec pripravené…

Motocykle máme nachystané na nejakých 95 percent,“ prezrádza Kuzma. „Určite pôjdeme na istotu, hlavne v tréningoch sa nebudeme tlačiť do nejakého rizika. Aj do pretekov, na ktoré sa budeme koncentrovať predovšetkým, chceme odštartovať v pokoji a veríme, že najviac sa nám podarí získať v noci.

Maco prezrádza aj cieľ, ktorý by chcel so svojím tímom dosiahnuť: „Našou túžbou je umiestnenie medzi 5. a 10. miestom. Na továrňami podporované tímy si trúfať nemôžeme, ale aj tie sa dajú so šťastím poraziť. Samozrejme, o šťastí je to vždy, to často opustilo aj nás… Uvidíme ako to dopadne, pripravili sme sa na maximum, v tomto čase sme ale limitovaní materiálom, takže nemôžeme ísť štýlom ´kamikadze´, skôr máme v pláne absolvovať to celé až s ´200-percentnou´ istotu…

Priamo k novému motocyklu Yamaha sa Kuzma vyjadruje v superlatívoch: „Je to skvelý motocykel s takým vynikajúcim motorom, až rozmýšľame či vydrží celých 24 hodín :-) Je to nielen pre náš tím veľkou neznámou, všetky tímy Yamahy máme pred tou motorkou veľký rešpekt. S motorom sme teda maximálne spokojní, na mieste máme už v utorok testy, takže už len doladíme to, čo sme tam nestihli na testoch kvôli dažďu.

„Macovia“ tento rok aj v Alpe Adrii

Martin Kuzma nám prezradil aj plány tímu mimo svetového vytrvalostného šampionátu. Predstaví sa totiž v medzinárodnom šampionáte Alpe Adria. „V Alpe Adrii vstupujeme do triedy Superbike s Markom Jermanom, ktorý bude so štartovým číslom 24 jazdiť na Ymahe R1 2015, druhým jazdcom je už spomenutý slovenský majster Radoslav Dulík, ktorý bude na Yamahe R1 (2014) jazdiť s číslom 10,“ prezrádza na záver majiteľ tímu Martin Kuzma.

Pridané: 16.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »