ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík je priebežne tretí najlepší na svete

 Zdieľať

Pridané: 16.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3245 [Šport - Plochá dráha]

V sobotu 10. júna bola Praha svedkom súperenia najlepších plochodrážnikov z celého sveta. Nechýbal medzi nimi ani slovenský reprezentant Martin Vaculík, ktorý sa snažil prehovoriť do poradia na popredných miestach.

O Grand Prix v Prahe sa donedávna hovorilo, že sa na nej nepredbieha. Dráha na Markéte neposkytovala veľa možností k predbiehacím manévrom. No úplne inak to vyzeralo pri už 21. Grand Prix na tejto dráhe. Kvalitná organizácia, svetová jazdecká špička a najmä dramatické súboje, to bolo to najlepšie, čím sa mohla prezentovať.

Slovenských a českých fanúšikov mohlo len tešiť, že mali svojich reprezentantov, ktorí neboli len do počtu, ale siahali na popredné umiestnenia. Martin Vaculík začal svoje účinkovanie z pozície piateho muža priebežného poradia dvojicou druhých miest. Potom však prišlo menšie zaváhanie v jeho tretej a štvrtej jazde v podobe dvojice tretích miest a reálne hrozilo, že sa semifinálová časť pretekov zaobíde bez slovenskej účasti. Nakoniec však zabral v poslednej chvíli a v peknom súboji o postup zvíťazil vo svojej poslednej jazde nad Austrálčanom Jasonom Doylom.

V semifinále sa stretol s nabitou konkurenciou. Po štarte sa prvej pozície ujal fenomenálny Američan Greg Hancock a za jeho chrbtom sa rozhorel česko-slovenský boj o druhé, resp. posledné postupové miesto do finále medzi Martinom Vaculíkom a Václavom Milíkom. Víťazne z neho vyšiel český mladík a Martin sa tak musel uspokojiť s celkovým šiestym miestom v pretekoch a desaťbodovým ziskom do tabuľky čo ho posunulo na fantastické tretie miesto.

Finálová jazda sa stala korisťou Jasona Doyla, ktorý po slabšom začiatku dobehol stratu a vyhral. Za ním skončil Greg Hancock a na radosť českých ale aj slovenských fanúšikov Václav Milík, ktorý tak po takmer pätnástich rokoch pripomenul výkony Lukáša Drymla.

Martin Vaculík je priebežne tretí najlepší na svete
Martin Vaculík je priebežne tretí najlepší na svete

Výsledky:

  • 1. Jason Doyle, Austrália
  • 2. Greg Hancock, USA
  • 3. Václav Milík, Česká republika
  • 4. Patryk Dudek, Poľsko
  • 5. Chris Holder, Austrália
  • 6. Martin Vaculík, Slovensko
  • ...

Priebežné poradie po štyroch z dvanástich GP:

  • 1. Patryk Dudek, Poľsko 51
  • 2. Jason Doyle, Austrália 50
  • 3. Martin Vaculík, Slovensko 44
  • 4. Fredrik Lindgren, Švédsko 43
  • 5. Maciej Janowski, Poľsko 41
  • 6. Piotr Pawlicki, Poľsko 39
  • 7. Greg Hancock, USA 38
  • 8. Tai Woffinden, Veľká Británia 37
  • ...

Zdroj: speedwayclub.sk/M. Búri
Sekretariát SMF, 13. 6. 2017

Pridané: 16.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »