Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1277 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30228
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17833)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12395)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík je deviaty najlepší plochodrážnik sveta!

 Zdieľať

Pridané: 30.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2719 [Šport - Plochá dráha]

Uplynulý víkend sa odjazdila posledná dvanásta plochodrážna Grand Prix tejto sezóny v austrálskom Melbourne. Preteky priniesli rozuzlenie takmer vo všetkých otázkach.

Jedinou nevyriešenou je skompletizovanie všetkých účastníkov GP pre budúci rok formou divokých kariet. U protinožcov sa nestratil ani slovenský reprezentant Martin Vaculík, ktorý sa prebojoval do semifinále a svoje konto zaťažil deviatimi bodmi.

35. majstrom sveta jednotlivcov na plochej dráhe sa stal Austrálčan Jason Doyle, ktorý si titul pre seba poistil víťazstvom v tretej jazde. Je tak už šiestym Austrálčanom v tomto zozname. Pred ním sa medzi svetových šampiónov zapísal trikrát Jason Crump (2004, 2006 a 2009), dvakrát Jack Young (1951, 1952), jedenkrát Lionnel Van Praag (1936 - prvý majster sveta), Bluey Wilkinson (1938) a Chris Holder (2012). To však nebolo od neho všetko, keď aj posledné preteky seriálu dokázal premeniť vo svoje víťazstvo.

Pekné preteky až na defekt vo finálovej jazde odjazdil 25-ročný Poliak Patryk Dudek, ktorý bol jediným teoretickým súperom o titul pre Doyla. Patryk sa vo svojej debutantskej sezóne medzi elitou môže pochváliť veľkým úspechom v podobe striebra. Za jeho plecami sa na bronzovej priečke usadil Tai Woffinden (majster sveta 2013 a 2015), pre ktorého je to po dvoch zlatých a jednej striebornej už štvrtá medaila za posledných päť rokov.

V dobrom svetle sa v Melbourne ukázal aj ďalší poľský mladík Bartosz Zmarzlik, ktorý sa vlani tešil z bronzu. V Austrálii bol jediným, kto dokázal poraziť Jasona Doyla a to dokonca dvakrát. Iba jediný bod mu chýbal na konečné štvrté miesto, ktoré si nakoniec udržal jeho krajan Maciej Janowski. Magic, ako prezývajú tohto pretekára Wroclawi, dokonca počas sezóny určitý čas viedol celkové poradie GP seriálu, avšak po slabšom závere seriálu klesol na spomínanú štvrtú priečku. Šiesta priečka patrí navrátilcovi do seriálu GP Rusovi Emilovi Sajfutdinovi, ktorý si taktiež do poslednej chvíle robil chúťky na bronz. Tento dvojnásobný majster Európy jednotlivcov (2014 a 2015) už pozná ako chutí svetový bronz (2009).

Martin Vaculík je deviaty najlepší plochodrážnik sveta!

Fredrik Lindgren, ktorý vynechal posledné dve GP kvôli zraneniu by sa dal označiť za smoliara sezóny, keď v životnej forme atakoval medailové pozície. Aj napriek absencii si vďaka veľkému bodovému náskoku udržal aspoň ôsme miesto zaručujúce pobyt medzi elitou aj na budúci rok. Taký istý bodový prídel ako Lindgren mal na svojom konte Matej Žagar. Slovinec zabral na plné obrátky ku koncu sezóny a preskočil nielen nášho Maťa Vaculíka ale aj spomínaného Lindgrena.

Čierny Peter ostal v rukách slovenského pretekára. Ten síce skončil na peknom deviatom mieste a vylepšil tak slovenské maximum - jedenáste miesto v roku 2012, ktorého držiteľom bol samozrejme on sám, no zároveň sa mu nepodarilo udržať sa medzi osmičkou najlepších a musí čakať na prideľovanie divokých kariet pre budúci ročník. Treba však pripomenú, že má ťažkú konkurenciu. BSI totiž má k dispozícii štyri divoké karty. Ako o istote sa hovorí o divokých kartách pre zranených svetových šampiónov Američana Grega Hancocka (1997, 2011, 2014 a 2016) a Dána Nicki Pedersena (2003, 2007 a 2008) a pre ďalšieho Dána Nielsa Kristiana Iversena, ktorý mal sezónu rozbehnutú na popredné umiestnenia, no aj jeho zastavilo zranenie.

Otázkou zostáva pridelenie poslednej karty, na ktorú sú viacerí adepti. Veľké šance sa dávajú majstrovi sveta z roku 2012 Austrálčanovi Chrisovi Holderovi, ktorý skončil hneď za našim pretekárom na desiatej priečke. Ide zároveň o jazdca, ktorý má hlavného sponzora firmu Monster, ktorá je zároveň generálnym sponzorom seriálu Grand Prix. Pokojne sa tak môže stať, že sa poruší nepísané pravidlo praktizované roky o pridelení divokej karty pre deviateho v poradí, v tomto prípade Martina Vaculíka. Ostáva len čakať na zverejnenie rozhodnutia BSI.

Martin Vaculík je deviaty najlepší plochodrážnik sveta!

Výsledky GP Austrálie

1. Jason Doyle (AUS) 19b, 2. Tai Woffinden (GB) 16b, 3. Bartosz Zmarzlik (POL) 13b, 4. Patryk Dudek (POL) 15b, 5. Matej Žagar (SLO) 10b, 6. Martin Vaculík (SVK) 9b, 7. Maciej Janowski (POL) 9b, 8. Emil Sajfutdinov (RUS) 8b, 9. Rohan Tungate (AUS) 6b, 10. Martin Smolinski (GER) 6b, 11. Peter Kildemand (DEN) 6b, 12. Antonio Lindbäck (SWE) 4b, 13. Justin Sedgmen (AUS) 4b, 14. Brady Kurtz (AUS) 3b, 15. Chris Holder (AUS) 3b, 16. Davey Watt (AUS) 3b, 17. Sam Masters (AUS) 2b, 18. Piotr Pawlicki (POL) 2b

Konečné poradie GP 2017

1. Jason Doyle Austrália 161
2. Patryk Dudek Poľsko 143
3. Tai Woffinden Veľká Británia 131
4. Maciej Janowski Poľsko 122
5. Bartosz Zmarzlik Poľsko 121
6. Emil Sajfutdinov Rusko 117
7. Matej Žagar Slovinsko 107
8. Fredrik Lindgren Švédsko 107
9. Martin Vaculík Slovensko 99
10. Chris Holder Austrália 85
11. Piotr Pawlicki Poľsko 81
12. Antonio Lindbäck Švédsko 77
13. Peter Kildemand Dánsko 60
14. Greg Hancock USA 45
15. Niels Kristian iversen Dánsko 44
16. Václav Milík Česká republika 31
17. Martin Smolinski Nemecko 25
18. Max Fricke Austrália 11

Zdroj: speedwayclub.sk/M. Búri, sekretariát SMF

Pridané: 30.10.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »