ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

51. Zlatá prilba SNP 2014 sa stala korisťou Martina Vaculíka

 Zdieľať

Pridané: 04.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3489 [Šport - Plochá dráha]

Posledná augustová nedeľa (31.8.2014) priniesla skrátenú verziu 51. ročníka pretekov o Zlatú prilbu SNP. Počasie od rána robilo vrásky organizátorom, no nakoniec sa umúdrilo a preteky sa začali podľa harmonogramu slávnostným nástupom a zoskokom parašutistov.

Preteky sprevádzali viaceré pády, kde asi najhoršie dopadol ukrajinský pretekár Stanislav Melničuk, ktorý bol ošetrený v sanitke a následne prevezený do nemocnice. V závere pretekov sa tento ukrajinský pretekár vrátil z nemocnice s obviazanou rukou a zašitou spodnou perou. Pády neobišli ani slovenských juniorov, no tí nemali vážnejšie zranenia. Bohužiaľ, v druhej polovici základných rozjázd opäť začalo pršať, čo sa nakoniec odrazilo aj na kvalite dráhy a následnom pokračovaní podujatia. Po odjazdení základného rozpisu, teda 16. jazdách, najlepší šiesti pretekári, ktorí sa mohli zúčastniť aspoň finálovej jazdy, odmietli nastúpiť na štart v pomere 4 ku 2. Teda až 4 povedali, že nechcú nastúpiť. A tak bol pretek ukončený bez semifinálových jázd, opravnej jazdy a bohužiaľ aj bez finálovej jazdy. Diváci videli dekorovanie víťazov podľa výsledného poradia jazdcov, ktoré bolo stanovené podľa bodov a umiestnení v základnom rozpise. Počasie v tejto sezóne nepraje ani plochej dráhe a pre zabezpečenie bezpečnosti jazdcov sú bohužiaľ preteky skracované.

V základnom rozpise sa najviac darilo domácemu Martinovi Vaculíkovi, ktorý vyhral všetky 4 rozjazdy a tak získal 16 bodov. Na druhom mieste so ziskom 14 bodov skončil Martin Gavenda, ktorý vyhral 3 rozjazdy a v jednej rozjazde skončil na treťom mieste za Martinom Vaculíkom a Kamilom Brzozowskim. Na treťom mieste tak isto so ziskom 14 bodov, no však len s dvomi víťazstvami a dvomi druhými miestami skončil Kamil Brzozowski.

Martin Vaculík na Zlatej prilbe zvíťazil už tretí krát a tak od zisku veľkej putovnej zlatej prilby SNP ho delia ešte dve víťazstvá, keďže potrebuje zvíťaziť päť krát celkovo, alebo tri krát za sebou.

Konečné umiestnenie 51. Zlatej prilby SNP:

1. miesto: Vaculík Martin SVK
2. miesto: Gavenda Martin CZE
3. miesto: Brzozowski Kamil POL
4. miesto: Vicentin Nicolas ITA
5. miesto: Málek Martin CZE
6. miesto: Puszakowski Márius POL
7. miesto: Benkö Roland HUN
8. miesto: Weis Rony GER
9. miesto: Kovačič Žiga SLO
10. miesto: Burza Stanislaw POL
11. miesto: Nagy Patrik HUN
12. miesto: Kobrin Andryi UKR
13. miesto: Pečnik Jernej SLO
14. miesto: Carpanese Mattia ITA
15. miesto: Pulczynski Kamil POL
16. miesto: Búri Patrik SVK
17. miesto: Čarada Adam SVK
18. miesto: Klein Jannick AUT
19. miesto: Tomka Michal SVK
20. miesto: Geyer Richard GER
21. miesto: Melničuk Stanislav UKR

Text: Ing. Peter Štefánik – AMK Plochá dráha Žarnovica
Foto: Martin Mesiarik

Pridané: 04.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »