Anketa:
51. Zlatá prilba SNP 2014 sa stala korisťou Martina Vaculíka
ZdieľaťPridané: 04.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3489 [Šport - Plochá dráha]
Posledná augustová nedeľa (31.8.2014) priniesla skrátenú verziu 51. ročníka pretekov o Zlatú prilbu SNP. Počasie od rána robilo vrásky organizátorom, no nakoniec sa umúdrilo a preteky sa začali podľa harmonogramu slávnostným nástupom a zoskokom parašutistov.
Preteky sprevádzali viaceré pády, kde asi najhoršie dopadol ukrajinský pretekár Stanislav Melničuk, ktorý bol ošetrený v sanitke a následne prevezený do nemocnice. V závere pretekov sa tento ukrajinský pretekár vrátil z nemocnice s obviazanou rukou a zašitou spodnou perou. Pády neobišli ani slovenských juniorov, no tí nemali vážnejšie zranenia. Bohužiaľ, v druhej polovici základných rozjázd opäť začalo pršať, čo sa nakoniec odrazilo aj na kvalite dráhy a následnom pokračovaní podujatia. Po odjazdení základného rozpisu, teda 16. jazdách, najlepší šiesti pretekári, ktorí sa mohli zúčastniť aspoň finálovej jazdy, odmietli nastúpiť na štart v pomere 4 ku 2. Teda až 4 povedali, že nechcú nastúpiť. A tak bol pretek ukončený bez semifinálových jázd, opravnej jazdy a bohužiaľ aj bez finálovej jazdy. Diváci videli dekorovanie víťazov podľa výsledného poradia jazdcov, ktoré bolo stanovené podľa bodov a umiestnení v základnom rozpise. Počasie v tejto sezóne nepraje ani plochej dráhe a pre zabezpečenie bezpečnosti jazdcov sú bohužiaľ preteky skracované.
V základnom rozpise sa najviac darilo domácemu Martinovi Vaculíkovi, ktorý vyhral všetky 4 rozjazdy a tak získal 16 bodov. Na druhom mieste so ziskom 14 bodov skončil Martin Gavenda, ktorý vyhral 3 rozjazdy a v jednej rozjazde skončil na treťom mieste za Martinom Vaculíkom a Kamilom Brzozowskim. Na treťom mieste tak isto so ziskom 14 bodov, no však len s dvomi víťazstvami a dvomi druhými miestami skončil Kamil Brzozowski.
![]() |
Martin Vaculík na Zlatej prilbe zvíťazil už tretí krát a tak od zisku veľkej putovnej zlatej prilby SNP ho delia ešte dve víťazstvá, keďže potrebuje zvíťaziť päť krát celkovo, alebo tri krát za sebou.
Konečné umiestnenie 51. Zlatej prilby SNP:
1. miesto: Vaculík Martin SVK
2. miesto: Gavenda Martin CZE
3. miesto: Brzozowski Kamil POL
4. miesto: Vicentin Nicolas ITA
5. miesto: Málek Martin CZE
6. miesto: Puszakowski Márius POL
7. miesto: Benkö Roland HUN
8. miesto: Weis Rony GER
9. miesto: Kovačič Žiga SLO
10. miesto: Burza Stanislaw POL
11. miesto: Nagy Patrik HUN
12. miesto: Kobrin Andryi UKR
13. miesto: Pečnik Jernej SLO
14. miesto: Carpanese Mattia ITA
15. miesto: Pulczynski Kamil POL
16. miesto: Búri Patrik SVK
17. miesto: Čarada Adam SVK
18. miesto: Klein Jannick AUT
19. miesto: Tomka Michal SVK
20. miesto: Geyer Richard GER
21. miesto: Melničuk Stanislav UKR
Text: Ing. Peter Štefánik – AMK Plochá dráha Žarnovica
Foto: Martin Mesiarik
Pridané: 04.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Žarnovica videla dvadsať jázd tej najvyššej úrovne - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
- 52. ročník Zlatej Prilby už pozná svojho víťaza – Martina Vaculíka - Redakcia
- 53. Zlatá prilba SNP 2016 a tretia putovná prilba už pozná svojho víťaza - Redakcia
- ME speedway v Žarnovici - dramatické preteky vyhral Jurica Pavlic - Redakcia
- Plochodrážny víkend v Žarnovici 26. - 27. 7. 2014 - Redakcia
- Svetová plochodrážna elita zavíta 8. 6. 2019 do Žarnovice - Redakcia
- 50. Zlatá prilba Žarnovica 2013 - zvíťazil Josef Franc, ČR - Redakcia
- Martin Vaculík už na 3. mieste v priebežnom poradí ME na Plochej dráhe - Redakcia
- Vaculík víťaz žarnovickej kvalifikácie MS SGP 2023 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!