Anketa:
Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe
ZdieľaťPridané: 25.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4787 [Šport - Plochá dráha]
V sobotu 22. júla pokračoval plochodrážny seriál Grand Prix ďalšou Veľkou cenou, tentoraz na Britských ostrovoch v hlavnom meste Walesu v Cardiffe. Na štarte nechýbala ani slovenská hviezda Martin Vaculík.
Víťazom tohto prestížneho podujatia vo Veľkej Británii sa stal poľský jazdec Maciej Janowski pred druhým Jasonom Doylom z Austrálie a tretím Matejom Zagarom, taktiež z Poľska.
Náš Martin Vaculík získal v Cardiffe 4 body a obsadil 13. priečku. V prvých rozjazdách Martina sklamal motocykel, po úpravách sa to v ďalších dvoch rozjazdách zlepšilo, avšak v poslednej jazde opäť pre technické problémy nezískal žiadne body.
Celkové výsledky Speedway GP Veľkej Británie: 1. Maciej Janowski 17, 2. Jason Doyle 13, 3. Matej Zagar 12, 4. Bartosz Zmarzlik 16, 5. Emil Sayfutdinov 11, 6. Peter Kildemand 10, 7. Patryk Dudek 10, 8. Chris Holder 10, 9. Tai Woffinden 9, 10. Niels-Kristian Iversen 7, 11. Fredrik Lindgren 7, 12. Antonio Lindback 7, 13. Martin Vaculík 4, 14. Josh Bates 2, 15. Craig Cook 2, 16. Piotr Pawlicki 1, 17. Adam Ellis 0, 18. Greg Hancock 0.
Priebežné poradie seriálu Speedway GP 2017
1. Jason Doyle, Austrália 78
2. Maciej Janowski, Poľsko 75
3. Patryk Dudek, Poľsko 75
4. Fredrik Lindgren, Švédsko 58
5. Emil Sajfutdinov, Rusko 58
6. Tai Woffinden, Veľká Británia 57
7. Bartosz Zmarzlik, Poľsko 55
8. Martin Vaculík, Slovensko 49 ....
Foto: jarek.pabijan@wp.pl
Sekretariát SMF
Pridané: 25.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013 - Redakcia
- Madsen zvíťazil na Grand Prix speedway vo Varšave 2019 - Redakcia
- Svetová plochodrážna elita zavíta 8. 6. 2019 do Žarnovice - Redakcia
- Martin Vaculík víťaz MS speedway GP 2023 v Cardiffe! GRATULUJEME!!! - Redakcia
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Začína Grand Prix speedway 2020 aj s Martinom Vaculíkom - Redakcia
- Martin Vaculík vstúpil do Grand prix víťazne! - Redakcia
- Martin Vaculík začal víťazne cestu do Grand Prix 2016 - Redakcia
- 51. Zlatá prilba SNP 2014 sa stala korisťou Martina Vaculíka - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!