ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe

 Zdieľať

Pridané: 25.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4787 [Šport - Plochá dráha]

V sobotu 22. júla pokračoval plochodrážny seriál Grand Prix ďalšou Veľkou cenou, tentoraz na Britských ostrovoch v hlavnom meste Walesu v Cardiffe. Na štarte nechýbala ani slovenská hviezda Martin Vaculík.

Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe
Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe

Víťazom tohto prestížneho podujatia vo Veľkej Británii sa stal poľský jazdec Maciej Janowski pred druhým Jasonom Doylom z Austrálie a tretím Matejom Zagarom, taktiež z Poľska.

Náš Martin Vaculík získal v Cardiffe 4 body a obsadil 13. priečku. V prvých rozjazdách Martina sklamal motocykel, po úpravách sa to v ďalších dvoch rozjazdách zlepšilo, avšak v poslednej jazde opäť pre technické problémy nezískal žiadne body.

Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe
Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe

Celkové výsledky Speedway GP Veľkej Británie: 1. Maciej Janowski 17, 2. Jason Doyle 13, 3. Matej Zagar 12, 4. Bartosz Zmarzlik 16, 5. Emil Sayfutdinov 11, 6. Peter Kildemand 10, 7. Patryk Dudek 10, 8. Chris Holder 10, 9. Tai Woffinden 9, 10. Niels-Kristian Iversen 7, 11. Fredrik Lindgren 7, 12. Antonio Lindback 7, 13. Martin Vaculík 4, 14. Josh Bates 2, 15. Craig Cook 2, 16. Piotr Pawlicki 1, 17. Adam Ellis 0, 18. Greg Hancock 0.

Priebežné poradie seriálu Speedway GP 2017

1. Jason Doyle, Austrália 78
2. Maciej Janowski, Poľsko 75
3. Patryk Dudek, Poľsko 75
4. Fredrik Lindgren, Švédsko 58
5. Emil Sajfutdinov, Rusko 58
6. Tai Woffinden, Veľká Británia 57
7. Bartosz Zmarzlik, Poľsko 55
8. Martin Vaculík, Slovensko 49 ....

Foto: jarek.pabijan@wp.pl

Sekretariát SMF

Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe
Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe

Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe
Plochodrážna elita aj s Vaculíkom v Cardiffe

Pridané: 25.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »